Loading...
nl

Een tijger bij me

Nal
Nal aug 27 '10
Een poos geleden zat ik op de bank en had ik het gevoel alsof iets over mijn handen streek. Meestal voel ik eerst iets en later kan ik dan zien wat het is....
Het bleek dus een groot tijgerachtig beest te zijn die mijn handen aan het likken was. Het was net of hij mijn wonden aan het likken was. Heel apart. Er stond ook continue een thaise monnik bij.

Nu is die tijger sinds ong. een week continue bij mij. Hij slaapt zelfs naast mijn bed als ik ga slapen. Een goeie vriendin van mij die al heel wat jaartjes ouder is en heel veel ziet en voelt gaf mij aan dat het mijn tijger is. Zij ziet hem ook constant bij mij en nu vraag ik mij af of iemand toevallig weet waar een tijger voor staat en hoe zo een beest opeens bij je terecht komt.

Ik heb ook een (hele lieve) draak bij mij gehad maar die was van mijn vriend en die moest ik overdragen. Bij die draak wist ik wel waarom hij er opeens was, voor wie hij was waar hij voor stond en hoe mijn vriend eraan kwam. Met die tijger heb ik geen idee waarom ik er opeens een heb en hoe ik aan hem kom en waar hij voor staat.

Groetjes

Nal
Delen:
Marenubium
Marenubium aug 27 '10
Dag Nal, wat een mooie gebeurtenis! Zelf ben ik al jaren bezig met de medicijnkaarten/totemdier tarot, omdat in mijn opinie elk dier ons wel iets te vertellen heeft en we op bepaalde punten in ons leven sterker verbonden kunnen zijn met 1 of meerdere dieren, en derhalve door hun krachten gesteund worden.
Helaas kennen de Indianen de tijger niet als totemdier (geografisch voorkomen enzo), dus heb ik wat voor je opgezocht:

Quote:
De Tijger
Kwintessens: Passie, kracht, devotie, schoonheid en sensualiteit
Machtscyclus: Nacht - Volle maan en nieuwe maan.

De indrukwekkende tijger wekt bij iedereen ontzag op. Er is een aantal ondersoorten - Bengaalse, Syberische enz - die ieder hun typische eigenschappen en kenmerken hebben, welke bestudeerd zouden kunnen worden. Verdiep je tevens in de katachtigen en panters, aangezien er vaak overlappingen zijn.

Alle tijgers zijn woest en sterk. Ze zijn daarnaast, in tegenstelling tot andere grote katachtigen, voortreffelijke zwemmers. Daardoor zijn ze verbonden met alle energieën en mystieke kwaliteiten die zo vaak met het element water worden geassocieerd. Alle tijgers vertonen grote moederlijke devotie tegenover hun kinderen. De moeder voedt ze op en leert ze jagen. De meeste tijgers leven eenzelvig en komen gewoonlijk alleen bij elkaar voor paring. Ze hebben verder een immens territorium.
Voor velen is de Siberische tijger de indrukwekkendste. De meeste deskundigen zijn het erover eens dat deze ondersoort oorspronkelijk uit het noordelijke deel van Oost-Azië komt en later naar warmere streken is gemigreerd en zich daaraan aangepast heeft. De Siberische tijger is een onvermoeibare reiziger; per dag kan hij reusachtige trajecten afleggen. Hoewel tijgers op allerlei soorten dieren jagen, vallen vooral wilde zwijnen dikwijls aan ze ten prooi.

De Bengaalse tijger leeft in Zuid-Azië. Zijn voornaamste prooi zijn herten. Hij heeft gewoonlijk verscheidene legers, waarvan er één wordt gebruikt voor het grootbrengen van de welpen. Met 8 weken gaan de welpen met hun moeder mee op jacht. Met 6 maanden hebben ze geleerd te doden, maar ze kunnen zichzelf pas "bedruipen" wanneer ze omtrent 16 maanden oud zijn.


De tijger als Totem

De meeste tijgers jagen langzaam en stil. Degenen met deze totem zouden zichzelf in dezelfde tactiek moeten bekwamen - ongeacht waar ze op jagen. Tijgers kunnen enorm egoïstisch zijn met hun prooien; ze zijn sterk genoeg om een karkas van enkele honderden kilo's wel 500m te verslepen, allen maar om het te verbergen.
Tijgers jagen 's nachts. Mensen met deze totem zullen evenzo veelal 's nachts het effectiefst kunnen werken. Het traditionele tijgerpatroon van zwart en goud-oranje verbindt de tijger met de mystiek rond nieuwe en volle maan.
Met hun gladde en sterke spieren en zachte, dikke vacht hebben tijgers iets heel sensueel. Alle katten rekken zich loom en behaaglijk uit en wrijven langs andere katten of voorwerpen. Bij personen met deze totem zal een nieuwe sensualiteit ontwaken - een verhoogde gevoeligheid voor aanraking.
Rond de tijger heeft altijd al een grote mystiek en mythologie bestaan. Verdiep je in al dit soort verbanden en symbolische betekenissen. Het zal je meer over de rol van je totem in je leven vertellen en mogelijk zelfs over verbanden in vorige levens met andere delen van de wereld.

In Korea is de tijger de koning der dieren. In de hindoe traditie is hij gewijd aan Kali, de godin van schepping en oplossing, van seksualiteit en dood. In Griekenland was hij geassocieerd met de mythische figuur Dionysus, de "tweemaal geborene".
Ook China kent een rijke mythologie en legende met betrekking tot de tijger. In de Chinese astrologie is de Tijger een van de 12 tekens. In het jaar van de Tijger geboren mensen heten kleurrijk en onvoorspelbaar te zijn. Ze zijn avontuurlijk, sterk en hartstochtelijk.
In China is de tijger een symbool van zowel duisternis en nieuwe maan als lichtheid en volle maan. De Chinese volksoverlevering kent 5 mythische tijgers.
- De rode tijger is een symbool van het zuiden, de zomer en vuur.
- De zwarte tijger is het symbool van het noorden, de winter en water.
- De blauwe tijger is verbonden met het oosten, de lente en vegetatie.
- De Witte tijger correspondeert met het westen, de herfst en alle metalen.
- De gele tijger is de hoogste van de 5; hij heerst over de aarde en alle energieën daarop.

Met het verschijnen van een tijger in je leven mag je nieuwe avonturen verwachten. Hij wekt nieuwe hartstocht en krachten in je op.
Bezin je op wat er in je leven gebeurt. Zou je hartstochtelijker moeten leven? Ben je te weinig levenslustig? Heb je de laatste tijd weinig fut gehad? Met de tijger breekt een tijd van nieuwe avonturen en hernieuwde toewijding en levenslust aan.

bron: http://shamanca.punt.nl

Nog een tip: er zijn verschillende soorten tijgers, en het kan je helpen je in die soorten te verdiepen. Tevens in hun prooidieren, want dat is hun voedsel en indirect ook weer hun kracht.
En hoe 'zo'n beest' bij je komt...totemdieren zoeken jou uit! Op dit moment is er een boodschap uit de Geestelijke wereld, en wordt jou een tijger (-kracht) geschonken. Daarom kun je voor jezelf een onderzoek verrichten naar het gedrag en kenmerken van de tijger, waar je herkenning in vindt, en waar je op dit moment steun aan kan hebben smile
Heel veel plezier!
New Moon
New Moon aug 27 '10
Wat gaaf Nal!
Koester die tijger maar, het is je metgezel !
Marenubium heeft al heel handige dingen voor je uitgezocht,
maar wilde graag dit met je delen wat ik direct doorkreeg:

(bron)
http://boudha1972netherlands.spaces.live.com/?_c11_BlogPart_BlogPart=blogview&_c=BlogPart&partqs=cat%3DMonniken



Een paar uur buiten Bangkok, Thailand, ligt het Pha Luang Ta Bua Yannasampanno klooster. Hier leven monniken en tijgers in harmonie samen.

De monniken hebben de taak op zich genomen om de tijgers te beschermen door hen een thuis te bieden binnen de muren van de tempel. Het eerste tijgerwelp arriveerde in het klooster in 1995. Stropers hadden zijn moeder gedood en hem aan zijn lot overgelaten. De monniken adopteerde de welp, helaas heeft hij het niet overleefd maar dit was het begin van de opvang van nog meer welpen en tijgers.

Image hosted by Photobucket.com

Naast de tijgers, vinden ook apen, paarden, herten, pauwen, ganzen, gibbons en wilde zwijnen hun thuis in deze tempel.

Het is mogelijk de tempel te bezoeken om zo met eigen ogen de monniken en tijgers te zien tijdens het baden, eten en het spelen. (misschien heb je "onbewust" die tempel bezocht Nal ;)) Het is zelfs mogelijk om in het klooster te overnachten, om te mediteren, dit is kosteloos omdat dit Boeddha's wil is. (!!!!)

(..... )

Voor meer informatie:

http://www.tigertemple.org/Eng/index.htm

Begrijp je deze hele methafoor van hierboven? laugh
Geniet van je tijger en je monnik, en misschien kan die monnik je ook het 1 en ander uitleggen en leren, en bijv uitleggen waarom zijn tijger bij je is...? Die tijger kan je heel veel bieden, maar vergeet niet om hem af en toe te aaien en wat liefde te geven etc, volgens mij zijn tijgers daar dol op smileIk heb het gevoel alsof Boeddha een hele grote rol heeft gespeeld (of teminste belangrijk is) in het overbrengen van de tijger, en liefde/bescherming zijn sleutelwoorden... ga daarmee aan de slag met je tijger! Veel plezier!:)

Liefs, the moon
New Moon
New Moon aug 27 '10
Trouwens,

Het nieuws al gehoord over het thaise tijger welpje? Echt niet te geloven wat mensen doen met dieren...

http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-d...in-bagage.dhtml

Liefs, the moon

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki