Loading...
nl

bruin beertje

admin
admin mei 15 '10
Met toestemming van mijn moeder, plaats ik hier haar droom van afgelopen nacht. Kan iemand ons helderheid verschaffen, ik kom er niet.

"ik heb vannacht gedroomd en jij was erbij dat toen we de tuindeur opendeden plotseling een heel lief klein dik bruin beertje op ons afkwam en toen niet meer weg wilde. Maar ja de dierenbescherming was er als de kippen bij om hem op te halen.Hij jankte toen hij weg moest. Maar ja zo'n beestje wordt ook groter en dan past hij niet meer in mijn huisje."

Liefsssss
Mar
Delen:
Cialara
Cialara mei 16 '10
Grappig en lief deze droom van je moeder Marjan.

Het beertje komt naar haar toe en wil bij haar blijven. Maar een zekere instantie staat dat niet toe en je moeder gaat er dan in mee en praat het goed...

Vraag eens hoe zij het eigenlijk echt vond dat dat beertje niet mocht blijven? Denk je dat ze eraan gehecht zou zijn... of dat ze echt blij was dat het wegging...

En dan natuurlijk ook de vraag waar staat het beertje symbool voor. Kan het je vader zijn? Maar het kan ook voor iets heel anders staan, voor bijvoorbeeld liefde in het algemeen, liefde die ze misschien wel ziet, maar niet durft te koesteren in haar hart, bang dat het te groot wordt...

Liefs Jorine
Lin
Lin mei 16 '10
Hoi Mar...
Als ik zo vrij mag zijn..als ik de droom van je moeder lees
voelt het aan alsof fijne en warme gedachtes voor zichzelf (beertje)
zichzelf niet toestaat(instantie)
Dat daar een taboe op rust, met de gedachte ..Ik heb iets goeds gedaan maar hou het voor mezelf..want wat als dat gevoel me door iemand anders afgepakt word door er negatief over te doen?!

Mss zoek ik wel heel erg ver, maar was 1e gedachte wat bij me opkwam.

Liefs Linda
admin
admin mei 17 '10
Ik lees je droom zo..:
In je mama zit een klein beertje dat symbool staat voor ontmoeting met jezelf, in dit geval het kind in haarzelf.
Beer staat symbool voor zelfonderzoek vanuit een stilte.
Het beertje wordt weggehaalt, want als het groter wordt, past het niet meer in <<haarzelf>> (= haar huisje)
Dus... Vanuit bescherming..is haar dat (stilte in haarzelf en contakt met het kind in haarzelf) ontnomen,en als je groter wordt (volwassen), ben je met je innerlijke kind niets.
Het feit dat ze er erover droomt, is dat ze toch heel af en toe kontakt maakt met de beer in haar zelf, - dus over haarzelf nadenkt, in wie ze is en wat ze doet - maar dat ook van haar afschud onmiddelijk vanuit bescherming, en het feit dat het niet past om dit te doen.


Marenubium
Marenubium mei 17 '10
Beren staan voor introspectie/zelfbezinning, en voor de cirkel van leven, dood en vernieuwing. In de vorm van een 'jong' zou dat kunnen betekenen dat moeders haar jongen op eigen benen moet laten lopen, c.q. afstand moet gaan nemen en haar jongen moet laten uitvliegen. Als zij tot nu toe veel voor jou betekent heeft, zou dat kunnen zijn omdat zij voornamelijk geleefd heeft voor haar kinderen. Maar komt ze er nu zo'n beetje achter dat de kinders ook hun eigen leven hebben, en hun eigen pad moeten volgen. Dit heeft moeders niet (meer) in de hand (instantie van buitenaf), en wordt ze zich hier langzamerhand bewust van. Het kan betekenen dat ze erg zorgzaam is (geweest) maar nu door omstandigheden er niet meer kan zijn voor haar 'jongen' zoals zij zelf dat zo graag had willen zien.
admin
admin mei 17 '10
Hoe zit het eigenlijk met die tuin en die tuindeur?????
Welke tuin was het eigenlijk,
die van Larapint of die van haar moeder?
Marenubium
Marenubium mei 17 '10
Een deur staat meestal ook voor vernieuwing/verandering/bewustwording.
admin
admin mei 18 '10
Lieve allemaal,

Jullie allemaal stippen wat aan, wat ik zeker bij mijn moeder kan plaatsen en wat me niet onbekend voorkomt! Dank jullie voor jullie inzichten.
@nougnag het gaat om de tuin van mijn moeder en de tuindeur is óf de keukendeur óf de schuifpui. Mijn gevoel zegt het laatste.

Liefssssssss
admin
admin mei 18 '10
Sorry Larapinta,
dat ik de vraag zo onpersoonlijk liet overkomen.
Ik was de uitleg van iedereen aan het lezen en toen kwam de vraag bij me op,vandaar dat ik de vraag eigenlijk aan hen stelde,beetje vreemd van mij.....

liefs
Nougnag
Marenubium
Marenubium mei 18 '10
Ooh Nougnag, dat is zo helemaal niet overgekomen joh! Tenminste niet bij mij, en gezien de reactie van Larapinta, ook niet bij haar wink
Was toch een gewone en algemene vraag? Niks vreemds aan!
admin
admin mei 18 '10
Origineel bericht van: nougnag
Sorry Larapinta,
dat ik de vraag zo onpersoonlijk liet overkomen.
Ik was de uitleg van iedereen aan het lezen en toen kwam de vraag bij me op,vandaar dat ik de vraag eigenlijk aan hen stelde,beetje vreemd van mij.....

liefs
Nougnag


Heey, heb geen last gehad van de vraagstelling hoor. Eigenlijk dacht ik dat je het nodig had om het meer te plaatsen smileIk heb het niet als onpersoonlijk opgevat.

Liefs Mar
admin
admin mei 18 '10
Okee het viel mezelf op,dankjewel.
Dat klopt ook maar ik heb niets toe te voegen aan wat de anderen al hebben neergezet hierover.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki