Loading...
nl

Esther, Ben benieuwd....

Esther
Esther jul 10 '10
Hoi!

Ik ben nieuw op het forum.
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan met de foto(ben pas 3 kwartier bezig met een foto te plaatsen... uhm).
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn foto vinden.

Grtz Esther
[img:left]http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1695[/img]
Delen:
Lin
Lin jul 10 '10
Origineel bericht van: Esther
Hoi!

Ik ben nieuw op het forum.
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan met de foto(ben pas 3 kwartier bezig met een foto te plaatsen... uhm).
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn foto vinden.

Grtz Esther
http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1695


Heb je link even verandert zodat ik je foto kan bekijken
Lin
Lin
Lin jul 10 '10
Hoi sorry ik kan je foto nog niet lezen omdat het overbelicht is.

Liefs Lin
Esther
Esther jul 11 '10
Dacht ik al. ik zal een andere foto (proberen te) plaaten.
admin
admin jul 11 '10
hallo Esther ik zal proberen je foto te lezen.

Het eerste wat me opvalt is de emoties die er van jou afkomen ik ben meteen in mijn onderbuik aangeland en voel er verschillende emoties.

Ik voel angst en een bepaalde opwinding, het staat ook in verband met je hart chakra, en ik voel dat je probeert recht op te blijven.

Dit kost je veel energie, ik voel dat je balanceert, om alles te verwerken en een plekje te geven, dit is een zwaar proces, maar ik zie ook dat je dit bestrijd met een vechtlust in jezelf, je geeft namelijk nooit op en nooit toe aan jezelf, er is je vroeger geleerd om altijd door te gaan.

Dit is een oud patroon, en er was nooit ruimte voor jou om dingen uit handen te geven.

Alles moet op je eigen kracht gaan.
Soms is dit zo met mensen, er is iets gaande voor je ontwikkeling waardoor dit nodig is.

Toch zie ik dat je veel hulp krijgt, maar niet tastbaar in het aardse, deze hulp is bedoeld voor je om te leren vertrouwen op alle goede energieen die er voor ons allemaal zijn, en ook voor jou.

We gaan een tijd in waarin het lijden voorbij gaat en waarin we mogen leren dat dit niet meer van deze aarde is, nu is dit een heel moeilijk proces om te mogen aannemen omdat we nog zo gewend zijn aan ons oude patroon van lijden en voelen wat dit is in ons lichaam en geest.

Ik geloof dat dit heel erg van toepassing is voor je op dit moment.
Er is een fase gekomen waarin je het heel erg zat bent om nog enige vorm van lijden te moeten voelen en je wilt je hiervan bevrijden.
Dit is de reden van waarin je voelt wat je nu voelt en doormaakt...

Probeer iedere keer waneer alles je te veel dreigt te worden eens met je gedachte naar je lichaam te gaan en probeer een vorm van meditatie te vinden die voor jou je afleid van je gedachten over van alles.

Het beste zou zijn om iedere keer waneer de angst of zorgen er zijn, die meditatie te doen en er een positief beeld voor terug te plaatsen via de meditatie.

Probeer telkens in het moment te blijven zonder gedachten aan een moment ervoor of een moment erna.
Alleen in het nu, en erop vertrouwend dat alles wat met lijden heeft te maken omgezet word door de hulp van boven af en de kracht in jezelf.

Ik zet je in een blauw licht dit geeft een enorme rust in jezelf, en herstelt je vertrouwen in je eigen kracht het laat je volkomen ontspannen en alles wat je ongelukkig maakt vloeit naar de aarde door deze schoonmaak ben je weer in balans en verbonden met de kracht van de aarde.

Nu voel ik al je verdriet loskomen en wees er niet door onderste boven als je de komende tijd zomaar huilt en heel erg overstuur bent, dit moet gebeuren het hoort bij het proces.
Laat het gebeuren en voel alles doorvoel al je angsten paniek en emoties duw ze niet weg omdat je rechtop moet blijven.

Dit is niet de weg voor je op dit moment, beter voor je is het om het toe te laten en eventueel hier hulp bij te zoeken.

Weet dat je kracht ligt in je zwakheid....

Dit is een lezing waarin ik ook een deel van mezelf heb gelegd.
Zoals ik het zelf aanvoel.

Ja soms gaat dit zo en ben ik er zelf ook nog tussen, dit geef ik je even aan.

Wanneer je niets herkend en het je niet raakt dan kun je deze lezing aan de kant zetten.

Zelf ben ik een beginnend foto lezer dus kan er helemaal naast zitten.

Wil me een reactie terug geven, zodat ik weet of ik het juiste heb door gegeven.

liefs van Bea
admin
admin jul 11 '10
Origineel bericht van: Esther



Hoi, lieve Ester,
als ik je foto bekijk, zie ik beelden van een lang vervlogen tijd, ik voel Atlantisch. Je bent een oude ziel... wijze ziel.
In dit leven, met de ziekte die bij je is, krijg ik door dat het een vorm van afwerking is van een situatie, die in het verleden niet is gebeurt.
Maw, het lijkt wel of je ooit in een leven ziek bent geweest, en waar je nu in dit leven een vorm van afwerking van mag maken.
Het is dus een gegeven dat was blijven liggen, omwille van een keuze die je toen maakte, en die je nu terug oppakt en afrond. Daarna komt er en nieuwe faze voor je.
Het is geen karma, nee, je kan het vergelijken met een schilderij die je in een ander leven bent begonnen, en die je in dit leven verder schildert. Nu, met de inzichten en de overtuiging en de krachten en de moed om er doorheen te gaan. je bent omringt door wezens, en heel zeker door de kracht van oude atlantische meesters.
Heb je je er al eens in verdiept?
Ik voel telkens ook weer andere levens waar "genezen en healen " centraal staan, naar andere mensen toe..sjamaanhealer!

liefs,
Tinne
admin
admin jul 11 '10
Mooi verwoord Tinne,

Ik sluit me erbij aan...
Islandlady
Islandlady jul 11 '10
Wat een prachtige lezingen zeg! Kippenvel
Esther
Esther jul 11 '10

Lieve Bea...

Bedankt dat je mn foto hebt willen lezen...
Ik zal er bij schrijven wat ik erbij voel.

Liefs Esther


[quote=Bea]hallo Esther ik zal proberen je foto te lezen.

Het eerste wat me opvalt is de emoties die er van jou afkomen ik ben meteen in mijn onderbuik aangeland en voel er verschillende emoties.

Ik voel angst en een bepaalde opwinding, het staat ook in verband met je hart chakra, en ik voel dat je probeert recht op te blijven.

Ik voel zeker angst... angst dat de ziekte terugkomt... Maar ik heb wel een heel sterk gevoel dat het allemaal goed komt. Ik probeer rechtop te blijven, wat me, wonderbaarlijk genoeg, heel goed lukt.


Dit kost je veel energie, ik voel dat je balanceert, om alles te verwerken en een plekje te geven, dit is een zwaar proces, maar ik zie ook dat je dit bestrijd met een vechtlust in jezelf, je geeft namelijk nooit op en nooit toe aan jezelf, er is je vroeger geleerd om altijd door te gaan.

Ik geef ook niet op. Ik heb ook niet het gevoel dat ik op moet geven... Ik heb van jongs af aan al heel veel meegemaakt (maar ook altijd heel gelukkig geweest) waardoor ik heb geleerd om door te gaan... ik zal niet snel bij de pakken gaan neerzitten.

Dit is een oud patroon, en er was nooit ruimte voor jou om dingen uit handen te geven.

Ik wil altijd alles zelf in de hand hebben.

Alles moet op je eigen kracht gaan.
Soms is dit zo met mensen, er is iets gaande voor je ontwikkeling waardoor dit nodig is.

Toch zie ik dat je veel hulp krijgt, maar niet tastbaar in het aardse, deze hulp is bedoeld voor je om te leren vertrouwen op alle goede energieen die er voor ons allemaal zijn, en ook voor jou.

Zo voel ik het ook. Ik denk ook dat ik daarom ze sterk ben en er zo goed mee kan omgaan.

We gaan een tijd in waarin het lijden voorbij gaat en waarin we mogen leren dat dit niet meer van deze aarde is, nu is dit een heel moeilijk proces om te mogen aannemen omdat we nog zo gewend zijn aan ons oude patroon van lijden en voelen wat dit is in ons lichaam en geest.

Dit stukje snap ik niet zo goed... sorrie. Kan je me dit op een andere manier uitleggen?

Ik geloof dat dit heel erg van toepassing is voor je op dit moment.
Er is een fase gekomen waarin je het heel erg zat bent om nog enige vorm van lijden te moeten voelen en je wilt je hiervan bevrijden.
Dit is de reden van waarin je voelt wat je nu voelt en doormaakt...

Probeer iedere keer waneer alles je te veel dreigt te worden eens met je gedachte naar je lichaam te gaan en probeer een vorm van meditatie te vinden die voor jou je afleid van je gedachten over van alles.

Het beste zou zijn om iedere keer waneer de angst of zorgen er zijn, die meditatie te doen en er een positief beeld voor terug te plaatsen via de meditatie.

Probeer telkens in het moment te blijven zonder gedachten aan een moment ervoor of een moment erna.
Alleen in het nu, en erop vertrouwend dat alles wat met lijden heeft te maken omgezet word door de hulp van boven af en de kracht in jezelf.

Waar ik therapie krijg doen ze ook veel met alternatieve therapie. Hier gaan ze me ook helpen om te leren mediteren, waardoor ik meer in balans komt en eventueel wat kan leren van zelfgenezing (ik weet ook dat je sommgie ziektes niet in de hand hebt en niet kan genezen). Maar ik zal me er beter bij gaan voelen.

Ik zet je in een blauw licht dit geeft een enorme rust in jezelf, en herstelt je vertrouwen in je eigen kracht het laat je volkomen ontspannen en alles wat je ongelukkig maakt vloeit naar de aarde door deze schoonmaak ben je weer in balans en verbonden met de kracht van de aarde.

Nu voel ik al je verdriet loskomen en wees er niet door onderste boven als je de komende tijd zomaar huilt en heel erg overstuur bent, dit moet gebeuren het hoort bij het proces.
Laat het gebeuren en voel alles doorvoel al je angsten paniek en emoties duw ze niet weg omdat je rechtop moet blijven.

Dit is niet de weg voor je op dit moment, beter voor je is het om het toe te laten en eventueel hier hulp bij te zoeken.

Ik heb moeite met mn emoties te tonen.... bang dat als ik bijv. ga huilen ook andere mensen verdrietig maak. Ik heb het gevoel dat zolang ik sterk blijf andere mensen me beter kunnen steunen.

Weet dat je kracht ligt in je zwakheid....

Dit is een lezing waarin ik ook een deel van mezelf heb gelegd.
Zoals ik het zelf aanvoel.

Ja soms gaat dit zo en ben ik er zelf ook nog tussen, dit geef ik je even aan.

Wanneer je niets herkend en het je niet raakt dan kun je deze lezing aan de kant zetten.

Zelf ben ik een beginnend foto lezer dus kan er helemaal naast zitten.

Wil me een reactie terug geven, zodat ik weet of ik het juiste heb door gegeven.

liefs van Bea

Dankje Bea! Ben er heel blij mee!
Esther
Esther jul 11 '10
Lieve Tinne...

Bedankt voor je reactie... Ben er blij mee dat jullie mijn foto hebben willen bekijken.

Ik heb inderdaad altijd het gevoel gehad dat ik al meerdere levens heb gehad. Waar en hoe.. daar heb ik geen idee van. Ook heb ik altijd gedacht dat dit mn laatste leven hier zou zijn... Heb dat altijd gek gevonden dat ik dat dacht.

Ik heb eens even gegoogled maar Atlantisch, maar het enige wat ik kom vinden was de gezonken stad blush....
Ik weet niet wat atlantische meesters zijn, sorrie.

Bedoel je dat ik in mijn vorige leven een healer ben geweest? Mijn moeder kan mensen pijn wegnemen met de handen, maar durft het niet, vind het eng.

Nogmaals bedankt.. en mijn verontschuldigingen dat ik sommgige dingen (nog) niet weet of snap.

Liefs Esther
Acheliah
Acheliah jul 12 '10
Ik zie angst in je ogen klopt het dat je net iets naars hebt meegemaakt. Ik zie een vrouw die onzeker is maar dat niet aan de buitenwereld laat blijken. Je doet je groter voor dan je in werkelijkheid bent. Die mooie blauwe ogen sieren je echt. Je verbijt je verdriet op de foto je lacht wel maar niet echt snap je. Denk dat je vroeger veel hebt meegemaakt en dat je dat nu ook hebt. Het komt wel goed moet ik zeggen het komt wel goed allemaal.

Liefs Angel
Esther
Esther jul 12 '10
Beste Angel...
Ik heb idd veel meegemaakt de laatste jaren... vervelende dingen. Het vervelendste vond ik natuurlijk dat ik ziek ben geworden(borstkanker). Ik ben geopereerd en het is weggehaald. Ik ben nu aan de nabehandeling bezig. Af en toe ben in bang, dat zal nu waarschijnlijk ook lang zo blijven. Bij alles wat ik voel denk ik al "t zal toch niet?"... Over die angst moet ik heen zien te komen. Gelukkig kan ik wel genieten van de dingen om me heen... voel me een ander mens als voor mijn ziek zijn (in positieve zin).
Verdriet verbijten ben ik heel goed in... ben bang dat ik andere mensen verdriet doe met mijn eigen verdriet... Af en toe moet ik dan toch echt even huilen en dan is dat ook weer goed voor een poosje (dan ben ik het weer kwijt).

Bedankt dat je mn foto hebt willen lezen.

Liefs Esther
admin
admin jul 12 '10
Origineel bericht van: Esther
Lieve Tinne...

Bedankt voor je reactie... Ben er blij mee dat jullie mijn foto hebben willen bekijken.

Ik heb inderdaad altijd het gevoel gehad dat ik al meerdere levens heb gehad. Waar en hoe.. daar heb ik geen idee van. Ook heb ik altijd gedacht dat dit mn laatste leven hier zou zijn... Heb dat altijd gek gevonden dat ik dat dacht.

Ik heb eens even gegoogled maar Atlantisch, maar het enige wat ik kom vinden was de gezonken stad blush....
Ik weet niet wat atlantische meesters zijn, sorrie.

Bedoel je dat ik in mijn vorige leven een healer ben geweest? Mijn moeder kan mensen pijn wegnemen met de handen, maar durft het niet, vind het eng.

Nogmaals bedankt.. en mijn verontschuldigingen dat ik sommgige dingen (nog) niet weet of snap.

Liefs Esther


lieve Esther, je hoeft je niet te verontschuldigen, en als iemand dat zou moeten doen, ben ik dat, hoor. Want ik zie en lees ook dat je heel close staat bij het hele gebeuren, en dat het emotioneel is en dat je angstig bent. En dat heb ik naast me gelegd in m'n woorden. ... de energie die bij het zien van je foto het meest naar voren komt is er een van kracht, en steun van lichtwezens. En is een energie die los staat van het ziekzijn. En dat is iets wat ik natuurlijk opvang, en zie, en blij om ben, en dus neerschrijf....
Ik kreeg beelden door van jou als shamaan, als gebedsgenezer, als verzorgster van mensen met wonden, als kruidenhealer.. kleine korte flashes, en ik had het gevoel dat je - op zieleniveau - veel aan het leren bent over "vertrouwen, zelfhealende krachten, boven de gebeurtenissen leren staan, contakt maken met de lichtwezens, hulp ontvangen en wijsheid, Liefde..voor jezelf in je totaliteit." en ik weet- heel zeker vanuit m'n eigen ervaring in m'n leven - hoe je heen en weer wordt geslingerd, tussen de emotie's van angst, twijfel, ontmoediging verdriet en pijn, boosheid, woede misschien ook..... maar heel zeker ook vertrouwen, liefde, weten, innerlijke kracht, zorgzaaamheid, doorzettingsvermogen, moed, volharding, vreugde. Daardoorheen verweven zit in jou een healende energie.
en als ik met iets kan helpen.. je mag me altijd een pbtje sturen.

liefs,
Tinne
admin
admin jul 12 '10
We gaan een tijd in waarin het lijden voorbij gaat en waarin we mogen leren dat dit niet meer van deze aarde is, nu is dit een heel moeilijk proces om te mogen aannemen omdat we nog zo gewend zijn aan ons oude patroon van lijden en voelen wat dit is in ons lichaam en geest.

Dit stukje snap ik niet zo goed... sorrie. Kan je me dit op een andere manier uitleggen?

Ik geloof dat dit heel erg van toepassing is voor je op dit moment.
Er is een fase gekomen waarin je het heel erg zat bent om nog enige vorm van lijden te moeten voelen en je wilt je hiervan bevrijden.
Dit is de reden van waarin je voelt wat je nu voelt en doormaakt...


Ik kan het je niet zo heel goed uitleggen maar zal het proberen, Het is namelijk zo dat we een pijn lichaam bezitten die ons aldoor voed met de gevoelens van lijden, dit lichaam word gevoed door je gedachten over bepaalde situaties die er in ons leven gebeuren.

Deze gedachten denken we vanuit ons ego, omdat we er dan met ons denken mee aan de haal gaan voelen we dus verdriet angst en pijn en allerlei andere dingen bij.

Terwijl als we in het moment van nu blijven en in de stilte van ons hart, er vrede en rust is. geen pijn vanwege ons denken over een situatie, daar zijn we dan los van en kunnen makkelijker acepteren wat er op ons afkomt.

Het is een hele verandering die we nu mee maken naar een ander bewust zijn op aarde, en daar is dit ook een onderdeel van.

Als je er meer van zou willen weten dan adviseer ik je de boeken van Eckhard Tolle eens te lezen.

Daar vind je een hele goede uitleg over deze nieuwe tijd die we ingaan.

Hopelijk kun je dit wel een beetje snappen hoewel ik er in het begin ook erg veel moeite voor moest doen om in mezelf dingen te herkennen en op een rijtje te krijgen, maar als je eenmaal op zoek gaat dan komen de antwoorden vanzelf op je pad.

liefs van Bea

p.s als er anderen het nog beter kunnen verwoorden dan ik dan graag alle hulp is welkom.

1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 12 '10
Hey wink,

misschien een afbeelding/voorstelling/plaatje erbij om het wat te verduidelijken (btw ik ga ff kort door de bocht... allerlei details en nog verdere beschouwingen er buiten latend... gewoon ff basic smile)

http://www.resimland.com/data/media/11/www-resimland-com-Yin-Yang_Symbol.jpg

ff aan de hand van dit plaatje ( is verder niet van mijzelf...btw ).

ying yan zelf = zwart wit tegenstellingen... oftewel van iets dat grote indruk maakt of veel bij je los maakt/oproept... wordt dan door je geplaatst in; slecht of goed, leuk of totaal niet leuk, interresant - oninterresant, haat-liefde...

echter is er in het yin yang teken al een extra stapje gemaakt... een witte stip in het zwarte vlak en een zwarte stip in het witte vlak... oftewel er is al enige nuance...

ok, dit cirkeltje ben jij(als mensje op dit aardbolletje wink), al die tegenstellingen (of in iederreval zaken/emoties die als tegenstellingen door jouw zo worden ervaren...)

dan de rest van het plaatje... zodra je dus buiten die cirkel komt... begeef je je opeens in een weidser/ruimer "landschap"/"gebied"... je kan boven(of eronder wink) de dingen gaan staan... je ziet je circeltje van yin yang nog wel, maar je kan er dus omheen, overheen er omheen dansen of het eens van een afstandje bekijken/bestuderen...

je denk en belevings/gevoelswereld is dus opeens veel groter... vanuit daar kan je ook zien dat wat je als goed of slecht bestempeld ook omgedraait of geheel anders bekeken kan worden, je kan nu zien dat het gewoon een bal/circel vormt, je ikje (evt. voortvloeiend uit ego).

Hm, als me later nog wat te binnen schiet zal ik het er nog bijtypen (of anders verwoorden...).

Grtz,
1stMoonofMars
admin
admin jul 12 '10
tnx voor de mooie aanvulling

groetjes van Bea
Marenubium
Marenubium jul 12 '10
Ola Bea en Esther smile

Ik begrijp wat je bedoelt, Bea.
Om dit even concreet samen te vatten voor Esther (in combinatie met haar foto):

Je bent bewust bezig nu balans te vinden. Noot hierbij:
Weet, dat mensen zo ongeveer bijna elke 7 jaar weer door een enorm groeiproces gaan, en dit proces langzaam maar zeker steeds een stukje moeilijker wordt. Beschouw het als examens waar je doorheen gaat, om de volgende klassen (niveaus) te bereiken.

Om een balans te vinden, is het soms nodig dat we in extremen vervallen; enerzijds het 'nieuwe' gedrag afgewisseld met anderzijds nog het 'oude' gedrag (oude gedragspatronen e.d.).
Je zult je soms onwankel en onzeker voelen in je 'nieuwe' gedrag en handelen, maar uiteindelijk zul je steeds meer de balans weten te vinden, en er zekerder in worden en het daarmee je eigen maken. Dit is even een stapje naar het volgende: het 'lijden' waar Bea het over had.

Het loslaten van oude gedragspatronen brengt dus onzekerheid met zich mee, en angsten. Want o wee, als ik het oude moet loslaten wat mij zo bekend en vertrouwd is, wat zal er dan wel niet voor in de plaats terug komen?!?! Dit is de angst voor het onbekende.
De angst, om oude en vertrouwde gedragspatronen (en of 'lijden') los te kunnen laten (van je af te schudden), en het daar te laten waar het hoort. Het 'lijden' wat hierin bedoeld wordt (corrigeer me even Bea, als ik het mis heb!), is 'aards'. Het is onderdeel van de basischakra, je lichaam, de Aarde. Onderdeel van het zgn. 'dualisme'.
De basischakra heeft een zeer lage trilling. In je ontwikkeling ontwikkel je ook je eigen trillingsfrequentie (boekentip: 'Verhoog je trillingsfrequentie' van Penny Peirce). Hoe meer chakra's je ontwikkelt, hoe hoger je trilling is (of andersom?? Heeft iemand hier een aanvulling op?), hoe minder last je hebt van 'aardse' zaken zoals lichamelijke pijnen, angsten, zorgen, etc. Om hierin even kort door de bocht te zijn: we zijn onze 'aardse' gewoontes aan het afleren, door het dualisme te ontstijgen. Maar ja, die gewoonten zijn er behoorlijk ingesleten, en we hebben (nog) geen vergelijkingsmateriaal met hoe het is ZONDER die 'aangeleerde' gewoonten smileEn dus is het een heel moeilijk proces, en voor eenieder individueel.
Hmzz. Toch weer een heel verhaal geworden, maar wellicht iets duidelijker nu.

Grtz en het ga je goed smile
admin
admin jul 12 '10
Geweldig wat hebben we een mooie samenwerking met elkaar tnx jij ook Marenubium voor jouw aanvulling
Esther
Esther jul 12 '10
Lieve Bea...

Nou snap ik t.... en weet wat je bedoelt....

maw acepteren en er iets positiefs mee doen... Ja toch?

Grtz Esther
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki