Loading...
nl

Het Runen Orakel

HarryS
HarryS apr 18 '10
Een aantal mensen weten wat Runen zijn heb ik al begrepen.
Toch weet ik dat het voor de meesten onbekend terrein is. Vandaar dit Topic. Ik zie wel of het blijft staan of niet.

Ik zal hier later algemene informatie geven over de Runen, waar ze vandaan komen, de achtergrond en wat ze kunnen doen.
Wie weet is er interesse hiervoor of kunnen andere leden hier ook hun informatie en kennis delen.
Delen:
admin
admin apr 18 '10
Is goed Harry!
Cialara
Cialara apr 19 '10
Ik vind het heel erg interessant Harry, leuk dat je ons er iets mee over wil vertellen. smile
HarryS
HarryS apr 19 '10
Wat zijn Runen:

Deze zeer oude methode van orakel raadplegen neemt de laatste tijd opnieuw een vlucht. Het wordt weer meer bekend en mensen worden er weer nieuwsgierig naar.

De runen zijn ongeveer 200 jaar voor onze jaartelling ontstaan en in gebruik gebleven tot in de late Middeleeuwen. Ze werden onder andere gebruikt als alfabet. Daarnaast hadden ze volgens de mythe een magische werking en werden dan ook als magische objecten gebruikt. Er kan hier gedacht worden aan de vrouwen van Vikingen die met de runen een gezonde terugkomst van hun mannen wilden bewerkstelligen.

Het woord stamt af van het woord Runa, wat fluistering, geheim of mysterie betekend. Precies de runen, geheimzinnig, mysterieus!

Volgens de mythe van de Runen zijn de stenen ontdekt door Odin, die daarvoor 9 dagen op de kop aan een boom gehangen heeft. Dit was de Wereldboom Yggdrasil.
admin
admin mei 5 '10
Je topic heb ik over Runen snel gevonden, Harry ! wink
Ik vind het heel boeiend...
HarryS
HarryS mei 5 '10
Het is ook een zeer boeiend onderwerp.

Ook hier kijken mensen er verschillend tegenaan zoals bij alle diciplines het geval is denk ik. Ik ben altijd bereid om mensen antwoord te geven op hun vragen, misschien zelfs een beetje 'op te leiden' in de runen, maar ik zal nooit beweren dat mijn manier DE manier is zoals het moet. Ik werk met de runen puur en alleen vanuit mijn gevoel. De runen sturen MIJ zeg ik altijd, niet andersom.

Daarom ben ik ook overtuigd dat ze werken als amulet. Met de juiste bedoelingen kunnen ze zeer veel voor iemand betekenen.
HarryS
HarryS mei 5 '10
Ik zou graag in de forumlijst ook het topic runen terug zien komen. Er is al kaartleggen, waarom dan geen runen?
Ik weet dat het een onderwerp is waar de meeste mensen zich niet aan wagen, maar toch.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '10
Je mag altijd onder het kaartleggingen forum een runen topic beginnen waarbij jij voor anderen runen legt. Omdat er namelijk veel meer mensen kaartleggingen doen dan runen leggen is er daarom een eigen forum voor ontstaan. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook andere disciplines mee vermengd mogen worden (graag zelfs!).

Mochten er nu ineens een heleboel runen leggers naar Merudi komen en een heleboel aanvragen komen, dan kan er uiteraard een eigen forum voor komen.
HarryS
HarryS mei 5 '10
ok, dat gaan we proberen
HarryS
HarryS mei 6 '10
De runen zelf worden het meeste gemaakt van hout of steen. Natuurlijke materialen. Hierin worden figuren gesneden/gebrand/gekerfd. Deze figuren hebben allemaal hun eigen betekenis. Ik zelf werk met het oude furhark van 24 stenen.
Futhark is het runen alfabet, en heet zo omdat het genoemd is naar de eerste letters van de eerste 6 runestenen, Fehu, Uruz, Thurisaz (voor de th), Ansuz, Raido en Kenaz.
HarryS
HarryS mei 6 '10
Dagrune: Algiz.
Bescherming, verdediging. Connectie met een hogere macht.
Het is tijd om een spirituele keuze te maken en daar voor te gaan. Voorspoed komt van buitenaf maar ook van binnenuit. Wees dankbaar voor alles wat je tot nu toe gekregen hebt. Volg je intuïtie, het is het moment om risiko's te nemen
HarryS
HarryS mei 12 '10
Is er belangstelling voor een workshop?
HarryS
HarryS mei 17 '10
Geen belangstelling voor een workshop dus, oke.

De foto die ik nu op profiel heb staan, is een amulet met de rune Uruz. Deze staat voor kracht en spirituele groei laugh
admin
admin mei 17 '10
Leuk Harry de Runen, ik heb er wel eens iets over gelezen en vond de betekenissen best veel inhoud hebben.
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ben er niet mee door gegaan.
Je mag voor mij wel eens een keer kijken wat er uitkomt als je dat zelf ook wil.

groetjes van Bea
HarryS
HarryS mei 17 '10
Origineel bericht van: Bea
Leuk Harry de Runen, ik heb er wel eens iets over gelezen en vond de betekenissen best veel inhoud hebben.
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ben er niet mee door gegaan.
Je mag voor mij wel eens een keer kijken wat er uitkomt als je dat zelf ook wil.

groetjes van Bea


Ik zal in de loop van de week even voor je kijken.
Waarom niet mee door gegaan? Dingen onduidelijk misschien? Vragen staat vrij hoor wink
admin
admin mei 17 '10
Harry zoals het een boogschutter betaamd,hahaha,vind ik je een beetje ongeduldig overkomen.
Naar mijn idee wil je ietwat te snel resultaat.
Er zijn hier mensen die misschien eens per week,eens per maand of zo nu en dan op merudi komen neuzen.
Dan nog zijn er mensen die op andere "dingen"komen kijken en daarna jouw "dingetje"de runen pas vinden.
Mijn advies daarom,doe het rustig aan,het gaat heus komen,geef mensen de tijd enz enz.
Weet je wel.

liefs
Anuschka
HarryS
HarryS mei 17 '10
Hoezo ongeduldig?
Ik wil nu eenmaal mensen niet te lang laten wachten, das alles smile
Lijkt me ook niks als ze een legging vragen en dan ergens volgende week een keertje antwoord krijgen toch?
En als het antwoord er staat, kunnen ze wanneer ze dan ook maar weer komen kijken het vinden.

Maar ik wil anderen zeker niet opjagen hoor smile
Als ik die indruk wek, mijn excuses, is zeker niet de bedoeling
admin
admin mei 17 '10
Nou eerlijk gezegd was er een tijd geleden een jaar of zestien denk ik nu, toen ik tot de ontdekking kwam dat het voor mij balast werd.
Ik heb daarna alles overboord gegooid en ben alleen met de dingen die er van binnen kwamen doorgegaan.
Dus niks meer vanuit boekjes alleen op eigen ingevingen leeg en zonder gedachten van mezelf.
Hoewel ik het wel erg mooi vond toen de uitleg ervan.

groetjes van Bea
admin
admin mei 17 '10
Jawel in het leggen van de runen van jou voor hen,dat is dat een directe vraag van hen aan jou.
Daarin ben jij zo vriendelijk dat dan ook zo snel te beantwoorden.
Neem me niet kwalijk als dit niet vriendelijk overkomt (en anders maar wel),maar dat doe jij omdat dat is wat jij leuk vind.
Hoezo is het een must van hen aan jou om net zo snel te reageren als jij........
admin
admin mei 17 '10
mijn pardon Harry die laatste regel heb ik gemist,excuus hiervoor
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki