Loading...
nl

Kerstlied, betekenis?

New Moon
New Moon aug 10 '10
Hoi mensen,

Het is al een week gestopt, maar ong een maand geleden begonnen mensen om me heen (of op tv) hetzelfde kerstlied te zingen (we wish you a merry christmas wink) terwijl het hartje zomer is. Ik had het gevoel dat het belangrijk was (is), en vroeg me af of jullie enig idee hadden wie dit veroorzaakt zou kunnen hebben (ik zit aan descended masters te denken etc)...

Mijn reactie, iedere keer weer, toen ik het kerstlied hoorde: herkenning van op dieper niveau. (niet hee dat heb ik vorige kerst nog gehoord) De lachbui en vrolijkheid die het bij me veroorzaakten ... men oh men tongue

Nog even het liedje:



Liefs the moon.
Delen:
admin
admin aug 10 '10
Haha, als je het in die contekst hoort, dat het van een ascenderende Master komt, geeft het inderdaad een heel diepere betekenis, los van de 'kerstmis' gezien.
admin
admin aug 10 '10
Lol, ik loop al weken te klagen dat ik een bepaald kerstlied niet uit mijn hoofd krijg...
Niet merry christmas maar dat liedje met lalalalala lalalala in het refrijn.
http://www.youtube.com/watch?v=M1YrkCiPeqQ

Kwor der gek van echt waar!
Zouden meer mensen dat hebben?
admin
admin aug 10 '10
Ik ben ook wel weken aan een stuk met "liedjes " op gestaan,
die ik dan zat te zingen, tijdens het koffiezetten.
Waren geen kerstliedjes, maar toch zat er een soort boodschapje in steeds.
Ik heb dat wel meer, dus bleef er niet bij stilstaan....
New Moon
New Moon aug 10 '10
Hmm, misschien is het wel heel persoonlijk. Ik sta er nooit bij stil als ik een liedje in mijn hoofd heb, maar wel als iemand anders dat constant voor me zingt, zomaar vanuit het niets, alleen voor mij, en dat dat een bizarre herkenning bij me oproept. (en dat het vervolgens nog in diverse tv shows verschijnt)
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 10 '10
Ik heb dus ook de laatste tijd steeds kerstliedjes in mijn hoofd. Wat raar dat jullie dit ook hebben.

Bij mij is het steeds jingle bells.

Zou het toch te maken hebben met een neerdaling van Christus op deze aarde? Want dat is tenslotte wat we vieren met kerst...
gast
gast aug 10 '10
Je zou eens kunnen zoeken naar de werkelijke betekenis van kerst en wat het betekend op een ander niveau dan dat waar we het meestal mee associeren. Alle (Christelijke)religieuse feesten hebben een veel diepere betekenis dan de opervlakkige die wij meestal alleen maar zien. Mar doe vooral voor jezelf dit uitzoeken en niet de betekenis van een ander zoeken. Wat voor gevoel geeft het jou als je het ge-eikte loslaat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 10 '10
Van mij mag je best hiernaar gaan zoeken, gast smile.
gast
gast aug 10 '10
Haha, ik weet wat het betekend Nims, voor mij iig.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 10 '10
Dat mag je ook best delen hoor wink
admin
admin aug 10 '10
Deck the halls with boughs of holly,
Fa la la la la, la la la la.
Tis the season to be jolly,
Fa la la la la, la la la la.

Don we now our gay apparel,
Fa la la, la la la, la la la.
Troll the ancient Yule tide carol,
Fa la la la la, la la la la.

See the blazing Yule before us,
Fa la la la la, la la la la.
Strike the harp and join the chorus.
Fa la la la la, la la la la.

Follow me in merry measure,
Fa la la la la, la la la la.
While I tell of Yule tide treasure,
Fa la la la la, la la la la.

Fast away the old year passes,
Fa la la la la, la la la la.
Hail the new, ye lads and lasses,
Fa la la la la, la la la la.


Sing we joyous, all together,
Fa la la la la, la la la la.
Heedless of the wind and weather,
Fa la la la la, la la la la.

Yule (midwinter, winterzonnewende)



De dag van de langste nacht en de kortste dag. We vieren de wedergeboorte van het licht, de zon, het feit dat vanaf deze dag de dagen weer zullen gaan lengen.Het is een feest van vrede. Van de overwinning van duister op licht. Een strijd tussen koning Eik (Licht) en koning Hulst (duisternis), waarbij de Eikenkoning wint. Het is de tijd van inspiratie, vooruitblikken en uitgelatenheid. Het valt overigens altijd maar een enkele dag voor het Christelijke kerstfeest.
www.hydrangeaonline.nl

Ik heb een zinnetje rood gemaakt, die springt er voor mij uit.
Zelf denk ik dat voor mij dat zinnetje de reden is dat het lied in mijn hoofd hangt.
De laatste maanden waren een zware kluif op persoonlijk gebied en ik heb voor mezelf wel iets overwonnen, een drempel van grote hoogte ligt achter mij.

Tralalalalalalala

Ik ben trots op mij laugh
admin
admin aug 10 '10
Het zijn ook bijna de oogstmaanden, we oogsten wat we ook op persoonlijk gebied hebben gezaaid wink
gast
gast aug 10 '10
Origineel bericht van: NiMS
Dat mag je ook best delen hoor wink


Nee die behoefte heb ik in z'n geheel niet, sorrie. Het enige wat ik kan delen is vertellen dat de weg er naar toe diep in jou zelf te vinden is. Wat je daar vind is strikt persoonlijk en door niemand anders dan op jou manier te ervaren.
Maryssa
Maryssa aug 10 '10
Wat bijzonder en herkenbaar! Als ik lekker bezig ben met iets in huis neurie ik steeds Jingle Bells. crazyHet maakt me vrolijk.

Ik herken wel wat jij zegt Tinne, dat liedjes die in je hoofd zitten een boodschap geven. Laatst was dat Eye In The Sky van Alan Parsons net toen ik verdrietig was en een overleden diertje zo erg miste. Het gaf me troost.

Ben benieuwd wat de boodschap achter de kerstliedjes is die wij horen.. Wie weet dat dat op een gegeven moment op zn plaats valt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 10 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: NiMS
Dat mag je ook best delen hoor wink


Nee die behoefte heb ik in z'n geheel niet, sorrie. Het enige wat ik kan delen is vertellen dat de weg er naar toe diep in jou zelf te vinden is. Wat je daar vind is strikt persoonlijk en door niemand anders dan op jou manier te ervaren.
Ik vind het jammer dat je niet wilt delen wat jij op jouw weg bent tegengekomen. Het komt nu op mij over alsof je alleen maar als een soort van aangever en pookstokje wilt fungeren, maar daarbij jezelf helemaal niet wilt blootgeven.

Hoe dan ook, dit is voor dit topic genoeg hierover, dus ik laat het hier verder bij.

@Maryssa: Wat bijzonder dat jij ook Jingle Bells hebt! Wat zou dat toch betekenen smile.
gast
gast aug 10 '10
Ja aangever en pookstokje in deze is prima laugh
Beschermengel
Beschermengel aug 10 '10
Ik heb dit ook al een tijdje en dan neurie ik het meestal ...een bekend deuntje ....ik ging zoeken en kwam uit op dit liedje!

Ik weet nu van wie het afkomstig is smile...op de gekste momenten zit het in mijn hoofd



admin
admin aug 11 '10
Dit was het nummer dat bij mij steeds kwam, de afgelopen weken..






en ook het lied,

New Moon
New Moon aug 11 '10
Origineel bericht van: Karin
Het zijn ook bijna de oogstmaanden, we oogsten wat we ook op persoonlijk gebied hebben gezaaid wink


*komt niet meer bij van het lachen door je songtekst* Tralalalala. Hihi. Ja karin, dat is een goeie. Voor mij voelde mijn kerstliedje alsof ik een belangrijke transformatie had ondergaan, ook op werelds gevoel dat er veel aan de hand is en dat we er zijn. Het voelde als thuiskomen en een schouderklopje dat ik nu mijn oogst (kerstcadeautjes) kan ophalen, en even kerstvakantie kan houden. Die achtergrond die je hier beschrijft klopt voor mijn gevoel.

Liefs the moon
admin
admin aug 11 '10
Ik moet wel glimlachen om dit topic, heb er geen "last" van wink

Heerlijk, zoveel Zielen met de neus dezelfde kant op laugh

Liefs Mar
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki