Loading...
nl

Wat is nou verlichting

admin
admin aug 15 '10
Wat is nou verlichting? Dat is een vraag waar ik graag eens dieper op in zou willen gaan door bijvoorbeeld eens jullie inzichten hierover te weten te komen. (Jorine schreef iets heel moois over verlichting en dus kwam ik op de gedachte hiervoor)

Het is een zwaarder discussie item dan de vorige onderwerpen die ik starten. Dus probeer het onderwerp gericht te houden en niet over ervaringen. smile
Delen:
admin
admin aug 15 '10
Als onderwerp starter zal ik dan ook beginnen met het geven van mijn gedachte op de vraag. laugh

Wat is verlichting? Voor mijn gevoel is verlichting een doelstelling. Een doelstelling waar vele op spiritueel gebied naar toe willen. Vandaar ook de vele licht werkers, engelen, boeddhisten, christen en andere licht energie vorm beoefenaars.

Licht word gezien als wat ons en alles om ons heen maakte. Daarom vermoed ik dat verlichting een mooi eind beeld schept bij de meeste.

Voor mij is verlichting puur zijn in de energie van het licht, een eenheid of samenkomen. Maar voor mij is het geen doeleinde om dit te behalen. Licht is voor mij licht, een energie vorm. Daarom zie ik het mezelf niet doen om te bestaan als 1 pure energie vorm. Voor mij is het interessanter mijn eigen mix van energie vormen te zijn. Dat het interessanter is maakt het ook nog geen doeleinde voor mij zoals verlichting gezien word bij vele.
Cialara
Cialara aug 15 '10
Ik heb het gevoel dat 'de verlichting' mogelijk slechts een stap is op ons pad van groei... en ik vraag me af of er wel een eindpunt aan is...

Misschien ook dat er verschillende fases van verlichting zijn...

Ik kan wel allerlei teksten aan halen van mensen die het wel schijnen te weten, maar dit is mijn gevoel over "verlichting".
admin
admin aug 15 '10
mijn kijk erop :
zolang er over nagedacht wordt, is er geen verlichting.
Men kan verlichting niet begrijpen, tot je het bent.
admin
admin aug 16 '10
Als je denkt dat je verlicht bent
ga dan eens een week
bij je ouders logeren.
wink
(ram dass)
admin
admin aug 16 '10
Ja wat jij zegt Tinne smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki