Loading...
nl

Ik ga op vakantie en lees ...

Cialara
Cialara jul 7 '10
Hoi Allemaal,

Het is voor velen weer vakantie tijd en we gaan er vast wel een paar dagen of weken op uit. Lekker luieren in de zon, naar bos of strand, wandelen of fietsen...

Wat heel veel mensen tijdens de vakantie ook doen is lezen! Want zeg nou zelf, niets heerlijkers dan lekker luieren en lezen bij het zwembad wink

Mijn vraag is; Wat lezen jullie dan als je op vakantie bent?

Ik heb deze zomer twee boeken die ik heb geleend bij de bibliotheek:

Boeddha, de roman van Deepak Chopra

Hier ben ik al in begonnen en het is werkelijk een prachtig boek over het leven van Boeddha met mooie bijzondere verhalen smile

De Hermetische Schakel van Jacob Slavenburg

Natuurlijk voor mij erg interessant, de geschiedenis van de Hermetica, de levens van Thoth, Hermes en Hermes Trismegistus, 4000 jaar geschiedenis en filosofie enzovoort. Hier heb ik pas een klein stukje van gelezen, er staan veel oude teksten in en foto's van deze speciale figuur uit de geschiedenis.
Delen:
Marenubium
Marenubium jul 7 '10
Lekkere fantasy wegleesboeken laugh
Tanith Lee, Peter Schaap, Fritz Leiber, Wim Gijssen, Greg Bear, Roger Zelasny, Mervyn Peake, etc.
Vaak nemen m'n boeken meer ruimte in dan kleding eek
New Moon
New Moon jul 7 '10
Hee Jorine!

Leuk topic, ik ga vrijdag ook weg smile
Aangezien ik ga backpacken kan ik niet veel meenemen,
maar welke zeker in mijn rugzak gaat en een aanrader voor velen van jullie is
"de ondraaglijke lichtheid van het bestaan" van Milan Kundera.
Het is een prachtig boek en staat bol van de symboliek, metaforen, onvoorwaardelijke liefde en jawel, dualiteit als hoofdthema. Geleend van vriendlief smile*die niet eens wist dat ik hier van hield :D*

Wat een goed idee trouwens Jorine, boeken over Hermes (nu ik erover nadenk heb ik best een grote collectie mythologie in huis en vooral bij mijn ouders) (die figuur heeft mij als kind al geboeid alleen al om het feit dat hij met vleugels op zn hoed werd afgebeeld)
Aangezien ik veel heb vertaald uit het grieks op school over hem, misschien de moeite waar die boeken ook maar weer eens uit de kast te trekken tongue

Geniet van het lezen allemaal, en weet dat je beschermd bent tijdens je reis door een figuur met vleugelschoenen wink!
Islandlady
Islandlady jul 7 '10
Leuk onderwerp inderdaad. Ik ga niet op vakantie. Woon al op een vakantie-eiland en gedwongen vakantie.
Ben begonnen met lezen van uittreksels van Byron Katie, uittreksel over mijn Kin getal, kan ik blijven lezen want moet wel even goed doordringen. Verder boeken van Donn Winslow, Tess Gerritsen. Ik vond twee boeken hier van Kevin Trudeau, Ed Sanders en John Gilstrap. Heb dus eigenlijk geen tijd om te werken smile
Marenubium
Marenubium jul 7 '10
Whahahaha Islandlady! 'Geen tijd om te werken' -> herkenbaar wink

Byron Katie...voor het eerst dat ik die naam hoor, dus heb het nu nog drukker (googlen enzo).
hihi..
Anke
Anke jul 7 '10
Is toch wel een bekende naam smile

Voorlopig nog geen vakantie voor mij. Maar ben nu even snel een boek van Tad Williams aan het lezen. Fantasy blijft toch wel echt een favoriet genre voor me. Om een of andere reden zie ik er veel spiritualiteit in terug.
Marenubium
Marenubium jul 10 '10
Origineel bericht van: Anke
Om een of andere reden zie ik er veel spiritualiteit in terug.

*knikt heftig mee*
Islandlady
Islandlady jul 10 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Whahahaha Islandlady! 'Geen tijd om te werken' -> herkenbaar wink

Byron Katie...voor het eerst dat ik die naam hoor, dus heb het nu nog drukker (googlen enzo).
hihi..

LOL
En heb je al wat gevonden??
Ik denk dat die Byron Katie wel wat is voor mij. Moet ik natuurlijk wel er aan beginnen hihi
Helma
Helma jul 10 '10
Als ik naar Frankrijk ga, gaat het laatste deel van Harry Potter nog maar es mee: voor het slapen gaan, naast mijn bed, anders kom ik niet in slaap. Ik heb alle boeken van Harry allang gelezen, maar was weer overnieuw begonnen.

voor buiten en bij het water enzo kies ik voor tijdschriften. Ik vind het vaak zonde van mijn boeken, en kan me bovendien niet goed concentreren buiten door alles om me heen. Dus, het nieuwste psychologie magazine of happinez...
Anke
Anke jul 28 '10
Vandaag heb ik weer een paar boeken gekocht. Volgende week ga ik er een paar daagjes op uit, dus wie weet kom ik er dan ook toe om ze werkelijk te lezen laugh

Hans Stolp - De levensopdracht van nieuwetijdskinderen
Liz Greene & Howard Sasportas - De ontwikkeling van de persoonlijkheid
Marijke Vonk - Elfen van het heldere licht

Verder lees ik ook nog:

Barbara Ann Brennan - Licht op de Aura
Mellie Uyldert - Astrologie I
Mellie Uyldert - Verborgen wijsheid van het sprookje
Daniel Ofman - He, ik daar?!
gast
gast jul 30 '10
Ik ga niet op vakantie maar ik lees op dit moment;
"Het uur van de engelen" van Danielle Trussoni.
Een thriller met engelen laugh
Emuca
Emuca aug 3 '10
Origineel bericht van: gast
Ik ga niet op vakantie maar ik lees op dit moment;
"Het uur van de engelen" van Danielle Trussoni.
Een thriller met engelen laugh

Die wil ik ook lezen! Staat al een hele tijd op mijn verlanglijst... Maar ik moet van mezelf eerst al mijn andere boeken uitlezen.. Heb nog een thriller ding staan over Toth... smile
gast
gast aug 3 '10
Goed geschreven boek is het iig. De engelen zijn niet de lievertjes die iedereen er in ziet........
Richie Richard
Richie Richard aug 8 '10
"The Angel's Game" van Carlos Ruiz Zafon.

Beschrijving
In an abandoned mansion at the heart of Barcelona, a young man - David Martin - makes his living by writing sensationalist novels under a pseudonym. The survivor of a troubled childhood, he has taken refuge in the world of books and spends his nights spinning baroque tales about the city's underworld. But perhaps his dark imaginings are not as strange as they seem, for in a locked room deep within the house are letters hinting at the mysterious death of the previous owner. Like a slow poison, the place seeps into his bones as he struggles with an impossible love. Then David receives a letter from a reclusive French editor, Andreas Corelli, who makes him the offer of a lifetime. He is to write a book with the power to change hearts and minds. In return, he will receive a fortune, perhaps more. But soon David realises that there is a connection between this haunting book and the shadows that surround his home. Set in the turbulent 1920s, The Angel's Game takes us back to the gothic universe of the Cemetery of the Forgotten Books the Sempere and Son bookshop, and the winding streets of Barcelona's old quarter, in a masterful tale about the magic of books and the darkest corners of the human soul.
admin
admin aug 9 '10
De pelgrimstocht naar Santiago van Paul Coelho.
admin
admin aug 11 '10
Ik lees graag waargebeurde verhalen. Heb nog een dagboek liggen van een meisje die 15 is geworden. En verder ben ik nu bezig in een roman over een geadopteerde vrouw uit Ierland.

En ik heb voor mijn verjaardag een leesbril en zonnebril van mijn moeder gekregen, krijg hem wel pas na de vakantie, dan is ie pas klaar, maar daarna ga ik weer lezen!!!!! En tot die tijd doe ik het nog met mijn leesbril voor mijn gewone bril op mijn neus smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki