Loading...
nl

HELP: Wil Gucci een speelkameraadje of niet?

akstra
akstra jul 20 '10
Halle allemaal,

ik zit een beetje in dubio. Zelf heb ik het gevoel dat Gucci zich soms wat eenzaam voelt en op zoek is naar een speelkameraardje maar aan de andere kant hebben we het ook mooi met zijn 2-en. Zouden jullie me kunnen vertellen wat Gucci wil? Ik doe alleen iets als zij het met me eens is...

Alvast bedankt!

Groeten Akke

PS: ik weet niet meer hoe ik de foto plaats...

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1700
Delen:
Beschermengel
Beschermengel jul 20 '10


Ik heb het even zo gedaan, aan haar koppie te zien vindt ze het wel best zo. .. wink


akstra
akstra jul 20 '10
Dit is wel een hele oude foto... is dat erg om juiste antwoorden van haar te krijgen? Anders moet ik even een andere foto maken...
Beschermengel
Beschermengel jul 20 '10


Ik denk het wel, een recente foto is beter ... smile
akstra
akstra jul 20 '10
[img]http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1701[/img]

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1701

Hier een recentere foto... hopen dat dit beter is!
Beschermengel
Beschermengel jul 20 '10



Het lijkt me een poes die geen andere poezen dult, maar ja ik kan het mis hebben ... smile

Misschien zijn er anderen die hem kunnen lezen?
admin
admin jul 21 '10
Bij een oudere kat die gewend is de enige kat te zijn is het erg lastig soms om er een bij te plaatsen.
Ik heb ook niet het idee dat jouw kat een ander zal dulden eigenlijk.
Marenubium
Marenubium jul 21 '10
Hmzz. Als Gucci naar buiten kan, is er geen enkel probleem.
Echter, een pure kat-mens verhouding kan wel eens 'onkatse' eigenschappen veroorzaken.
Daar is niks mis mee, en de kat 'zet' zich heus naar zo'n situatie.

Ik denk persoonlijk dat Gucci echter veel stress gaat ondervinden als er een andere kat in huis komt. Maar een beetje meer leven in huis zou ze heus niet erg vinden. Misschien een ander huisdier, waar ze zich niet bedreigd door zal voelen? (fret, konijn, cavia..zoiets zit ik aan te denken). Ligt er ook maar helemaal aan hoelang per dag Gucci alleen is.

Vanuit Gucci gezien:
Gucci wil graag aandacht, en is blij met haar baasje. Ze heeft heus zo haar eigen willetje, en zal niet schromen deze dan ook veelvuldig kenbaar te maken. Dit is een heuse babbelkous! Maar ze kan zich ook wel eens goed vervelen. Die drang zal verminderen naarmate ze ouder wordt. Maar in haar ogen ben JIJ haar speelkameraadje (omdat ze niet beter weet). Ze heeft echt zoiets over zich: Nah zeg, waar WACHT je nou op? Kom, SPELEN!. Misschien kun jij haar wat meer aandacht geven, dan te kijken naar een ander (speel-)kameraadje? En koop zo'n kattenborsteltje...dat zal ze heerlijk vinden! En bij warm weer zou ze graag wat meer koelte willen. Is het warm bij jou in huis?
Je kunt een kat van tijd tot tijd aaien met een vochtige/natte washand, daardoor daalt hun temperatuur en zijn ze geneigd hun eigen vacht te gaan onderhouden. Dat is ook bezigheid, beweging en afleiding. Volgens mij zal ze dat heus gaan waarderen wink
Verder is ze een supertevreden poezevrouwtje!

Nu rijst bij mij wel een vraag overigens...Waaruit maak jij op dat ze zich eenzaam voelt? Ben ik eventjes benieuwd naar smileWant vanuit Gucci is die behoefte niet zo sterk aanwezig. Ergens doet haar gedrag jou deze conclusie trekken. Wat doet ze precies?
akstra
akstra jul 22 '10
Origineel bericht van: Beschermengel



Het lijkt me een poes die geen andere poezen dult, maar ja ik kan het mis hebben ... smile

Misschien zijn er anderen die hem kunnen lezen?


Dank je wel voor het goed plaatsen van de foto... je geeft aan dat Gucci geen andere poezen dult maar ze is altijd samen geweest met Tommy (een kater) maar deze was op de 1 op de andere dag weg. Ze moet in eerste instantie niks van andere dieren weten maar ze was beste maatjes met Tommy. Ze liepen constant naast elkaar, maakten elkaar schoon, sliepen tegen elkaar aan etc. Dus mijn gedachte was dat als ze rustig in contact komt met een ander het heel gezellig kan worden maar goed ik kan het mis hebben... Bedankt in ieder geval!
akstra
akstra jul 22 '10
Origineel bericht van: Karin
Bij een oudere kat die gewend is de enige kat te zijn is het erg lastig soms om er een bij te plaatsen.
Ik heb ook niet het idee dat jouw kat een ander zal dulden eigenlijk.



hallo Karin, hartelijk dank voor je reactie! Ze is nu 4 jaar dus nog niet heel erg oud. Ze is niet de enige kat geweest, toen ik haar kreeg had ze een maatje (Tommy, maar was zomaar ineens weg). Ze maakten elkaar schoon, speelden met elkaar, sliepen tegen elkaar aan, alles deden ze samen. Maar in eerste instantie moet ze niks van vreemde katten weten. Toch denk ik dat als je het rustig aan doet ze het heel erg gezellig kan hebben met een andere kat. Denk jij niet? In ieder geval bedankt!
akstra
akstra jul 22 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Hmzz. Als Gucci naar buiten kan, is er geen enkel probleem.
Echter, een pure kat-mens verhouding kan wel eens 'onkatse' eigenschappen veroorzaken.
Daar is niks mis mee, en de kat 'zet' zich heus naar zo'n situatie.

Ik denk persoonlijk dat Gucci echter veel stress gaat ondervinden als er een andere kat in huis komt. Maar een beetje meer leven in huis zou ze heus niet erg vinden. Misschien een ander huisdier, waar ze zich niet bedreigd door zal voelen? (fret, konijn, cavia..zoiets zit ik aan te denken). Ligt er ook maar helemaal aan hoelang per dag Gucci alleen is.

Vanuit Gucci gezien:
Gucci wil graag aandacht, en is blij met haar baasje. Ze heeft heus zo haar eigen willetje, en zal niet schromen deze dan ook veelvuldig kenbaar te maken. Dit is een heuse babbelkous! Maar ze kan zich ook wel eens goed vervelen. Die drang zal verminderen naarmate ze ouder wordt. Maar in haar ogen ben JIJ haar speelkameraadje (omdat ze niet beter weet). Ze heeft echt zoiets over zich: Nah zeg, waar WACHT je nou op? Kom, SPELEN!. Misschien kun jij haar wat meer aandacht geven, dan te kijken naar een ander (speel-)kameraadje? En koop zo'n kattenborsteltje...dat zal ze heerlijk vinden! En bij warm weer zou ze graag wat meer koelte willen. Is het warm bij jou in huis?
Je kunt een kat van tijd tot tijd aaien met een vochtige/natte washand, daardoor daalt hun temperatuur en zijn ze geneigd hun eigen vacht te gaan onderhouden. Dat is ook bezigheid, beweging en afleiding. Volgens mij zal ze dat heus gaan waarderen wink
Verder is ze een supertevreden poezevrouwtje!

Nu rijst bij mij wel een vraag overigens...Waaruit maak jij op dat ze zich eenzaam voelt? Ben ik eventjes benieuwd naar smileWant vanuit Gucci is die behoefte niet zo sterk aanwezig. Ergens doet haar gedrag jou deze conclusie trekken. Wat doet ze precies?



Gucci was voorheen een kat die niet naar buiten wou omdat ze bang was en liever bij mij wou zijn. Nu is ze echter wat ondernemender en gaat ze 's ochtends als ik naar het werk ga (rond half coolnaar buiten en vermaakt ze haar prima. Zo rond 5 uur kom ik thuis en zit ze mooi op me te wachten. Ze gaat wel eens wat bij de buren kijken en die halen haar ook aan dus dat vind ze ook wel leuk. Het is een schat, een echte knuffelpoes en idd ze praat veel. Ze vind het heerlijk als ik haar borstel en haar aai en kriebel. Ze ligt graag tegen me aan of op mijn schoot, ze is heel aanhankelijk en ik weet dat ze heel erg blij met me is. Aangezien ik fulltime werk, single ben en 's avonds ook nog wel weg ben vind ik het zo zielig voor haar en dacht dat ze wellicht wel een maatje wou hebben aangezien ze altijd een maatje heeft gehad. Tommy was zomaar ineens weg (waarschijnlijk aangereden). Daarna heb ik geen andere poes genomen... maar nu ben ik bang dat ik Gucci tekort doe hiermee. Ik hoef opzich niet beslist een andere kat erbij, zou wel gezellig zijn maar Gucci en ik zijn 1 en we hebben het goed samen. Ik denk echter dat het voor haar gezelliger is omdat ik vaak weg ben en ze dan iemand heeft om mee te spelen.

Maar jij denkt dus dat ze geen jong poesje er bij wil? Alvast bedankt voor je reactie. Vond je stukje heel verhelderend en heel leuk om te lezen. Het is mijn maatje voor het leven, mijn alles en ben blij dat ze het naar haar zin heeft bij mij en tevreden is!
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
Hai Akstra,

ik weet niet waarom, maar ik had een oudere kat in gedachten. Niet stilgestaan bij een jong katje.
Excuses.
Over het algemeen gaat dat best goed, aangezien oudere katten behoorlijk tolerant zijn naar jongere katten toe. En de kleine wordt dan ook opgevoed door de oudere kat (daar horen ook af en toe een paar rake klappen bij overigens tongue)
Een oudere kat zal ze niks vinden, want dan moet ze wat teveel op haar strepen gaan staan (hiërarchie enzo; geeft stress).
Een jong katje, dat ligt ook aan jouw houding; als die kleine eens wat klappen krijgt van Gucci dan niet meteen oppakken en 'aggut wat zielig'-doen, dat komt hun verhouding niet ten goede.
Gucci 'moet' zich wel een beetje de baas kunnen blijven voelen wink

Informeer hier anders eens over bij een asiel bij jou in de buurt of dierenarts, die kunnen je hier veel meer over vertellen.
Succes smile
admin
admin jul 22 '10
Akstra, zojuist lees ik een bericht van een moeder van een lieve kennis van mij.
Deze mevrouw is erg ziek en zal binnenkort met de Engelen mee gaan vliegen.
Ze zoekt nu naar nieuwe tehuizen voor haar prachtige katten.
Mocht je interesse hebben dan kan ik je wel met haar in contact brengen.
Laat maar weten via pm smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki