Ola Bea en Esther
Ik begrijp wat je bedoelt, Bea.
Om dit even concreet samen te vatten voor Esther (in combinatie met haar foto):
Je bent bewust bezig nu balans te vinden. Noot hierbij:
Weet, dat mensen zo ongeveer bijna elke 7 jaar weer door een enorm groeiproces gaan, en dit proces langzaam maar zeker steeds een stukje moeilijker wordt. Beschouw het als examens waar je doorheen gaat, om de volgende klassen (niveaus) te bereiken.
Om een balans te vinden, is het soms nodig dat we in extremen vervallen; enerzijds het 'nieuwe' gedrag afgewisseld met anderzijds nog het 'oude' gedrag (oude gedragspatronen e.d.).
Je zult je soms onwankel en onzeker voelen in je 'nieuwe' gedrag en handelen, maar uiteindelijk zul je steeds meer de balans weten te vinden, en er zekerder in worden en het daarmee je eigen maken. Dit is even een stapje naar het volgende: het 'lijden' waar Bea het over had.
Het loslaten van oude gedragspatronen brengt dus onzekerheid met zich mee, en angsten. Want o wee, als ik het oude moet loslaten wat mij zo bekend en vertrouwd is, wat zal er dan wel niet voor in de plaats terug komen?!?! Dit is de angst voor het onbekende.
De angst, om oude en vertrouwde gedragspatronen (en of 'lijden') los te kunnen laten (van je af te schudden), en het daar te laten waar het hoort. Het 'lijden' wat hierin bedoeld wordt (corrigeer me even Bea, als ik het mis heb!), is 'aards'. Het is onderdeel van de basischakra, je lichaam, de Aarde. Onderdeel van het zgn. 'dualisme'.
De basischakra heeft een zeer lage trilling. In je ontwikkeling ontwikkel je ook je eigen trillingsfrequentie (boekentip: 'Verhoog je trillingsfrequentie' van Penny Peirce). Hoe meer chakra's je ontwikkelt, hoe hoger je trilling is (of andersom?? Heeft iemand hier een aanvulling op?), hoe minder last je hebt van 'aardse' zaken zoals lichamelijke pijnen, angsten, zorgen, etc. Om hierin even kort door de bocht te zijn: we zijn onze 'aardse' gewoontes aan het afleren, door het dualisme te ontstijgen. Maar ja, die gewoonten zijn er behoorlijk ingesleten, en we hebben (nog) geen vergelijkingsmateriaal met hoe het is ZONDER die 'aangeleerde' gewoonten
En dus is het een heel moeilijk proces, en voor eenieder individueel.
Hmzz. Toch weer een heel verhaal geworden, maar wellicht iets duidelijker nu.
Grtz en het ga je goed