hoi allemaal.
ik heb een vraagje, want ik heb een tijdje terug een foto van iemand gelezen en ben toen eigenlijk toch wat terughoudend geworden naar het fotolezen. ik voelde namelijk exact wat de ander gevoeld had en wat de relatie was van die persoon tot een ander maar wist ook gelijk bijna haar hele geschiedenis.
ik ben hier eigenlijk erg van geschrokken omdat het nogal erg heftig was wat diegene had meegemaakt. maar ook omdat het dingen waren die mij eigenlijk niks aangingen en die ik waarschijnlijk ook niet mocht weten.
inmiddels heb ik meerdere foto's gelezen van diverse bekenden (zonder dat hun het wisten gewoon uit mijn eigen fotoboeken) en ervaar bij iedereen dus diverse dingen heftig en minder heftig maar ik vind die informatie die ik doorkrijg van een foto niet bepaald fijn.
alsof ik mensen moet wijzen op hun verleden zodat ze dat af kunnen sluiten. ik wil mensen er best mee helpen, maar het maakt me toch wel een beetje bang op de een of andere manier.
ik reageer hier overigens ook nooit op foto's om diezelfde reden. ik lijk namelijk alleen de knelpunten te zien.
moet ik nou wel of geen foto lezen want voel me er toch wel wat opgelaten over omdat ik zo meer over mensen weet dan ik zelf zou willen. of is er ook een manier om me voor die negatieve energie af te sluiten? een lichttentje maak ik al.
Liefs Bloempje die met alle plezier de foto's hier zou willen lezen maar toch niet zo goed durft.