Hoi!
Je had me gevraagd of ik je hond Max wilde lezen en dat wil ik wel.
Ik kan jou helaas niet lezen!!
MAX:
Ik zie een lieve, aanhalerige hond. Wil graag een aai over de bol. Hij is erg onderdanig.
Op het moment van de foto is hij gelukkig en tevreden. Speelt graag, voert commando's goed uit, mits ze hem geleerd zijn.
Ik denk dat hij (te) veel 'overstraft' is, terwijl hij al onderdanigheid toonde...
Dit kan ook in ruzie's gebeuren, bijv. als zijn vorige baasjes ruzie hadden, zal hij zijn oren plat gehouden hebben, staart tussen de benen, snoet naar beneden, maar wel naar boven kijken met van die witte randen onder de ogen.
Als je dan nog bestraft wordt, of er dingen naar je gegooit worden, zal je niet snel meer iemand vertrouwen en uit wanhoop agressief reageren.
Wat moet ie anders???
Ook denk ik dat hij vaak in de hoek is gedreven en daar ook 'overstraft' is.
Hij heeft moeite met mensen (vreemden) die over hem heen komen hangen of hem buigend willen aaien. Ik denk dat als je iemand (vreemd) hurkend op een afstandje laat zitten en hem zelf naar diegene toe laat gaan, dat dat een stuk beter werkt.
Misschien een oefening om te trainen?
Diegene die zit met een koekje of zo!
Ik denk ook dat een goede sociale hond die als hij uitvalt zelfs niets doet, hem uit het dal kan halen wat honden betreft. Hij zal beseffen dat die hond nog steeds aardig blijft, dus uitvallen is niet meer nodig!! Ook dit vergt erg veel geduld en vindt maar eens zo'n hond!
(Ik heb er wel zo1 en die heeft al veel honden geholpen!)
Is hij gecastreerd?
Mijn eigen mening is, dat niet iedereen je hond hoeft te aaien! En dat de mensen dat moeten accepteren.
Ze zeggen altijd, oude honden leren niet meer, maar dit is onjuist!! Oudere honden kunnen nog wel leren! Hat kan wat langer duren, maar zolang hij er voordeel van doet voor zichzelf, zal hij leren en negatief omzetten in positief.
Hoe gedraagt hij zich thuis?
Is hij onrustig?
Nou, dit is mijn lezing, gepaard met enige kennis.
Misschien heb je er wat aan...
Liefs,