Hallo iedereen,
Na (onnodig) veel te veel hooi op mijn vork te hebben genomen, zit ik nu ziek thuis, en het is erg slecht weer buiten.
Ik voel me weer als vanouds maar dit is negatief: ik voel me depressief en het lijkt alsof ik alles wat ik geleerd heb vergeten ben, alsof ik zo erg geaard ben dat ik tot de kern heb gegraven, en dit is een vraagstuk wat ik volgens mij niet alleen kan oplossen.
Ik ben erachter gekomen dat mijn allergrootste angst is afhankelijk te zijn van iemand.
Na een gesprek gister, met mijn moeder, vertelde ze me dat ik vroeger als baby nooit aan haar vast klampte, en later als peuter nooit op schoot wilde.
Ik kan me - zeker als peuter - gevoelens herinneren dat mensen boos zouden worden als ik me verdriet zou laten zien, of teleurgesteld. Dit leidde ertoe dat ik mijn verdriet en dingen vertelde aan dieren en knuffels en de natuur, eigenlijk doe ik dit nog steeds. (soms echter vertel ik het aan mensen, maar dit is dan pas als de emoties te erg zijn opgelopen dat deze er geen touw meer aan vast kunnen knopen)
Vroeger werd ik ook overstuur als ik complimentjes kreeg, ik weigerde zelfs meerdere keer piano te spelen, simpel weg omdat andere mensen het mooi vonden, dat maakte me erg boos.
Dit heeft zich in de pubertijd doorgewerkt in relaties waarin ik het meest gelukkig was met een relatie die slecht voor me was, en die relatie dan het liefst op lange afstand om nog meer afstand van mijn hart te creëren. Dat vond ik spannend, leuk en extra speciaal, maar tegelijkertijd maakte het me kapot. Daarna heb ik een paar keer relaties gehad met lieve personen, maar die heb ik beeindigd omdat ik erg overstuur (net als vroeger) werd van de hoeveelheid liefde die ik kreeg.
Ik vlucht weg als mensen tot de kern komen, dan zeg ik toedeloe, word ik boos, en maak ik het zelfs uit.
Hetzelfde geldt voor vrienden: als ik me instabiel voel of ik heb zelfs maar een simpel probleem, trek ik me terug, terwijl ik eigenlijk weet dat vrienden er ook zijn om me te helpen en te steunen: hier kan ik echter helemaal niet mee omgaan, met "dat gevoel". Ik heb wel oefeningen gehad een keer zoals: vraag 6 keer op een dag hulp. Dit is me goed bevallen maar heeft de kern niet aangepakt van de angst. En deze angst zit niet tussen mijn oren, hij zit hier met een reden.
Wat mijn intuitie zegt: het lijkt wel alsof ik dit leven heb uitgekozen omdat ik hier zo onafhankelijk ben, ik trek onafhankelijkheid maar ook nare situaties aan en maak het mezelf extra moeilijk door geen hulp te vragen. Zeker op reis kwam ik hier achter, het was de truc om zo ver mogelijk te komen zonder hulp van anderen. Dit ten koste van mijn gezondheid. Heb 1 keer hulp gehad en diegene heeft me ook keihard laten stikken. "Zie je wel" dacht ik.
Ik denk ook veel te vaak: "ik doe/kan het wel alleen" Dit is bijna mijn levensmotto geworden en hierdoor heeft zelfs mijn gids het laten afweten. Ik heb hem al terug gefloten, maar dit kan ik niet met heel mijn hart want stiekem wil ik het alleen doen, en dan laten lichtwezens het dus afweten bij mij. (of om een andere reden die ik over het hoofd heb gezien)
Mijn zoektocht ben ik al gestart, niet zeker wist ik waarnaar ik zocht. Ik ben zoals sommige van jullie weten veel tips en dingen tegengekomen met het thema liefde en verbintenis. Afrodithe, Eros (Agathon), Lady Nada en Jesus zijn enkele namen. Ik kan er nu echter geen touw meer aan vastknopen en mijn zoektocht stagneert. Hoe ga ik verder met mijn zoektocht?
Ik zou graag jullie hulp willen. Ik heb namelijk het gevoel dat er in mijn vorige leven iets ergs is gebeurd waarom ik nu weiger afhankelijk te zijn van iemand, of hulp te vragen. Hoe ga ik terug naar de oorsprong naar mijn bindingsangst? Zijn er lichtwezens die me hierbij kunnen helpen en hoe spreek ik die aan? Ik kan op deze manier niet verder met mijn werk hier op aarde. Hebben jullie een gevoel wat ik moet doen? Een idee wat er gebeurd is? Andere tips?
Ik heb gehoord van mijn tweelingziel wat zijn grootste angst is: "helemaal alleen zijn", zei hij.
Mijn grootste angst is om "helemaal met iemand te zijn".
Liefs the moon