Loading...
nl

Het Lazarus syndroom

Ayasha
Ayasha apr 10 '10
Ik keek een aflevering van een serie waarin het lazarus syndroom aangehaald wordt, basicly: opstaan uit de dood.

Quote:
Het lazarussyndroom is een spontane terugkeer van de circulatie na een mislukte poging tot reanimatie. Lazarus was een bijbelse figuur die door Jezus uit de dood werd opgewekt. Er zijn zeldzame gevallen beschreven in de literatuur. Er bestaat geen duidelijke verklaring voor het fenomeen. In sommige gevallen gaat het om intoxicaties of andere omstandigheden die kunnen lijden tot schijndood.

Vaak zijn de slachtoffers of familieleden getraumatiseerd en volgt een rechtszaak. Het syndroom vormt ook een ethisch probleem in het kader van orgaandonatie (waar non-heartbeating donoren soms terug hartbeating donoren kunnen worden!).

De meeste mensen die "herrijzen" sterven kort erna alsnog. Echter nog niet bijzonder lang geleden (een half jaar oid) is er een Antwerpenaar (Belg) die een uur na een hartstilstand terug tot leven kwam, na een aantal dagen coma is hij inmiddels aan betere hand.

Nu vroeg ik me af, wat denkt de spirituele wereld van dit verschijnsel?

Ik weet overigens niet goed of het hier juist staat, ik hoop van wel..
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420