Loading...
nl

de stepwijzer

liesanne
liesanne jun 8 '10
Waar ga jij op stemmen?

Doe vooral ook de stepwijzer ;-)

http://www.stepwijzer.nl



Ik ga voor de PvdA.
Delen:
Cialara
Cialara jun 8 '10
Ha ha ha, die is leuk!
gast
gast jun 8 '10
Hahaha, ik heb hem voor de gein ook gedaan en de eerste drie partijen zouden niet eens in me op komen om op te stemmen als ik dat al zou doen.
Ik stem niet.....
admin
admin jun 8 '10
ja haha..
ik heb het spelletje gedaan en moest ik nu nederlander zijn (ben een rasechte belg!!) dan zou ik volgens de resultaten
op PvdA moeten stemmen..
gast
gast jun 8 '10
Haha, ik ook. Is dit in opdracht van de PvdA gemaakt ofzo?
admin
admin jun 8 '10
ha.. stel je voor zeg
admin
admin jun 8 '10
Ik stem ook niet.
admin
admin jun 8 '10
Nou bij mij mij kwam er ook PvdA uit,
maar ik ga toch Groen Links stemmen !
Emuca
Emuca jun 8 '10
Ik stem ook groen links.. omdat ik zelf vind dat de PvdA alleen maar rond blijft dobberen.
admin
admin jun 8 '10
Ik kwam op de SP uit, dit is de partij waar ik al jaren op stem, hoewel ik nu ook neig naar lijst 14 van Mens en Spirit, dus ik weet het nog niet.
Aan de andere kant is het ook goed op nu pvda te stemmen.
Is niet mijn eigen keus maar misschien wel een wijze keus als je dan toch voor links wil gaan met invloed.
Wat ik de mooiste oplossing vind is een kombinatie van Sp, Groen links, Partij voor de dieren, en Mens en Spirit van lijst 14, en dan samen met de Pvda
Lastig blijft het. in ieder geval laat ik mijn stem wel gelden.

wens iedereen veel wijsheid vanuit zijn hart bij de keuze.

http://www.mensenspirit.nl/



Liefs van Bea
Cialara
Cialara jun 8 '10
Pfff, ik vind het nog steeds heel erg lastig. Ik wilde gaan stemmen op een partij als Nieuw Nederland, maar ik weet dat die waarschijnlijk veel te weinig stemmen krijgt om uberhaupt mee te doen...
gast
gast jun 8 '10
Hebben jullie er nooit over nagedacht om niet te stemmen?
admin
admin jun 8 '10
Ja Gast ik heb heel vaak bewust niet gestemd.
gast
gast jun 8 '10
Waarom ga je nu dan wel stemmen?
Emuca
Emuca jun 8 '10
Ik ga niet niet-stemmen. Want dan gaat je stem naar de grootste partij. We hebben juist stemrecht gekregen om onze stem te laten horen! Als je het met niemand eens bent: stem dan blanco!
gast
gast jun 8 '10
Volgens mij is het onzin dat je stem naar de grootste partij gaat want het gaat om percentages.
Als veel mensen het niet eens zijn met hoe de politiek tegenwoordig bedreven wordt is er geen duidelijkere stem dan niet-stemmen.
Want als ze niet meer dan een bepaald percentage stemmers krijgen wordt het teniet gedaan en kan er geen kabinet komen.
Zolang er gestemt wordt kan de politiek in hetzelfde zadel blijven zitten. Stemmen is in mijn ogen je stem juist weggeven. Nu hebben ze allemaal mooie praatjes maar als ze eenmaal aan de macht zijn maken ze niets meer waar en zijn ze er niet meer voor degene die op hun gestemd hebben.

Natuurlijk is iedereen zo geindoctrineerd door de politiek en de maatschappij dat je het idee hebt iets te vertellen te hebben met het stem-recht dat je hebt. Het is een recht zegt men, wacht maar wat er gebeurd als er meer mensen zijn die niet stemmen; dan wordt het een plicht. Hoeveel vrijheid is er werkelijk?
Emuca
Emuca jun 8 '10
Ik had juist gehoord van velen dat het nieuw is dat geen stemmen automatisch naar de grootste partij gaan.
Want niks zeggen is toezeggen. Als je de boel wil veranderen, stem dan op iets. Doe je niks, dan vind je het allemaal wel best. Toch?
gast
gast jun 8 '10
Hahaha, het is maar hoe je het ziet. Wil je een systeem waarin je denkt een stem te hebben dan moet je stemmen ja. Ik geloof niet in dit systeem (de politiek) en dus is het niet dat ik het allemaal wel best vind, ik wil het gewoon niet meer steunen zoals het nu gaat. Of je nu rechts, links of midden stemt; het is allemaal het zelfde schuitje. Ik wil liever een ander schuitje, hahaha, of helemaal geen. ( ben wel een beetje anarchist maar dan niet in de zin "lekker alles maar doen en niet aan anderen denken" maar in de zin van "ieder zijn eigen verantwoordelijkheid dragen in het geheel zonder oplegging vanuit een regering") Betekend overigens niet dat er geen overkoepelend orgaan kan zijn die de algemene belangen dient van het leven. Een ander systeem dus.
gast
gast jun 9 '10
Maar......misschien moet het zo gaan en moet de verdeeldheid nog groter worden. Dus nog meer partijen, nog meer onenigheid, zodat de eenheid aan de andere kant alleen maar groter wordt wink
admin
admin jun 9 '10
Origineel bericht van: gast
Hahaha, het is maar hoe je het ziet. Wil je een systeem waarin je denkt een stem te hebben dan moet je stemmen ja. Ik geloof niet in dit systeem (de politiek) en dus is het niet dat ik het allemaal wel best vind, ik wil het gewoon niet meer steunen zoals het nu gaat. Of je nu rechts, links of midden stemt; het is allemaal het zelfde schuitje. Ik wil liever een ander schuitje, hahaha, of helemaal geen. ( ben wel een beetje anarchist maar dan niet in de zin "lekker alles maar doen en niet aan anderen denken" maar in de zin van "ieder zijn eigen verantwoordelijkheid dragen in het geheel zonder oplegging vanuit een regering") Betekend overigens niet dat er geen overkoepelend orgaan kan zijn die de algemene belangen dient van het leven. Een ander systeem dus.


helemaal mee eens!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki