Loading...
nl

Max en ik

Maxie
Maxie jan 3 '07
Hoi,

Ik zou het heel leuk vinden als iemand deze foto zou kunnen lezen.

Alvast bedankt!
Delen:
mause
mause jan 4 '07
hoi maxie.

ik kan zelf geen foto's lezen, maar ik hoop dat iemand anders het voor je wil doen.

nogmaals welkom hier.
dvunz
dvunz jan 4 '07
hey maxie jij ook al hier?
Maxie
Maxie jan 4 '07
Ja, en little-wolf ook al. Wordt nog gezellig hier :p
jo
jo jan 4 '07
hoi maxie

je hond:
Erg speels maar het lijkt wel of ie nooit moe wordt! wil altijd spelen wil altijd bezig zijn.
doet alles wat je wil maar heeft soms zijn eigen plannen. wel erg trouw en lief voor iedereen..

dit is de tweede keer dat ik dit doe dus kan er helemaal langs zitten!
Gr Jo
Maxie
Maxie jan 4 '07
Je zit er half naast. Ze wil wel altijd spelen, en is onvermoeibaar, ook is ze soms eigenwijs. Maar ze is bepaald niet lief voor iedereen.
jo
jo jan 4 '07
oke dank je wel..
Kan ze dan niet mert andere honden opschieten of ook met sommige mensen niet? of alle manesen niet?
Is jou hond een border collie?
Gr Jo
Maxie
Maxie jan 4 '07
 Quote:
Origineel van jo:
oke dank je wel..
Kan ze dan niet mert andere honden opschieten of ook met sommige mensen niet? of alle manesen niet?
Is jou hond een border collie?
Gr Jo
Ze is een kruising Border Collie. Ze kan eigenlijk met geen enkele hond of vreemde opschieten.
Ze heeft angst-agressie.
jo
jo jan 4 '07
Dat is erg vervelend.
Maar komt wel vaak voor bij border collie's
ik heb zelf een kruising mechelse herder border collie en kan ook niet met vreemde mensen opschieten. En alleen met teefjes, reutjes moet hij niks van hebben.
maar angst agressie is wel heel erg. omdat ze het niet uit kwaadheid doet maar gewoon omdat ze bang is.
Mijn hond heeft alleen met vuurwerk heel erg dat hij dat wil aanvallen gewoon uit angst.
hij heeft ook sterk een voorkeur voor vrouwen. mannen vind hij maar niks.
Maxie
Maxie jan 4 '07
 Quote:
Origineel van jo:
Dat is erg vervelend.
Maar komt wel vaak voor bij border collie's
ik heb zelf een kruising mechelse herder border collie en kan ook niet met vreemde mensen opschieten. En alleen met teefjes, reutjes moet hij niks van hebben.
maar angst agressie is wel heel erg. omdat ze het niet uit kwaadheid doet maar gewoon omdat ze bang is.
Mijn hond heeft alleen met vuurwerk heel erg dat hij dat wil aanvallen gewoon uit angst.
hij heeft ook sterk een voorkeur voor vrouwen. mannen vind hij maar niks.
Dat is ook wel het lastige, je kunt niet boos worden, ze is gewoon heel bang.
Lastige is dat ze heel onvoorspelbaar is en we weten ook niet waar ze allemaal op reageerd, ze heeft toch wel een aardig (of eigenlijk niet zo aardig) verleden.
jo
jo jan 4 '07
en hierdoor kan jij haar niet zo vrij laten als je zou willen bijv loslopen, overal mee naar toe.
en jij word natuurlijk al bang bij iets nieuws oo hoe zou ze hierop reageren.. waardoor het alleen maar erger wordt.
wat is haar verleden? als ik dat mag vragen..
en wel eens van clicker training gehoort? of gedaan?
Maxie
Maxie jan 4 '07
 Quote:
Origineel van jo:
en hierdoor kan jij haar niet zo vrij laten als je zou willen bijv loslopen, overal mee naar toe.
en jij word natuurlijk al bang bij iets nieuws oo hoe zou ze hierop reageren.. waardoor het alleen maar erger wordt.
wat is haar verleden? als ik dat mag vragen..
en wel eens van clicker training gehoort? of gedaan?
Ze heeft een half jaar in een asiel gezeten voor ze bij ons kwam, ze was toen 6.
Daarvoor woonde ze bij een man en een vrouw die gingen scheiden. Er zijn ws. veel ruzies geweest en ze heeft dingen naar haar hoofd gekregen, ze was bang voor bv. handgeklap en harde stemmen.
Na de scheiding heeft ze eerst bij de vrouw gewoond, maar die kon haar niet meer aan. Ze is toen naar de man gegaan, maar die werkte full-time en ze kon geen hele dagen alleen thuis zijn. Daarna is ze dus naar het asiel gegaan.
Maxie
Maxie jan 4 '07
Is er trouwens nog iemand die mij ook kan lezen, of mijn hond nog een keer kan proberen?
Tamara26
Tamara26 jan 4 '07
Hoi!

Je had me gevraagd of ik je hond Max wilde lezen en dat wil ik wel.
Ik kan jou helaas niet lezen!!

MAX:

Ik zie een lieve, aanhalerige hond. Wil graag een aai over de bol. Hij is erg onderdanig.
Op het moment van de foto is hij gelukkig en tevreden. Speelt graag, voert commando's goed uit, mits ze hem geleerd zijn.

Ik denk dat hij (te) veel 'overstraft' is, terwijl hij al onderdanigheid toonde...
Dit kan ook in ruzie's gebeuren, bijv. als zijn vorige baasjes ruzie hadden, zal hij zijn oren plat gehouden hebben, staart tussen de benen, snoet naar beneden, maar wel naar boven kijken met van die witte randen onder de ogen.
Als je dan nog bestraft wordt, of er dingen naar je gegooit worden, zal je niet snel meer iemand vertrouwen en uit wanhoop agressief reageren.
Wat moet ie anders???

Ook denk ik dat hij vaak in de hoek is gedreven en daar ook 'overstraft' is.
Hij heeft moeite met mensen (vreemden) die over hem heen komen hangen of hem buigend willen aaien. Ik denk dat als je iemand (vreemd) hurkend op een afstandje laat zitten en hem zelf naar diegene toe laat gaan, dat dat een stuk beter werkt.
Misschien een oefening om te trainen?
Diegene die zit met een koekje of zo!

Ik denk ook dat een goede sociale hond die als hij uitvalt zelfs niets doet, hem uit het dal kan halen wat honden betreft. Hij zal beseffen dat die hond nog steeds aardig blijft, dus uitvallen is niet meer nodig!! Ook dit vergt erg veel geduld en vindt maar eens zo'n hond!
(Ik heb er wel zo1 en die heeft al veel honden geholpen!)
Is hij gecastreerd?

Mijn eigen mening is, dat niet iedereen je hond hoeft te aaien! En dat de mensen dat moeten accepteren.
Ze zeggen altijd, oude honden leren niet meer, maar dit is onjuist!! Oudere honden kunnen nog wel leren! Hat kan wat langer duren, maar zolang hij er voordeel van doet voor zichzelf, zal hij leren en negatief omzetten in positief.

Hoe gedraagt hij zich thuis?
Is hij onrustig?

Nou, dit is mijn lezing, gepaard met enige kennis.
Misschien heb je er wat aan...
Liefs,
Maxie
Maxie jan 4 '07
Dat klopt wel heel goed, ik heb ook het gevoel dat ze overstraft is. als ze een commando bijvoorbeeld nog niet goed beheerst en je geeft hem, wordt ze erg onzeker en verwacht duidelijk straf.
Mensen die laag zitten heeft ze inderdaad minder moeite mee, en ja ze is gecastreerd.
En we hebben een zo'n waar we mee wandelen en haar gedrag richting die hond is verbeterd, helaas niet naar andere honden.
En ja leren kan ze zeker, toen ze bij ons kwam kon ze alleen maar "in je mand" (typisch dat juist dit commando erin geramd is, ze luistert hier altijd naar) en "pootje". Ondertussen kan ze "zit" "af" "blijf" "wachten" "over" "hier" en een klein beetje "volg".
Maxie
Maxie jan 4 '07
Waardoor kan het trouwens komen dat je mij niet kunt lezen?
Tamara26
Tamara26 jan 4 '07
Dat ligt aan mij hoor...
Niet aan jou!
Ik ben niet zo goed met mensen zeg maar...

Liefs,
Maxie
Maxie jan 4 '07
Oh, okee!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '07
Hoi Maxie,

Aangezien ik niet goed ben in het lezen van dieren maar wel in mensen zal ik jouw foto eens lezen. Ook de lezing is onder voorbehoud en kunnen dus foutjes in zitten. Ik zou het leuk vinden of je verteld of het nog een beetje klopt.

Je bent erg vrolijk. Hoewel je wel een ochtendhumeurtje hebt. Maar iedereen die dit weet laat je ook sochtends wel eventjes met rust.

Je hebt een hekel aan onrecht en komt altijd voor de zwakkere op.

Je vind het niet erg om dan de handen uit de mouwen te steken.

Ik denk dat je soms wel erg dromerig bent over allemaal dingetjes waardoor je je ook moeilijk kan concentreren.

Voor de rest zou ik zeggen, geniet er nog maar even van! Volwassen zijn kun je nog je hele leven ;).

Groetjes Julien.
Maxie
Maxie jan 5 '07
Dat klopt heel goed!
Ik heb bijv. ook wel vaak dat ik huiswerk zit te maken, maar dat ik na een tijd nog nisk heb gedaan, omdat ik over van alles zit te denken/dromen.
De rest klopt ook eigenlijk wel goed.
Dat is knap van je!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy