Loading...
nl

koken voor een heel groep.

admin
admin aug 21 '10
Ik ga binnenkort rijstpap maken voor een dertigtal mensen, ook Tiramisu en taart. En boterhammen met Ham en kaas.

Iemand enig idee hoe ik de hoeveelheid van de ingredienten kan bereken? Of bakt rijstpap aan als ik het in een te grote hoeveelheid maak? Of.. waar mag ik op letten?
Alle tips zijn welkom..
Delen:
Islandlady
Islandlady aug 21 '10
Hmmm lekker Tiramisu genoeg sterke koffie hebben, amaretto en lange vingers de koekjes...
Rijstpap! Geen idee...
maar voor een Tiramisu voor 30 personen zou ik 2 grote vierkante schalen nemen waar je een tweetal of meerdere lagen in kan maken. Je hebt dan denk ik zeker 2 grote bakken mascarpone nodig espresso of nog sterkere koffie en amaretto. Natuurlijk ook een berg lange vingers.
Drenk de lange vingers in de koffie die je eerst mixed met de amaretto daaroverheen een laag mascarpone, losgeklopt met eiwit.... laag koek, laag mengsel and so on. Als laatste cacao over te top laagheen strooien.
xx
admin
admin aug 21 '10
Rijstpap koop ik altijd kant en klaar, geen idee hoe je dat moet klaarmaken..
gast
gast aug 21 '10
Als je het vaker maakt voor minder personen moet je het aantal personen die er normaal van eten delen door 30 en dan de ingredienten die je voor die kleinere groep gebruikt maal die uitkomst doen. Het zet wel sneller aan op de bodem maar ik heb van iemand een tip gekregen om dit grotendeels te voorkomen; tik je pollepel niet aan de rand van de pan af.
Ik heb dit uitgetest met snert (wat ook snel aanzet op de bodem) en het was een stuk minder. Vaak roeren en dan vooral over de bodem werkt ook goed. Je moet het gewoon niet de kans geven om aan te zetten wink
admin
admin aug 21 '10
Heb pas ook in 1x voor 21 man gekookt, was super leuk!
Maar jij gaat wel voor wat meer mensen koken Tinne smile
Succes gaat je echt wel lukken!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske