Loading...
nl

wat zou er gebeuren..

admin
admin mei 10 '10
...indien er geen leiders zouden zijn (goeie leiders wel te verstaan)
Delen:
admin
admin mei 10 '10
Zouden degene die leiding nodig hebben zich (plomp) verloren voelen.
gast
gast mei 10 '10
......Ben je op jezelf aangewezen en zul je wel de leiding en verantwoording over jezelf moeten nemen. Maar dit betekend niet dat je niet met anderen kan samen leven wink
admin
admin mei 12 '10
Ik zou me ook verloren voelen maar besef ook dat dit iets is dat me door de maatschappij met de paplepel wordt ingegeven.
De verantwoording nemen voor daden en beslissingen is wat veel mensen graag afwijzen.
admin
admin mei 12 '10
Leider in de zin van begeleider is voor mij helemaal niet negatief,zelfs de meest wijze onder ons doen niet alles alleen.

Verantwoording nemen voor onszelf is wat velen van ons moeten leren,ook ik in bepaalde aspecten,daarin loop ik soms vast en is een gesprek met een persoon met een grotere visie op dat moment wel belangrijk om verder te komen.
Zo wordt die persoon mijn leider.
Er zijn genoeg "natuurlijke" leiders,kijk maar eens in een kleuterklasje,daar vallen zij direct op.......
admin
admin mei 12 '10
Dank je Nougnag!
Leiderschap is uiteraard over je eigen leven en dat breidt zich uit,
Toch zijn er situatie's waarin goede, degelijke leiders nodig zijn.
Waarin Be-geleiding vanuit kracht en liefde voor het geheel (zonder eigenbelang) de drijfveer is.
Moses was/is een bijzonder en krachtig voorbeeld.
admin
admin mei 12 '10
Jazeker Tinne

ik benijd je stiekum wel een beetje hoor, wink
aan de andere kant is het een hele verantwoordelijkheid.
Keep up the good work! smile
admin
admin mei 12 '10
Thanks, lieverd for your support! smile
admin
admin mei 12 '10
Als er geen Leiders zijn dan waren er ook geen volgers....
gast
gast mei 12 '10
Een goed leider heeft geen onderdanen maar leid een situatie.
admin
admin mei 12 '10
Helemaal mee eens Gast

Want evenzogoed wordt een goed leider geleidt door zijn medestanders,zeker als dit een groter/hoger doel dient dan hem/haarzelf.

De veelgehoorde opmerking; "de groep is net zo sterk als zijn zwakste deelnemer" is hiervan de sleutel,denk ik.
gast
gast mei 12 '10
Dat is zeer zeker zo.
Helaas zie je maar al te vaak dat het niet om het collectief belang gaat maar alleen om het eigenbelang van degene die leidt.
Bij het dienen van het collectief belang dien je wel gelijk ook je eigen belang. En aangezien we met z'n allen in het zelfde schuitje zitten.......

Maar wat maakt iemand sterk of zwak?
admin
admin mei 12 '10


vanuit mijzelf bezien; negativiteit in alle aspecten denkbaar,maakt iemand zwak/sterk en ook zijn of haar omgeving,dus andersom ook.
OOk wereldleiders worden geleid door anderen,of geadviseerd door anderen,je kunt in je eentje niet alwetend zijn,ieder heeft zijn "gebied".

Het denken blijft dus een heet hangijzer.
gast
gast mei 12 '10
Ik weet dat het nu niet zo kan zijn dat de mens zich door zijn/haar innerlijk weten kan laten leiden. Tot het moment dat dat wel het geval is zijn we afhankelijk van ons ego (denken) en is de buitenwereld gelijk aan deze innerlijke wereld. En zal het niet anders kunnen zijn dan dat we met negativiteit en positiviteit te maken hebben. Die twee kunnen gewoon weg niet zonder elkaar in deze wereld. Pas als we innerlijk één geheel zijn, en het innerlijk weten de leiding heeft, zijn we verlost van het positief/negatief denken.
Maar of dit ook gaat gebeuren.......misschien wel iets heel anders. Niemand die dat al kan weten wink

En misschien is het voor veel mensen dan wel belangrijk om een leider te hebben om hen te begeleiden in deze positieve en negatieve wereld. Zolang er maar gewerkt blijft worden aan het zelf-vertrouwen, want dat is naar mijn idee het belangrijkste punt in het zwak of sterk zijn.
Mensen met veel zelf-vertrouwen hebben ook niet zo veel behoefte aan die uiterlijke leiding. En hebben al zeker geen volgelingen of onderdanen nodig om dit vertrouwen te behouden.
admin
admin mei 12 '10
Dat bedoel ik,Gast

Daarbij is het vooral het gegeven dat positief en negatief 1 geheel vormen,zonder oordeel,liefde an sich is niet alleen maar possitief,en dan toch voelt het possitiever dan.....
Hoe gaan we dat doen....................
De leider waar ik het het meest mee eens ben mag "het"doen wat mij betreft.......als ik wil,dan volg ik.......
gast
gast mei 12 '10
Hoe be-oordeel je dat?
admin
admin mei 12 '10
Misschien zijn jij of ik dat zelf wel,op den duur...............
admin
admin mei 12 '10
Haha naar eigen maatstaven zoals altijd,gedachten of gevoel of een combi van beiden.
gast
gast mei 12 '10
Nou liever niet, haha. Iig niet voor anderen en niet met die titel. Ik ben wel iemand die de leiding neemt op het moment dat het nodig is en niemand doet het. Maar dat maakt mij nog geen leider in de vaste zin van het woord.
Ik vind dus ook dat een leider geen vaste persoon is maar degene is die ervaring en overzicht heeft in een bepaalde situatie. Dus voor mij geen politieke volksmenners die alleen maar een studie politicologie gedaan hebben en dus niets weten over datgene ze moeten beslissen. Ik geloof zowiezo niet in politiek, haha, ga dus ook niet stemmen. Voor mij zijn het allemaal legale criminelen die denken te weten hoe de wereld geregeerd moet worden.
admin
admin mei 12 '10
Mijn droom is dat deze "beslissing"zou komen vanuit een gevoel van zekerheid gevoed/gesteund door liefde.
Jazeker Gast dat zou mooi zijn.............

Ik vind dat nu ietwat puberaal,zo'n uitspaak.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki