Loading...
nl

engelmens

Amraelh
Amraelh apr 9 '10
Jeeh, nog steeds is dit moeilijk, zo n rechtstreekse vraag als die van jou Nims. Heb een stukje geschreven, dan toch maar niet, en dan lees ik een verhaal hier over een ander engelmens, zo herkenbaar. Dan nog maar keer, gewoon spontaan.
Iemand zei me eens, jij verlangt zo naar het licht, en het doet je zo n pijn als het er niet is.
Lange tijd heb ik niet gepraat over mijn ervaringen, dus mijn keelchakra zat ook helemaal dicht. De eerste keer dat die echt open ging, hoorde ik de naam die ik hier gebruik, en ook vaker gebruik als nicknaam. Am komt van I am, Ra van zon of licht, el of elh zoals ik hem schrijf, waarom die h weet ik niet, is van god. De naam is als uitdaging bedoeld om zelf in dat licht te gaan staan, en dat uit te stralen, in plaats van te verwachten dat ik dat van buiten naar binnen kan halen. Ook ik heb de herinnering in mijn ziel aan een plaats waar alleen maar liefde en eenheid is. En soms ben ik daar, hier,.. Dan gaat alles open in me voor de schoonheid in mensen, in alles eigenlijk. Dan brandt mijn hart en voel ik me een met alles. Alles loopt dan ook als vanzelf, elk detail doet mee, en ik voel me onbeschrijfelijk gelukkig. Tegelijkertijd heb ik dan voeling met een veel subtielere wereld, die komt dan samen met deze. Andersom werkt het ook. Ik heb het nodig om contact te houden met die subtielere wereld, dat subtiele voelen.
Als ik dat 'verlies' en teveel 'vast'kom te zitten in deze wereld, het niet voelen, het fijnere voelen, dan voelt het werkelijk of ik het kontakt met mezelf verlies. En dat gebeurt soms, als ik onzeker ben, in relatie tot andere mensen die niet begrijpen hoe ik dingen ervaar, de ruimte die ik ook nodig heb om te kunnen voelen niet begrijpen, of als ik probeer in een soort vorm, kader te stappen die gewoon te klein voor me voelt, te beperkt.
Ik loop waarschijnlijk al een tijdje langer in dit leven rond als de meeste van jullie, maar hier loop ik dus toch nog steeds tegenaan. T is heel veel loslaten toch, en steeds opnieuw vertrouwen op wie je bent, en dat dat goed is.

liefs Martje
Delen:
admin
admin apr 9 '10
Mooi.. je bent 'open'!
Open in de zin van ontvankelijk zijn voor het Goddelijke!
en hoe opener je bent, hoe meer je gaat verlangen.
Een zuiver verlangen is dan hetzelfde als "vanuit een gevoel van dankbaarheid openstaan voor de antwoorden die je krijgt"
Dat kontakt met de subtielere wereld, dat zal ook altijd zo blijven.. dat geraak je niet kwijt, dat kan je eigenlijk niet 'verliezen',

Ps, ik weet niet hoe lang je in dit leven al rond loopt, maar ik loop hier al bijna 50 jaar rond! grin
liefs van mij,
Bellefleur
Cialara
Cialara apr 9 '10
Origineel bericht van: Amraelh
jij verlangt zo naar het licht, en het doet je zo n pijn als het er niet is


Dit vind ik zo herkenbaar Martje smileik heb dit namelijk ook wel eens. Moet mezelf dan ook weer even centreren zoals je zegt om die pijn niet te voelen smile

Mooi stukje heb je geschreven, waarvoor dank!
admin
admin apr 9 '10
Mare, ik vraag dit met respect voor jou, dus verwacht ook graag respect voor een ander. Er wordt niet gevraagd naar de link naar het andere onderwerp van de Engelmens. Je standpunt hierin is en was duidelijk. Natuurlijk is het voor de "aanvullende informatie" misschien wel informatief om te lezen.

Nu zet Amraelh hier haar verhaal neer. Als je verder wilt reageren, reageer dan a.u.b. op de inhoud van het verhaal. Dank je.
Amraelh
Amraelh apr 9 '10
Kan het dan natuurlijk toch niet laten om even te kijken.
grin
Vergeet gewoon het woord engelmens, uiteindelijk is een benaming niet belangrijk. De rest is mijn verhaal, vanuit mijn hart en ervaring geschreven, en uit een dacht ik belangstellende vraag. En eigenlijk vind ik het onzin om over ervaring te discussieeren. Weet je, een benaming geeft een kader aan een ervaring, niets meer niets minder, maar uiteindelijk zegt het niets. En je mag altijd vraagtekens zetten bij benamingen, titels als kristalkinderen, indigo kinderen, maar ze hebben wel veel mensen geholpen zichzelf te begrijpen. Maar ervaren is nog iets anders.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die als ze lacht werkelijk als kristalklokjes klinkt, zo verfijnd, zo mooi is haar energie. En die ervaring zegt zoveel meer. Iemand voelen vind ik belangrijker dan wat iemand over zichzelf zegt. Maar soms moet je het doen met woorden, en het blijft een beperkte taal

liefs Martje
Amraelh
Amraelh apr 9 '10
dit is natuurlijk niet mijn reactie op jou Bart, maar op het bericht met de linken. Ben het verder met je eens, heb liever dat er op de inhoud van mijn verhaal wordt gereageert
Amraelh
Amraelh apr 9 '10
haha, ik loop hier nu vijf en veertig jaar rond. Dankjewel voor je mooie reactie

liefs Martje
Amraelh
Amraelh apr 9 '10
knuf
Amraelh
Amraelh apr 10 '10
Toch nog even; ik heb de discussie gelezen, en ik lees hints, verwijzingen die ik niet letterlijk begrijp omdat ik je natuurlijk niet ken, en nieuw ben op dit forum. Ik voel natuurlijk een kritische ondertoon. Maar ik lees niet open en bloot jouw echte mening, jouw ervaring. Ben daar wel benieuwd naar, wat is het verhaal daarachter. Das een ding wat ik geleerd heb in mijn leven. Dat je in feite alles kunt zeggen als je het zegt vanuit je eigen ervaring en daarin dicht bij jezelf blijft. En dan blijft het ook respectvol want dan is de ander vrij om te doen wat ie daarmee wil. Ik begrijp dat de discussie gesloten is, maar dit is wel mijn uitnodiging naar jou; wat is jouw persoonlijke ervaring, kun je jouw weerstand beschrijven vanuit jou, gewoon open,...
gast
gast apr 10 '10
Weerstand om mensen in een hokje te duwen die niet van hun zelf is. Ik denk dat Marenubium je alleen maar wilt waarschuwen dat je jezelf geen engelmens zult gaan noemen, alleen maar omdat je dingen herkent in de omschrijving van iemand anders. Daar ging ook die hele discussie om. Ik hoop dat je dat kunt inzien. Het is geen kritiek, het is een poging om mensen bewust te maken van wat ze niet zijn. Je bent niet een engelmens, je bent alles wat er ooit aan mens op de wereld gezet is. Maar als je jezelf liever engelmens wilt noemen; it's all your choice wink
Maar weet wel dat je daardoor heel veel laat liggen wat je nog meer bent dan dat.
admin
admin apr 10 '10
Origineel bericht van: gast
het is een poging om mensen bewust te maken van wat ze niet zijn.



Ja, dat kom je altijd tegen. Dat is een beperking opleggen..
Gelukkig, als je in je kern staat, en je vertrouwen is er via de ervaring van het zijn wie je bent,
hebben pogingen van mensen om je te overtuigen dat je iets niet bent,
geen vat meer.

Liefs
Bellefleur
admin
admin apr 10 '10
Inderdaad Belle, dat was ook de bedoeling van mijn eerdere reactie, dat je niet weer een hele discussie gaat krijgen over de onwetendheid van het wel of niet aannemen van informatie van wat er te lezen en te horen valt, het opdringen van, aanvoelen bij een ander of bij jezelf, het inleven in of het horen bij of weten van. Open laten en vertrouwen op je eigen ik. Succes!

Groetjes, Bart
Amraelh
Amraelh apr 10 '10
Ik geloof ook niet in hokjes.Mensen kaderen dingen in als ze iets mentaal proberen te begrijpen, ook ik.
Maar echt bewustzijn gaat veel verder dan dat. Dat is een open gaan, ontvankelijk zijn. En dan zijn er geen grenzen aan wat we kunnen ervaren. Gaat veel verder dan woorden kunnen beschrijven, veel verder dan het persoonlijke, en is voor iedereen. Je kunt het niet zoeken, want het is er of niet. Maar,... het begint wel met die zoektocht, een verlangen naar eenheid, waarheid, echte liefde. De moed niet opgeven na teleurstellingen, na begrenzingen. Het maakt niet uit hoe ik mezelf noem, of hoe anderen me zien, al kan het me wel raken.
Waar het voor mij om gaat is hoe ik steeds weer opnieuw in dat bewustzijn kan stappen waarin mijn hart open kan gaan. En das belangrijker dan al het andere. engelmens of niet
Marenubium
Marenubium apr 10 '10
Origineel bericht van: Bart
Open laten en vertrouwen op je eigen ik

laugh

Daarnaast sluit ik me geheel aan bij Gast.

Ik vind het mooi en prettig om je te lezen Martje, fijn dat je de weg naar dit forum hebt gevonden.
Verder is mijn eigen mening niet zozeer van belang smile
Amraelh
Amraelh apr 10 '10
Mooie afsluiting; open laten en vertrouwen op je eigen ik grin
Dankjulliewel voor de reacties

Liefs Martje
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 12 '10
Erg leuk dat je jouw verhaal hebt gedeeld! Etiketjes zijn inderdaad niet belangrijk, maar ze maken het leven soms wel makkelijker en overzichtelijker.

smile
Amraelh
Amraelh apr 12 '10
ja dat is ook zo, ze passen soms de puzzelstukjes in elkaar
Cialara
Cialara apr 12 '10
Hi hi hi, over puzzelstukjes gesproken, ik heb hier al heel wat stukjes van mijn grote puzzel gevonden wink

De engelmens was een deel van mijn puzzel...
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '10
Kan je uitleggen Jorine, wat je hiermee bedoeld? Ik ben wel benieuwd naar jouw puzzel namelijk smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki