Wat moet ik met hem!!
Hej.
Ik weet even niet meer wat ik met mijn zoon Max aan moet......
Max is nu 4 jaar en 3maanden en zit behoorlijk in de kleuterpubertijd.
Maar ik ben bang dat hij een beetje onhandelbaar aan het worden is.
Een klein voorbeeldje;
Gisteren waren we bij het 'sommarfest' (zomerfeest) van zijn 'schooltje'.
Daar was hij zoals gewoonlijk erg druk, maar dat is normaal voor hem. Toen we binnen gingen kijken naar de activiteiten en dingen die ze daar maken en doen, wist hij ineens van niks, kon niks, wou niks. Later toen we buiten op het speelplein waren en alle kindjes van zijn groep samen met de juf gingen zingen, kon hij alleen maar vervelend doen, dus niet meezingen maar erachter gaan zitten, lollig gaan doen, en alles behalve gezellig mee zingen. Moet zeggen dat ik me best teleurgesteld voelde in hem, terwijl ik normaal zo trots op hem ben....
Thuis is hij ook bijna niet meer te houden, hij is zoooo druk, en schreeuwt de hele tijd, gooit met deuren, luistert niet, zelfs niet nadat hij op zijn kamer heeft moeten afkoelen. Hij test ons tot de bodem uit. En steekt zijn broertje aan met zijn drukke gedrag.
Vandaag ook zoiets; Ik kwam hem ophalen van school, ze waren buiten aan het spelen, was warm. Ik zie de juf hem roepen of hij wat water wou hebben. Dus hij pakt netjes de beker aan, neemt een slok en spuugt het net zo hard weer uit, gooit zijn beker leeg op het gras met de beker erachteraan op de grond, en daarna rende hij naar mij toe zonder gedag te zeggen tegen de juf.......:S
Ik heb vandaag met hem proberen te praten, en dan luistert hij half en moet ik 10x zeggen dat hij me aan moet kijken als ik tegen hem praat, maar dan zegt ie jaaaaahaaaa mama en loopt weg.....
Hij gaat verder rond 19:00 naar bed zodra zijn broertje in dromenland is, maar dan gaat hij lopen spoken waardoor 9 van de 10x zijn broertje weer wakker word, wat hem geen bal kan schelen. En als hij dan in ons bed mag zodat hij zijn broertje niet wakker maakt gaat hij om het hoekje van het gordijn de keuken in liggen kijken (onze slaapkamer is naast de keuken, afgescheiden met een gordijn). Als hij eenmaal slaapt, slaapt ie tot een uur of 7 s'ochtends. Dus krijgt hij volgens mij wel voldoende rust.
Overdag is hij veel buiten en dan heel druk in de weer in de tuin. En als het regent heb ik een probleempje, want binnen kan/mag hij zijn energie niet kwijt. Maar het valt me ook op dat hij van 'school' komt hij overactief is i.p.v. moe van de dag zoals andere kinderen.....
Wat moet ik toch met hem, Dat is toch niet normaal meer hoe hij zich gedraagd?? Zal ik me nou zorgen moeten gaan maken? en moeten denken aan ADHD ofzo?? of hebben alle kleuters zo'n leeftijd??
PPPPFFFF sorry maar moet het even van me afschrijven en hoop dat jullie wat tips/adviezen voor me hebben.
Liefs Fay.