Loading...
nl

Doe wat je wilt...

Takhihiii
Takhihiii mei 6 '10
... mits je niemand schaadt.

Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Takhihiii
Stel, je staat schouder aan schouder op elkaar gepakt, en dan moet je een scheet laten. Dat zou jij zonder gêne kunnen doen?

Ja inderdaad dat zou ik gewoon kunnen doen.

Ik begrijp alleen niet welke relatie dit heeft met psychopaten.


Dezelfde vraag, andere situatie;

Stel, je bent in een menigte op de Dam, en iedereen is heel stil. Je krijgt plotseling zin om hard te schreeuwen. Ook gewoon maar doen, Nims?

Begrijp je nu? crazy
Delen:
admin
admin mei 6 '10
hihi, prachtig topic!!

soms heb ik zin om te dansen of te zingen, en doe ik dat vb in de supermarkt of op straat, zeker als het muziekje op de achtergrond me aanstaat.
Takhihiii
Takhihiii mei 6 '10
laughIk zing op mijn werk ook graag, hard en vals! Maar in de bibliotheek zou ik het niet doen
Takhihiii
Takhihiii mei 23 '10
Doe wat je wilt mits het niemand schaad (Gardner)

Heb lief en doe wat je wilt (Augustinus)

Verschillen deze uitspraken veel van elkaar?
admin
admin mei 23 '10
de eerste is steeds nadenken, en afwegen.. "zal ik met datgene wat ik wil doen, iemand schaden.." en op zich is dat een mooie bezigheid, die mensen maar al te weining hanteren. Maaar........ haha,
het ego voelt zich nogal snel geschaad.. en je gaat snel reactie van derden krijgen van "schade" als je iets doet wat je wilt, doch is dat wel schade, he! Het is dus goed om je af te vragen, wanneer schaad je iemand, wat is de schade..

Veel denkwerk dus..



Het tweede "Heb lief en doe wat je wilt" is makkelijker, Liefde. Als je je hart volgt, kan je weinig mensen schaden. En vanuit liefde handelen dat leer je, de weg daarnaartoe is via de eerste zin.. en de lessen die je daarbij leert.

dus,
voor mij, persoonlijk, is de eerste zin de les..die ervaring opdoet, om de tweed zin te worden.
Takhihiii
Takhihiii mei 23 '10
Die man die schreeuwde op de Dam, kon ook niet weten dat zijn geschreeuw paniek zou veroorzaken, waardoor er mensen gewond raakten. Je kan pas weten wanneer je iemand schade toebrengt, op het moment dat het al is gebeurd. Doe wat je wilt, mits het niemand schaad is daarom een onhoudbare stelling, volgens mij.
admin
admin mei 24 '10
Larie, ten eerste gilde hij tijdens het stiltemoment en ten tweede had hij ook kunnen nadenken....
Met ene klein beetje moeite had hij kunnen beseffen dat zijn geschreeuw hem niet in dank zou worden afgenomen.
Daarbij is er ook nog zoiets als respect voor een ander.

Doe wat je wilt mits het niemand schaadt is geen vrijbrief om maar te doen waar je zin in hebt.

Ik vind het een geweldig motto, maar kom op..
gast
gast mei 24 '10
Ik denk niet dat die man het voorzien had dat er zoveel gewonden zouden vallen door de paniek aanval di ontstond onder de mensen. Dat ze het hem niet in dank zouden afnemen alla, dat kan ie op de koop toe nemen. Maar is wel degelijk iets anders dan wat er gebeurde. En dat wat er gebeurde is tekenend voor deze tijd waarin iedereen blijkbaar zo gestrest is dat het minste of geringste onbekende voorval zorgt voor een paniek aanval van deze omvang. Gelukkig voor de man die de gil gaf dat er geen mensen om hem heen stonden met een pistool o.i.d. want dan had hij het er misschien wel niet levend van afgebracht.
De angst zit er goed in bij de Nederlanders, dat heeft deze actie wel aangetoond.
admin
admin mei 24 '10
Nee dat had hij niet kunnen voorzien, maar dat hij de boel op stelten zette, dat had hij wél kunnen bedenken.
Ik begreep wel dat deze man én bezopen én een psychiatrisch verleden had.
Ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is.
Neemt niet weg dat je tijdens zo'n moment van stilte totaal respectloos met anderen omgaat.
Als je dan niet stil wilt zijn, ga dan ergens lopen schreeuwen waar anderen er geen aanstoot aan kunnen nemen.

Maar voorlopig heeft hij warm eten en een dak boven zijn hoofd.
gast
gast mei 24 '10
Dus heeft het hem iets opgeleverd waar hij ws behoefte aan had.
Misschien is het ook wel eens goed dat mensen wakker geschud worden want het hele 4 mei gebeuren is een gewoonte geworden en voor velen niet meer datgene waar het om begonnen was.
En dit bedoel ik niet respectloos.
Zo langzamer hand trapt het gros van de mensen in dezelfde valkuil als die er was voor de tweede wereld oorlog.

Ik hoop toch echt dat er over 10 jaar niet zo'n bijeenkomst gehouden hoeft te worden voor alle Moslims en andere mensen die gesneuveld zijn in WO3.
admin
admin mei 25 '10
Gelukkig maar want 4 mei is voor veel mensen toch echt wel heel belangrijk en ik denk voor meer mensen dan wij in de gaten hebben.
Voor mij is het wel een belangrijke dag, de oorlog speelt in ons gezin nog een grote rol door de ervaringen van mijn moeder.
Ik ben een echt tweede generatie oorlogskind, het heeft in mijn jeugd een enorme rol gespeeld en nog soms.

Nee dat hoop ik zeker niet, maareh waarom specifiek de moslims?
Verwacht je iets?
admin
admin mei 25 '10
Maar we dwalen af laughback on topic maar weer.
HarryS
HarryS mei 25 '10
als laatste dan nog even een kleine aanvulling van mij: mijn mening is dat 4 mei altijd moet blijven. Ben zelf uitgezonden geweest naar Irak en deze jongste generatie veteranen horen er ook bij vind ik.
Ik heb ook met eigen ogen kunnen zien daar, dat de gewone bevolking ook de dupe is van de fanatieke leiders.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki