Loading...
nl

God woont in je hart, Meester Morya.

admin
admin aug 27 '10
Naar aanleiding van verschillende topics rond het thema God, schrijf ik graag, vanuit begeleiding van Meester Morya,

Uit het boek"levensverdieping 3, God woont in je hart "
Ik heb ooit toestemming gekregen om tekstjes neer te zetten, van hem op forums, en ik voel dat men er hier ook open voor staat, dus dan doe ik dat ook graag..

Ik laat me leiden door wat M.Morya wenst dat er hier aan tekst staat,en wie zichzelf daarin zal herkennen.

liefs
Tinne
Delen:
admin
admin aug 27 '10
De tekst die hij vandaag voorstelt is deze..

" In ware liefde vind je een eenheid met alles.

Liefde op zich zal alles wat ze aanpakt, veranderen, transformeren. Want alles wat door de liefde geraakt wordt, komt ineens dichter bij het zelf te staan. De mens die een medemens ontdekt die liefdevol is, begint aan zijn eigen ontwikkeling te denken, en te denken dat hij ook zo zou kunnen en moeten zijn.
Want hij komt daardoor in de ban. Mensen die liefdevol zijn, hebben een onverklaarbare aantrekkingskracht en een onverklaarbare energie in zich, zodat ze duidelijk maken wat het kan zijn te leven vanuit het Goddelijke. Wie dit ziet en leert zien, wordt naar de Liefde getrokken. De Liefde is dan het verlangen dat overstegen wordt, want het verlangen blust uit en wordt vervangen door voldaanheid.
En den voldaanheid is dan zo groot dat ze de vreugde in zich draagt en de vreugde in zich laat stromen. Deze heel grote kwaliteiten van de liefde, drukken uit wat vreugde is, wat volheid is. Ze drukken uit wat elke waarde in zich draagt en ze maken dat er een eenheidsgevoel is samen met elke mens, met elk ding, met elke plant, met alle wezens, met het hele heelal, de hele kosmos.
In ware liefde vind je een eenheid met alles.
Het criterium om de zuivereheid van de liefde te beleven is dat je je niet boven of onder de anderen stelt en dat je jezelf gevonden hebt. Dat je dus het innerlijke tot uitdrukking weet te brengen op een onnavolgbare manier. Want zoals jij bemint, kan niemand anders beminnen, jouw liefde zal een andere liefde zijn dan de liefdes van de andere mensen. Iedere mens heeft in zich een uniek karakter, een unieke mogelijkheid om te beminnen op zijn eigen manier. Dan wordt jouw leven een voorbeeld voor anderen en wordt het uniek. Je zal een liefdesband en een liefdesdans beleven, die onnavolgbaar zijn voor anderen en toch een zodanige aantrekkingskracht hebben dat het bijna onmogelijk is om ernaast te kijken.

M. Morya.
New Moon
New Moon aug 27 '10
Wauw smile
Bedankt voor het delen (en bedankt meester Morya!) Dit is iets wat ik zelf te vaak vergeet...
Heb net een dergelijk mooie ervaring gehad met het nummer "you will be in my heart" van phil collins (een paar uur na het lezen van je tekst)
Ik was aan het opruimen en stond op het punt om het op te geven tot ik dat nummer hoorde... ik voelde me echt zo erg verbonden met vooral mijn gids (just look over your shoulder, and I will be there for you, always) , alsof hij dat had opgezet, en vooral met mezelf. Echt gek is dat, zo'n gevoel is eigenlijk niet uit te leggen. poee laughWilde het graag met jullie delen.

Liefs the moon
admin
admin aug 27 '10


Mooie tekst Tinne.

Waarschijnlijk een vreemde vraag maar hoe moet ik "beminnen" zien in dit verband.
Opeens dacht ik: Tja mensen die aan s.m. doen beminnen ook op hun manier.Hun volkomen eigen wijze.Hun goed recht ook,moet men zelf weten.......
New Moon
New Moon aug 27 '10
Jaa hier wil ik wel op reageren. Wat ik nu ga zeggen moet je maar voor jezelf interpreteren smile
Een tijdje terug was er een topic over Agathon. Agathon komt uit de griekse oudheid en heeft bijzondere dingen gezegd over het verband tussen liefde en verlangen (en alle gevoelens die daarbij horen.) Afrodithe is de griekse godin van de (universele) liefde. Eros (cupido) is haar zoontje, het bekende "engeltje" met de pijl en boog, die zorgt dat mensen verliefd op elkaar worden en/of zo ontzettend naar elkaar verlangen. Deze twee figuren werken samen, ze kunnen niet zonder elkaar en zijn erg op elkaar gesteld.

Eros (oftewel Cupido) (en wat Agathon daarover heeft gezegd)
Dit is een beetje ingewikkelde tekst dus hou je vast.

Ik link hem even want er zitten griekse woorden in die merudi niet pakt: http://platosymposium.wordpress.com/...on%E2%80%99s-speech/

Beminnen is dus volgens mij eigenlijk een combi van liefde (afrodithe) en seksuele aantrekkingskracht (eros)

Liefs the moon

admin
admin aug 27 '10

M. Morya zegt juist dat het voor iedereen verschillend is.. Das juist het leuke aan Liefde, het is zo veelzijdig!
Beminnen is het uiten van je liefde, en ook dat is voor iedereen weer anders.
gast
gast aug 27 '10
Het is wel de klein menselijke interpretatie die jullie er nu aan geven. Dit is één dimensie, er zijn er nog velen......

Ik zie meester Morya meer als een doorgeef luik en niet een persoon die dit verzonnen heeft. Vind het altijd jammer dat er een persoon aan gegeven moet worden, dit is een universele wijsheid wat hij hier brengt. Dus wat mij betreft kun je zo'n tekst net zo goed plaatsen zonder er een persoon aan te hangen.....
Maar dat is mijn mening wink
admin
admin aug 27 '10
Das inderdaad ook een andere discusie wat je schrijft.
Lena
Lena aug 28 '10
Origineel bericht van: themoon
Wauw smile
Bedankt voor het delen (en bedankt meester Morya!) Dit is iets wat ik zelf te vaak vergeet...
Heb net een dergelijk mooie ervaring gehad met het nummer "you will be in my heart" van phil collins (een paar uur na het lezen van je tekst)
Ik was aan het opruimen en stond op het punt om het op te geven tot ik dat nummer hoorde... ik voelde me echt zo erg verbonden met vooral mijn gids (just look over your shoulder, and I will be there for you, always) , alsof hij dat had opgezet, en vooral met mezelf. Echt gek is dat, zo'n gevoel is eigenlijk niet uit te leggen. poee laughWilde het graag met jullie delen.

Liefs the moon


wauw dat wilde ik ook zeggen tongue
het is zeker wederom een mooi stuk om te delen tinne...
heel herkenbaar ... en wat een mooi nummer is het toch .....het zegt en vertelt veel...
Lena
Lena aug 28 '10
Origineel bericht van: gast
Het is wel de klein menselijke interpretatie die jullie er nu aan geven. Dit is één dimensie, er zijn er nog velen......

Ik zie meester Morya meer als een doorgeef luik en niet een persoon die dit verzonnen heeft. Vind het altijd jammer dat er een persoon aan gegeven moet worden, dit is een universele wijsheid wat hij hier brengt. Dus wat mij betreft kun je zo'n tekst net zo goed plaatsen zonder er een persoon aan te hangen.....
Maar dat is mijn mening wink


maar ja hij geeft het door... winken hij heet toevallig zo?
admin
admin aug 28 '10
Dat is het Lena!


IK vroeg aan hem hoe hij het ziet, en hij antwoord, (door op hem af te stemmen en intuitief het boek open te slaan,..:)

" De ziel draagt een naam omdat ze van alle tijden is en omdat ze een naam gekregen heeft vanuit het Goddelijke. Wanneer de ziel contakt neemt met de mens - wanneer de perszoon in de innerlijkheid terecht komt met zijn ervaring - geeft de ziel deze naam door aan de persoon. Het lijkt ingewikkeld, maar het is absoluut niet ingewikkeld. De naam die de mens gekregen heeft op deze aarde, is de afspiegeling van de naam die hij krijgt wanneer hij geboren wordt in de eeuwigheid. De geboorte in de eeuwigheid is ' uit God geboren worden" en de mens die uit God geboren wordt gaat nooit meer teloor, hij gaat nooit meer onder in gelijk welke ervaring. "

M.Morya.
gast
gast aug 28 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Het is wel de klein menselijke interpretatie die jullie er nu aan geven. Dit is één dimensie, er zijn er nog velen......

Ik zie meester Morya meer als een doorgeef luik en niet een persoon die dit verzonnen heeft. Vind het altijd jammer dat er een persoon aan gegeven moet worden, dit is een universele wijsheid wat hij hier brengt. Dus wat mij betreft kun je zo'n tekst net zo goed plaatsen zonder er een persoon aan te hangen.....
Maar dat is mijn mening wink


maar ja hij geeft het door... winken hij heet toevallig zo?


Maar wie is hij? Iemand van vlees en bloed? Of een imagienale figuur?
Lena
Lena aug 29 '10
waarom is het zo belangrijk wie hij is, en of hij wel of niet bestaat....

ik denk eerder dat jou allergie in het geloven zit....
dat mensen alles maar heel makkelijk aannemen...
natuurlijk zit er een gevaar in...
mensen gaan zweven....of denken iets te zijn of willen worden wat ze nu juist niet zijn...
en daar mag je best voor waarschuwen...


maar weet je, soms kun je met iemand spreken zonder deze persoon te zien....
en toch kan hij of zij rake dingen vertellen,zodat jij daar weer mee verder kan...

ik noem ze maar richtingaanwijzers in mijn leven...en die ontmoetingen zijn heel bijzonder....en dus heel waardevol of leerzaam voor mij...

laat ik het zo zeggen het doet iets goeds met mij,zonder dat ik dit kan verklaren.... wink
admin
admin aug 29 '10
@ Lena : laat ik het zo zeggen het doet iets goeds met mij,zonder dat ik dit kan verklaren..

Ja, das mooi Lena, en dat voel je ook doorheen je schrijven.
Je bent ruim in je denken , je laat toe, en geeft daardoor ook ruimte aan anderen, om te mogen zijn wie ze zijn, zonder dat je ook invult wie ze zouden zijn, of niet zijn.
hierdoor voelen mensen zich vrij, open.
Ik ervaar dit toch, je opent, je sluit niet..Mooi!! tnx
Lena
Lena aug 31 '10
ik doe m,n best wink
maar dank je, en best wel fijn om te horen....

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki