Loading...
nl

hoe kom je een vorig leven te weten....

Elfje21
Elfje21 mei 4 '10
Hey Bea en Lin,

Ik wilde eens iets vragen. Ik heb zelf heel veel interesse in het te weten komen wie ik in mijn vorige leven(s) was, en ik heb wel een vrij sterke intuïtie, maar kan ik dit ontwikkelen om ook net zoals jij vertelt Lin erachter te komen wie ik zou kunnen geweest zijn, of moet je gewoon die gave zowat hebben?

Of zou ik iemand kunnen vinden die dit voor me kan doen?

Veel liefs,

Elfje21
Delen:
Precious1
Precious1 mei 5 '10
Een regressietherapeut kan je terugbrengen naar een vorig leven.
Zelf kun je dat niet doen.
Emuca
Emuca mei 5 '10
Ik denk dat je het ook wel zelf kan hoor... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '10
Je moet zorgen dat je in Trance komt en daarbij iemand je begeleidt naar waar je moet zijn.

Maar het is niet heel nuttig om naar vorige levens te gaan als je niet weet waarnaar je op zoek bent. Meestal is er wel een aanleiding om daarnaartoe te willen gaan.

Mag ik je vragen waarom je op zoek wilt gaan naar een vorig leven? Is er iets waar je tegenaan loopt?
Precious1
Precious1 mei 5 '10
Angel en Pay, hoe dan en is het wel zuiver dan? En hoe weet je dat wat je dan ziet dat dat een vorig leven is?

Verder sluit ik me bij Nims aan, wat wil je ermee, waar ben je naar op zoek?
Petra
Petra mei 5 '10
Er hoeft geen probleem te zijn eens verder te willen kijken naar een vorig leven, soms is het ook gewoon een manier om jezelf wat beter te leren kennen.

Ik ben er niet speciaal mee bezig, maar ik krijg zelfs soms spontaan flashbacks zien en dat zijn mooie en soms ook minder mooie ervaringen. Natuurlijk kan niemand met zekerheid zeggen of dit ´echt´ gebeurd is en vaak heb ik me afgevraagd of het mijn eigen verbeeldingskracht is, waarin ik mezelf, net zoals in dromen, iets wilde duidelijk maken. Net zoals intuïtie zijn dit ongrijpbare dingen, maar niet meer of minder waar. I.i.g. heb ik er wel altijd iets mee kunnen doen en dat heeft het voor mij tot iets zinvols gemaakt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '10
Als je spontaan flashbacks krijgt, is het interessant om eens goed te kijken naar wat je ziet. Je krijgt ze namelijk niet voor niets en is iets waar je op dat moment iets mee zou moeten doen. Het zegt namelijk wel iets tegen je.

Zeker de minder mooie ervaringen is het interessant voor jezelf om je af te vragen waarom je dat nou juist minder mooi vindt.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 5 '10
Lief Elfje21,

Waarom ben je op zoek naar je vorige levens? Is het omdat het nieuwsgierigheid is of is het omdat je denkt dat je nu nog iets moet uitwerken?
In mijn geval was het dit laatste. Door middel van Regressietherapie heb ik ervaren dat ik 'terugflitste naar vorige levens', waarin ik achter patronen kwam die ik nu nog uit te werken heb. Wees je er wel van bewust, dat je tijdens zo'n sessie ook dingen te weten komt, die best pijnlijk of heftig kunnen zijn. Mijn vraag is dan ook: is er een directe aanleiding om zoiets te willen of niet? Want waarom zou je dingen over hoop willen gooien als er geen directe aanleiding voor is..dat wilde ik je even zeggen.

Liefs!
Petra
Petra mei 6 '10
Origineel bericht van: NiMS
Als je spontaan flashbacks krijgt, is het interessant om eens goed te kijken naar wat je ziet. Je krijgt ze namelijk niet voor niets en is iets waar je op dat moment iets mee zou moeten doen. Het zegt namelijk wel iets tegen je.

Zeker de minder mooie ervaringen is het interessant voor jezelf om je af te vragen waarom je dat nou juist minder mooi vindt.


Er staat iets anders wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '10
Wat is er dan anders? Ik lees toch echt dit:

"Ik ben er niet speciaal mee bezig, maar ik krijg zelfs soms spontaan flashbacks zien en dat zijn mooie en soms ook minder mooie ervaringen. "

Wat bedoelde je hier dan mee?
admin
admin mei 6 '10
Hallo Elfje,

Ik ben niet op zoek naar vorige levens, het komt spontaan naar voren wanneer dit nodig is.
Ik ben daar zelf niet mee bezig, mijn gids laat het soms zien wanneer de oorzaak van een blokade daar ligt.

liefs van Bea
Emuca
Emuca mei 6 '10
Origineel bericht van: Precious1
Angel en Pay, hoe dan en is het wel zuiver dan? En hoe weet je dat wat je dan ziet dat dat een vorig leven is?

Verder sluit ik me bij Nims aan, wat wil je ermee, waar ben je naar op zoek?


Omdat je jezelf ook kan begeleiden. In jezelf kijken kan ook heel zuiver zijn. Zuiverder dan je denkt. Je moet alleen echt naar je ziel luisteren, en niet naar je verlangen.
Precious1
Precious1 mei 6 '10
Hoe begeleid je jezelf dan? En wanneer weet je dat je contact hebt met je ziel?
Emuca
Emuca mei 6 '10
Dat weet je vanzelf. Dat is een kwestie van proberen.
Precious1
Precious1 mei 6 '10
Vind ik een beetje te vaag.
Petra
Petra mei 6 '10
Origineel bericht van: NiMS
Wat is er dan anders? Ik lees toch echt dit:

"Ik ben er niet speciaal mee bezig, maar ik krijg zelfs soms spontaan flashbacks zien en dat zijn mooie en soms ook minder mooie ervaringen. "

Wat bedoelde je hier dan mee?


Meer dat het vergelijkbaar is met dit leven, vol met ervaringen die allerlei indrukken achterlaten en gevoelens in ons losmaken. In een leven was ik eens een bedelaar, in een ander liep ik door prachtige tuinen en had een verzorgd welgesteld leven. Samengevat symboliseerde de bedelaar het op mezelf aangewezen zijn, de zoektocht naar thuis, het gemis aan familie en het andere leven symboliseerde de liefde die ik daar voor mijn partner voelde. Thema´s die ook in dit leven passen.

Of ze mooi of minder mooi zijn is om die reden niet echt belangrijk, ik wilde er meer mee aangeven dat er geen ´betere werkelijkheid´ dan dit leven, in vorige levens ligt, hooguit een boodschap (synchroniteit) die nu ook toepasbaar is.
Petra
Petra mei 6 '10
Origineel bericht van: Precious1
Hoe begeleid je jezelf dan? En wanneer weet je dat je contact hebt met je ziel?


Het vraagt een diepe staat van ontspanning, meditatie of trance, jezelf helemaal leeg maken en openstellen voor de vraag die je hebt. Ik zou dat de eerste keer niet alleen doen, maar vragen of iemand bij je komt zitten en liefst iemand die zelf ervaring heeft met deze vorm van in je bewustzijn komen en jou daarbij kan helpen door je te begeleiden stap voor stap.
Emuca
Emuca mei 7 '10
Origineel bericht van: Precious1
Vind ik een beetje te vaag.


Diep van binnen weet je alles van wat je ooit is overkomen. Je hebt niet perse een persoon nodig die ervoor geleerd heeft. Want het zit in jou. Jij kan het er ook zelf uithalen.. maar als je denkt dat dat niet zuiver is: hoe kan je jezelf dan ooit vertrouwen? Zelfs met iemand: het moet uit jou komen, niet uit de ander.
Maryssa
Maryssa mei 7 '10
Je hersenen nemen zoveel verhalen en gebeurtenissen op tijdens je leven. Ga maar na, je leest een boek, je ziet een film, iemand vertelt je een levensverhaal. Het ligt ergens opgeslagen in je hersenen en je bent het eigenlijk al lang vergeten. Het zou kunnen dat jouw hersenen bepaalde dingen daarvan willekeurig samenvoegt en je dat ervaart als ervaringen uit een vorig leven. Het brein zit apart in elkaar. Ik denk dat het moeilijk is om te bepalen wat uit een vorig leven afkomstig is en wat niet. Ik zeg niet dat dit in alle gevallen zo is, er zijn gevallen waarbij de info geheel juist is en het daadwerkelijk een vorig leven betreft maar laat je ook niet bedotten door het brein. Volgens mij heb jij het over de ziel Angel of Death, dat de ziel WEET maar hoe weet je nou of jouw hersenen zich er mee bemoeien of niet?
admin
admin mei 7 '10
ja dat is mooi gezegd, angel.. zo is het ook.
De moeilijkheid die mensen meestal ondervinden is dat ze meer willen gaan weten over een bepaald leven, dan dat nodig is.
Je krijgt namelijk alleen de inzichten( stukjes uit een vorig leven) die nodig zijn voor een bepaalde groeifaze in het nu.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki