Loading...
nl

Zielereizen

admin
admin mei 9 '10
Zielereizen.

Ieder mens is ziel, en ziel is het essentiële en permanente centrum van ons wezen. Het kan nooit verloren gaan. Door de stress van het moderne leven verliezen wij het spirituele gezichtspunt van Ziel. Het opnieuw verkrijgen van dit gezichtspunt wordt zielereizen genoemd. Veel mensen ervaren zielereizen als een vergroting van bewustzijn of kennis, of een methode om een diepere betekenis te kunnen zien achter je huidige problemen. De voordelen van zielereizen zijn zowel subtiel als verreikend. U maakt zich minder zorgen. Wanneer u door ervaring weet dat u een scheppend deel bent van een liefhebbende god, dan laat u meer liefde binnen in uw leven. U voelt zich minder eenzaam en vervreemd. Wanneer u door ervaring weet dat uw leven een spiritueel doel heeft, dan zult u zich energieker voelen. Wanneer u vol bent van de opgetogenheid en de vreugde waarmee deze spirituele ervaringen gepaard gaan, dan bent u beter in staat om oude gewoonten te veranderen. Een ziel is een gelukkig wezen, het is nergens schuldig aan. Het is de oorzaak van alle omstandigheden in zijn leven. De nadruk verschuift naar het innerlijk zoeken naar ware oorzaken. En met deze nieuw gevonden kracht is het vaak gemakkelijker om anderen te dienen en niet meer zo in te zitten over onze eigen beperkingen. Door middel van zielereizen laten wij de schepper tot ons spreken, in plaats van andersom. Men neemt actief deel in de hogere staat van bewustzijn. Er zijn geen rekwisieten of speciale handelingen voor nodig. Zielereizen is ook iets anders dan astraal reizen, want met astraal reizen bent u tot het astrale vlak beperkt. Het bewustzijn van de ziel reikt verder en stelt u in staat om elke wereld van God te onderzoeken: het astrale, causale, mentale en etherische vlak en de vele werelden van de ziel die daarboven liggen.

Het is onze bestemming om een medewerker met God te worden. Wij zullen een kanaal zijn voor de heilige geest en de mensen om ons heen vreugde en spirituele inspiratie brengen. De individualiteit verdwijnt bij deze niet (in tegenstelling tot het boedhisme en het hindoeisme die het opgaan van het individu in God als hun uiteindelijk doel noemen.) Respect voor de spirituele onschendbaarheid van het individu staat hierin centraal.

De godswerelden:
De werelden van God zijn licht en uitgestrekt, en de vreugde die de ziel er ervaart gaat het menselijk begrip te boven. Dit is wat ziel tracht te bereiken. Door afgestemd te raken op de geluiden, visuele kenmerken en de vibratieniveaus van de godswerelden wordt het voor de zoeker mogelijk om in dit leven Zelfrealisatie te bereiken en zelfs Godsrealisatie.
De godswerelden kunnen het beste worden beschreven als vlakken van werkelijkheid. Elk vlak correspondeert met een bepaalde bewustzijnstoestand en vibratie. Zie schema. Het zielvlak is het enige vlak in de hogere werelden waar ziel nog wordt omkleed door een vorm of een lichaam. Elk vlak kan worden herkend aan zijn eigen specifieke geluid. Het geluid van het zielvlak is de enkele toon van een fluit.

Schema:

Materiële vlakken : -geluid
Fysiek lichaam -donder
Astraal lichaam (emotie) -bulderende zee
Causaal lichaam (geheugen) -klingelende klokjes
Mentaal lichaam (verstand) -stromend water
Etherisch lichaam (onbewust) -zoemende bijen

Spirituele vlakken:
Ziel -fluit
De puur positieve werelden van Geest


Het Causale vlak bevat meer spirituele materie dan het fysieke en het astrale maar het wordt nog steeds geregeerd door de wetten der dualiteit. U kunt op dit vlak als u op zoek bent naar de kiemen van uw huidig leven een bezoek brengen aan dit vlak en de Akasha archieven lezen. Het etherische vlak markeert de grens tussen de lagere en de hogere werelden van de heilige geest .Dit is de bron van onze onderbewuste en archetypische gedachten.

Vaak verkrijgen wij wijsheid en spiritueel inzicht door de tempels van Gouden wijsheid te bezoeken. Er zijn tempels op ieder vlak, met elk een meester als bewaarder van het heilige schrift. Mettertijd worden vorige levens voor u ontsluierd. U ontdekt de rol van karma en reïncarnatie in spirituele ontplooïng U wordt bevrijd van het “slachtoffer zijn”. U leert dat uzelf verantwoordelijk ben, maar dat die verantwoordelijkheid geen last is. Het is een sleutel tot spirituele vrijheid. Als uw relatie met de Innerlijke Meester volwassener wordt, wordt u meer gewaar van de werelden van God. U verkent andere vlakken, zelfs andere planeten. U bezoekt tempels van Gouden Wijsheid. U ontmoet meesters en het universum ontsluit zich voor u. Het proces van Godrealisatie begint. U laat God steeds vollediger toe in uw leven.

De sleutel tot liefde is het gouden hart. Als u dit bezit, is het erg gemakkelijk om te zielereizen. Waarheid wordt niet verkregen door observatie maar door ervaring. Ieder van ons kan de liefde voelen die van de ene wereld naar de volgende stroomt, naar de hogere vlakken van werkelijkheid. Maar het ontwaken dient binnenin uw hart te beginnen.

Zelfgemaakte samenvatting uit:
“Eckankar, oude wijsheid voor vandaag.”
“Hoe vorige levens, dromen en zielereizen u helpen God te vinden.”

Bron: http://www.eckankar.nl/Light/oude_wijsheid.pdf
Delen:
Cialara
Cialara mei 9 '10
Zo dit is dus wat ik beleef de laatste tijd, en het wordt hier prachtig mooi beschreven!

Dank je voor het delen van dit mooie stukje tekst Diana smile
admin
admin mei 10 '10
De sleutel tot liefde is het gouden hart. Als u dit bezit, is het erg gemakkelijk om te zielereizen. winkWaarheid wordt niet verkregen door observatie maar door ervaring. Ieder van ons kan de liefde voelen die van de ene wereld naar de volgende stroomt, naar de hogere vlakken van werkelijkheid. Maar het ontwaken dient binnenin uw hart te beginnen.


Hierbij aansluitend vertel ik graag dat je alles aangereikt krijgt wat nodig is voor je groei in wie je Bent.
Op elke gebied waar je in je reis naartoe gaat wordt je verwacht, want je was al uitgenodigd nog voor je het zelf besefte. Die uitnodiging is het gevolg van je "duidelijke" wens om aan een bepaald thema in jezelf te werken,wetende dat het een opening is naar nog meer licht en nog meer liefde.

Doorheen donkere thema's gaan is dan ook soms echt noodzakelijk.. en moeilijke opdrachten doen, is soms nodig om iets over jezelf te leren, te veranderen, of aan te pakken.
Maar nooit of nooit, ben je alleen op zo'n reis, je bent altijd begeleid door je Gids, engelen, of ander wezens, die totaal, op de hoogte zijn van je komst en de rede van je komst. Meer nog dan je het zelf weet, bij wijle.

En ook de hele lichtvolle zielewereld, waar je zo'n intense ervaring hebt van een allerhoge vorm van liefde, en licht, waar je vol tederheid wordt omarmt en omringt, waar je altijd begrepen en gekend bent in je Allesomvattende Zijn,
waar je geheald wordt, en waar een bescherming kan geactiveert worden, inzichten kunnen verkregen worden, aan al je lichtlichamen kan gewerkt worden, waar je attributen krijgt om te gebruiken, waar je meer licht en liefde kunt ontwikkelen, waar je als pure hartsvriendin wordt behandelt, in een vrede , een liefde, en een zuiverheid..

Zielereizen zijn er voor iedereen, doch ieders ervaring hangt af van waar je staat met jezelf. Daarom is het goed, om als je samenreist met iemand..dat je dan iemand kiest waar je je goed bij voelt, en die ongeveer eenzelfde trilling heeft als jezelf.
Alhoewel je ook dààrin wordt geleid, hoor.. je wordt geplaatst bij diegene waarmee het goed is dat je samengaat, omdat de groei van de ander ook een effect heeft op jou en virsa versa.


Vanuit ervaring geschreven,
liefs
Tinne
Cialara
Cialara mei 10 '10
Ja, ik sluit me daar volledig bij aan.
Prachtig geschreven Tinne laugh
Cialara
Cialara jun 29 '10
Ik vond nog een mooie meditatie van Ra die hier bij aansluit:

De sterrenpoort meditatie:


RA, bekend als de oud-Egyptische god van het licht
Ra zegt:

Graag wil ik jullie allemaal naar een dieper bewustzijn van je lichaam. Jullie zijn een tijd binnengegaan, waar jullie DNA geactiveerd is. Jullie kunnen nu focussen op de Zon in jullie hart. Je kunt deze Zon gebruiken als je eigen Sterrenpoort door de dimensies heen.

Op de etherische niveaus zijn jullie in staat terug te gaan binnenin je lichaam en van daaruit jezelf overal naar toe te lanceren. Dit is nog een andere manier voor trancereizen, ga maar naar binnen.

Als je de Kracht in je kruin voelt komen, breng dan je frequentie omhoog, voel het gezegend gevoel (Bliss) binnenkomen bij je. Kom maar naar de stille plek binnenin je.

Zie ringen van gekleurd licht om je lichaam heen; deze energieringen brengen je vibraties steeds meer omhoog en omhoog. Word maar heel klein, maak jezelf klein en ga in het lichtcircuit in het centrum van je lichaam zitten. Ga omhoog en verder omhoog tot je je hart bereikt. Daar zie je een ster, bestaande uit twee tetrahedrons bij elkaar (twee piramides in elkaar, de een rechtop, de ander op de kop, samen een 6-puntige ster vormend). Dit is je zonnester, de sterrenpoort in je hart.

Dit is je Merkavah, je eigen voertuig waarmee je interstellaire reizen kunt maken. Ga maar in je Merkavah zitten en zie het ronddraaien om je heen. Het gaat steeds sneller en deze Merkavah wordt je voertuig om interdimensionale reizen mee te maken (reizen naar andere dimensies).

Je zit in een sterrenschip dat JIJZELF bent, het wordt gecontroleerd door jouw gedachten. Denk aan vliegen!!!

Nu lanceer je jezelf naar voren op topsnelheid en je ziet de Ruimtesterren voor je uitgaan. Terwijl je vooruit beweegt, passeer je Saturnus met z’n rigen, de Blauwe Uranus en Mercurius, die zo helder is als de Zon. Je blijft vooruitgaan langs de planeten en sterren en daar zie je een drijvende stad. Om de stad heen zijn witte getande bergen als een zaag. De bergen zijn met sneeuw bedekt en in zaagtandvorm en het zijn de grootste bergen die je ooit waar dan ook hebt gezien! De stad glinstert als een opaal en groeit voor je ogen. De poorten worden geopend om je merkavahvoertuig binnen te laten. Je ziet een Centaur en een Pegasos voor je uit vliegen, om je de weg naar binnen te laten zien. Ze zijn wit, alles hier is wit en glinsterend onder een lichtblauwe lucht.

Je gaat de stad binnen en wordt bevangen door een diepe ontspanning. Je zucht en ziet de Anderen in de stad. De mensen hier zijn prachtig op alle manieren. De vrouwen zijn schitterend, de mannen adembenemend mooi en iedereen is behulpzaam en vriendelijk. Je voelt je hart in je borst bonzen, terwijl je je opent voor de liefde hier. Het voelt niet als lopen, het voelt als drijven. Kleine bibberende tribbles (fantasiediertjes) vliegen rond en vragen of je iets nodig hebt, misschien iets te drinken? Het is onvoorstelbaar hoe relaxed iedereen hier is.

Het is tijd om terug te gaan in je Merkavah voor de volgende stop onderweg. Ga in je Merkavah zitten, de Sterrenpoort in het centrum van je hart. Lanceer jezelf opnieuw, nu naar de planeet Arcturus.

Wanneer je Arcturus ziet aankomen over de horizon, realiseer je je dat de planeet 3 BLAUWE manen bezit! Arcturus is de grootste planeet die je ooit gezien voor zover je je herinnert. Hij is blauw als de Aarde, maar heeft vele honderden verschillende kleuren, die je nog nooit hebt gezien.

Je landt met je Merkavah in de legendarische Amethystbergen. Op Arcturus is een heel gebergte gemaakt van puur amethystkristal. Het is purper en helder en glinsterend. Er zijn spitse bergtoppen helemaal bestaande uit amethyst, zover strekkend als je ogen kunnen zien. Dit is een plek waar je altijd kunt komen, wanneer je liefde wilt tanken.

Je besluit te gaan zitten op een amethyst uitstekksel om de Liefde op te zuigen. Er is een gloeiende vibratie van vrede. Terwijl je zit, valt het je op dat de bergen je toezingen, een prachtig lied. Je voelt tranen langs je wangen rollen, terwijl je merkt dat de bergen je herkennen. De bergen zingen je hart binnen en vullen je met liefde. Je verliest het hele idee van tijd en voelt je vastgeplakt aan je plek. Dit is de eerste keer dat je opmerkt dat bergen mooie liedjes kunnen zingen. De prachtige Zon begint lager en lager te zakken, het is tijd om terug te gaan.

Je klimt terug in je Merkavah, de Sterrenpoort binnenin je hart. Je bent terug in een flits, binnenin je eigen lichaam. Je klimt uit je hartmerkavah, brengt je lichaamscircuit naar beneden en wordt weer groot zoals altijd. Je ogen gaan open en je zit weer in je stoel, op je eigen plek.

Altijd wanneer je zin hebt om naar interdimensionale plekken te reizen, ga maar diep binnenin jezelf, je hart binnen. Het is zo gemakkelijk als dat! Je lichaam is een sterrenpoort, Moeder Aarde is een sterrenpoort, de Zon is een sterrenpoort, alle planeten zijn sterrenpoorten. Je kunt reizen en naar Huis gaan op elk moment dat je daar de behoefte toe voelt. Je kunt overal heen gaan en zolang blijven als je wilt en terugkomen wanneer je er klaar voor bent.

Zegeningen, Kinderen!

Ra



De meditatie heb ik gevonden op deze site: http://nieuwetijdskinderen.wordpress.com...ol/#comment-299

Het is afkomstig van de site www.galacticroundtable.com en vertaald door Sophia Dijkhuis.
admin
admin jun 29 '10
Mooi!!
New Moon
New Moon jun 29 '10
Ik doe het op een iets andere manier, maar het gevoel klinkt heel herkenbaar!

De laatste tijd maak ik erg veel reizzen, ookal is het niet mijn plan (maar stiekem wel mijn wens? wink)
Waar ik eigenlijk al een jaar last van heb, is dat ik "terugkom op aarde" met een totale gevoelloosheid in mijn benen en armen (ja je hoort het goed) die overgaat in kramp. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk iedere keer ong. 20 minuten nodig om lichamelijk bewust te worden. Is dit normaal?

liefs the moon
Cialara
Cialara jun 29 '10
Ik heb daar werkelijk nooit last van.

Het is ook niet nodig, let goed op je ademhaling en ontspan je, dat lijkt me erg belangrijk. Misschien is het verstandig om van te voren goed te aarden?
admin
admin jun 29 '10
Wat ik wel heb - ervaar dit wel niet als een last, tenzij ik dadelijk iets echt aards moet doen - is dat ik nog een tijdje in een verhoogde staat van zijn vertoef, zodat het lijkt dat als het ware nog even zweef tussen de ziel en de aarde.
Geef nie.. ik behoor overal te zijn. grinwink
New Moon
New Moon jun 29 '10
Ik ga eens even oefenen met aarden bij het reizen, kijken hoe het dan voelt. Het grootste deel van het reizen heb ik daar onbewust voor gevraagd, of ben ik onbewust voor gevraagd (met andere woorden ik reis op een willekeurig moment), eigenlijk al mn hele leven. Het zit in mijn natuur maar wat minder kramp zou prettig zijn haha!!
Dank voor de tips Jorine.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki