Hmzz. Als Gucci naar buiten kan, is er geen enkel probleem.
Echter, een pure kat-mens verhouding kan wel eens 'onkatse' eigenschappen veroorzaken.
Daar is niks mis mee, en de kat 'zet' zich heus naar zo'n situatie.
Ik denk persoonlijk dat Gucci echter veel stress gaat ondervinden als er een andere kat in huis komt. Maar een beetje meer leven in huis zou ze heus niet erg vinden. Misschien een ander huisdier, waar ze zich niet bedreigd door zal voelen? (fret, konijn, cavia..zoiets zit ik aan te denken). Ligt er ook maar helemaal aan hoelang per dag Gucci alleen is.
Vanuit Gucci gezien:
Gucci wil graag aandacht, en is blij met haar baasje. Ze heeft heus zo haar eigen willetje, en zal niet schromen deze dan ook veelvuldig kenbaar te maken. Dit is een heuse babbelkous! Maar ze kan zich ook wel eens goed vervelen. Die drang zal verminderen naarmate ze ouder wordt. Maar in haar ogen ben JIJ haar speelkameraadje (omdat ze niet beter weet). Ze heeft echt zoiets over zich: Nah zeg, waar WACHT je nou op? Kom, SPELEN!. Misschien kun jij haar wat meer aandacht geven, dan te kijken naar een ander (speel-)kameraadje? En koop zo'n kattenborsteltje...dat zal ze heerlijk vinden! En bij warm weer zou ze graag wat meer koelte willen. Is het warm bij jou in huis?
Je kunt een kat van tijd tot tijd aaien met een vochtige/natte washand, daardoor daalt hun temperatuur en zijn ze geneigd hun eigen vacht te gaan onderhouden. Dat is ook bezigheid, beweging en afleiding. Volgens mij zal ze dat heus gaan waarderen
Verder is ze een supertevreden poezevrouwtje!
Nu rijst bij mij wel een vraag overigens...Waaruit maak jij op dat ze zich eenzaam voelt? Ben ik eventjes benieuwd naar
Want vanuit Gucci is die behoefte niet zo sterk aanwezig. Ergens doet haar gedrag jou deze conclusie trekken. Wat doet ze precies?