Loading...
nl

reiki

harmon
harmon jul 28 '10
beste mensen

ik zal me even voorstellen
ben een rustige jongen van 36 jaar mijn naam is harmon mijn beroep is onderhoudschilder ik verf huizen ramen deuren tex plafonds en andere dingen die met schilderwerk te maken hebben.

heb sinds kort ondekt dat ik kan magnetiseren

mijn vraag is of er iemand bij mij reki kan doen in de omgeving in oss heb veel last van mijn hoofd een drukkent gevoel heb weinig ervaring met magnetiseren

als u bij mij reki kan of zou willen doen kan ik wat terug doen en u helpen met schilderen een plafon witten of deuren schilderen of ramen in u huis heb ongeveer 16 jaar ervaring als onderhoudschilder mischien kunnen we elkaar helpen op die manier

met vriendelijke groeten harmon
Delen:
Anke
Anke jul 28 '10
Helaas, ik doe niets meer met reiki. Jammer, want ik heb hier nog een plafond dat geschilderd zou mogen worden wink

Ik hoop dat je iemand vindt die je verder kan helpen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 28 '10
Hallo Harmon,

Welkom op Merudi. Ik heb geen ervaring met Reiki, dus kan je hierin niet helpen. Maar heb je ook enig idee waar je klachten vandaan komen? Ik heb het idee dat alleen maar reiki toepassen om symptomen te bestrijden ipv de oorzaak van het probleem te zoeken en op te lossen, niet het juiste is.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 28 '10
Hey wink,

ook geen ervaring met reiki... maar omdat je in je post erbij zette dat je veel met verf (en dan ook terpentiene etc. neem ik aan) werkt en al lange tijd.... dacht ik;

door dit veel in te ademen kunnen er ook vele klachten ontstaan... (flink doorluchten dus als je er mee bezig bent).

Misschien wist je dit al wel, maar daar zou een stukje oorzaak kunnen liggen...

*zomaar iets wat me te binnen schoot...

Grts

*edit; trouwens wel tof dat je een dienst voor een wederdienst aanbied winksmile
Maryssa
Maryssa jul 28 '10
Hallo Harmon, Welkom hier.

Als eerste zou ik met jouw klachten langs de huisarts gaan. Zeker als je al wat langer met deze klachten loopt. Je ervaart een drukkend gevoel en last van jouw hoofd. Het kan van alles zijn, Harmon. Vragen die je jezelf zou kunnen stellen zijn: Hoe is het met de werkdruk gesteld? Heb je last van stress? Met wat voor soort verf werk je? Het werken als schilder KAN gezondheidsrisico's geven jouw werkgever heeft hierin ook een taak om zijn werknemers een zo gezond mogelijke werkomgeving te bieden. Het KAN werkgerelateerd zijn maar hoeft niet; laat de huisarts dit vaststellen.

Mooi streven inderdaad (ik ben het met 1Moon ofMars eens) om dienst-wederdienst aan te bieden maar er moet maar net iemand uit JOUW regio zijn die EN wat te schilderen heeft EN met reiki werkt. Heb je er al aan gedacht om via google te zoeken naar een reiki behandelaar in jouw woonplaats?

Sterkte er mee, Harmon.

Maryssa
Anke
Anke jul 28 '10
Er zijn natuurlijk ook nog heel wat andere methodes, dan reiki alleen smile
admin
admin jul 28 '10
Hoi Harmon,

Ga eerst langs de huisarts om je na te laten kijken, lijkt me een goed plan.
Als hij/zij niets verontrustends vind ben je van harte welkom.
Ik woon in 's-Hertogenbosch, je hoeft niets te schilderen want mijn huis wordt volgend jaar gerenoveerd smile
Je ziet wel er is altijd wel iemand in de buurt.
Maar...wel eerst naar de huisarts oke?
harmon
harmon jul 28 '10
goedeavond allemaal

bedankt voor jullie berichtjes terug

ik heb al eens een onderzoek gehad voor ops

ops is een schilders ziekte en dat heb ik niet het zou mischien stress kunnen zijn dat zou kunnen denk dat ieder van ons dat wel eens heeft in het leven

ik zou graag wel eens reiki mee willen maken heb daar positive dingen van gehoort van andere mensen ik zou dus graag met u in contact komen
met vreindelijke groet harmon
Marenubium
Marenubium jul 28 '10
Hai Harmon!

Welkom smile
Je schrijft dat je sinds kort hebt ervaren dat je kunt magnetiseren. Heb je er behoefte aan met ons te delen hoe je tot dat inzicht kwam?
En of je van plan bent hier verder mee te gaan?
Hoe dan ook, ik vind het knap en dapper van je, dat je dat hier zo heb opgeschreven!

Daarbij wil ik je meegeven, dat Reiki echt niet zoveel verschilt van 'magnetiseren'. De energie is hetzelfde (hoewel velen het hiermee oneens zullen zijn met me).
Zie ook verder dit topic:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/94073/Re_Magnetiseren.html#Post94073

Heel veel succes Harmon, hopelijk vindt je jouw weggetje hierin smile
Anke
Anke jul 28 '10
Voor mij is het ook dezelfde energie. Alleen komen er bij Reiki allerlei symbolen om de hoek kijken. Symbolen waarvan de oorsprong volgens mij niet bekend is.
harmon
harmon jul 28 '10
goedeavond

ja hoor wil dat best met jullie delen hoe ik erachter ben gekomen

ik was met mijn vriendin en ze had pijn en ik trooste haar en streelde met mijn handen over haar buik en ze voelde een warme gloed over haar buik en ze zij me het is net of je mijn darmen maseerd en ging met mijn handen van haar buik en ze zij me toen ik mijn handen weg trok of haar spieren in haar buik naar mijn handen meeging toen mijn handen van haar buik weghaalde en 15 min was haar pijn weg en als ik mijn handen op haar arm of hoofd legde voelde ze of haar spieren mee getroken werden en heb al 4 mensen gesproken waar ik ook dat deed en ze voelden hetzelfde als mijn vriendin en ook hun pijn ging weg en heb al eens een steen energie erin gedaan en ook voelde een bekende van me de trilling in zijn handen toen ik haar de steen gaf en heb eens met een foto gedaan ook die pijn verdween en voelde steken in hun buik toen ik met mijn handen over de foto ging en heb toen op internet met een magnetiseur gesproken en die zij me dat ik kon magnetiseren en pijn kon weg halen dat ik helende handen heb vandaar dat ik denk dat ik kan magnetiseren mensen voelen de spieren met mijn handen mee gaan en dat ze mee getrokken worden met mijn handen en tintelingen dat is wat ik nu weet

mvg harmon
Lin
Lin jul 28 '10
Yep das idd magnetiseren (wat je trouwens ook op afstand kan doen)

Over je beroep; mijn zwager is ook schilder en behanger,
hij is al jaren bezig te laten testen voor allerlei allergieen
en het is net of het met de jaar erger word.
Onlangs is zhij erachter gekomen dat de behangplaksel op het moment van het maken hij er heel erg benauwd van krijgt en er op zijn huid uitslag ontstaat.
Het is een vooral lichamelijk zwaar beroep.

Afgezien van je beroep kan je natuurlijk ook erg open staan voor het oppikken van energieen in iemands huis. Mss een tip alvorens het huis binnen te gaan een soort glazen stolp om je heen te visualiseren.Word de klacht daarmee lichter of over weet je dat je je goed moet gaan leren afsluiten.
Energieen bedoel ik de indrukken van de bewoner, bepaalde sfeer die er hangt. Is iemand heel liefdevol zal de ruimte je omsluiten als gezellig en warm. Maar is het een woning waar veel ruzie word gemaakt kan ook die energie jou energie aftappen waardoor je moe en met hoofpijn er weg komt.

Hoop dat je er wat aan hebt

Liefs Linda
Lin
Lin jul 28 '10
Enne trouwens welkom in ons midden

Liefs Linda
admin
admin jul 29 '10
Lieve Harmon,
wat kan zijn - en dit heb ik via mezelf en van anderen reeds ervaren - is dat je in vorige levens reeds verscheidene inwijdingen hebt gekregen, en dat deze spontaan worden geactiveert, zodat jij op een natuurlijke wijze via je handen licht/energie/reiki kunt laten stromen.
door jouw "innerlijke groei" en "bewustzijn" komen deze activaties weer op gang - mede door de cosmos die jou daarin begeleiden.
Ik ben er daarom ook van overtuigt, mocht je meer in jezelf geloven, en vertrouwen op wat je kunt en nog gaat kunnen, dat jij jezelf kunt healen. In onszelf zit namelijk het vermogen om dit te kunnen. Maar... meestal houden we dat zelf tegen, door allerlei denkpistes en dogma's of conditioneringen.
Spontane hulp bieden vanuit je hart, zoals je dat met je vriendin deed, zijn de beste manieren om het rustig te laten gebeuren.. die gave van je die zal groeien.
Vertrouwen komt er natuurlijk doordat je ervaring opdoet, dus.. naar mijn gevoel is beter dat je niet vraagt aan anderen om jou te helpen, maar dat je overtuigt geraakt van jou eigen kwaliteiten, naar jezelf toe.. en die er ook voor anderen is.

Liefs van me
Tinne
harmon
harmon jul 29 '10
goedemiddag

ik weet niet goed hoe ik dat moet doen en of het bij jezelf mag is het niet zo als je zelf negatief geladen bent mensen praten soms over vanalles en ja je weet er zelf nog niet veel van wat je wel en niet mag heeft iemand tips of een goede site of oefeningen wat ik kan oefenen
admin
admin jul 29 '10
Wat je kan doen, als oefening bij jezelf..
vb, je handpalmen naast je hoofd brengen, eerst twintig cm verwijdert van je zijkanten van je hoofd.
Daarna ga je heel zachtjes dichter en dichter naar je hoofd, en je voelt (of leert voelen) wanneer je handen warm aanvoelen,
Concentreer je daarna op je hoofd, en laat het toe dat je hoofd door je handen worden ingestraald, net zoals jij dat bij je vriendin deed.
admin
admin jul 29 '10
Voor mijn gevoel is er niets mis mee om hulp te vragen als je hulp nodig hebt.
Maar goed who the bleep am i....
admin
admin jul 29 '10
Je bent karin grin
Je hebt gelijk, er is niets mis met hulp vragen!
admin
admin jul 29 '10
@ Harmon,

Ik wil mijn reiki boek wel voor je kopieren, dan heb je alle posities van de handen nog wat tips.
Laat maar horen.
harmon
harmon jul 29 '10
goedeavond karin

zou het heel leuk vinden
wil de mensen bedanken voor al hun tips en berichtjes
zal de dingen die ik meemaak met jullie delen
groetjes harmon
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki