Jeeh, nog steeds is dit moeilijk, zo n rechtstreekse vraag als die van jou Nims. Heb een stukje geschreven, dan toch maar niet, en dan lees ik een verhaal hier over een ander engelmens, zo herkenbaar. Dan nog maar keer, gewoon spontaan.
Iemand zei me eens, jij verlangt zo naar het licht, en het doet je zo n pijn als het er niet is.
Lange tijd heb ik niet gepraat over mijn ervaringen, dus mijn keelchakra zat ook helemaal dicht. De eerste keer dat die echt open ging, hoorde ik de naam die ik hier gebruik, en ook vaker gebruik als nicknaam. Am komt van I am, Ra van zon of licht, el of elh zoals ik hem schrijf, waarom die h weet ik niet, is van god. De naam is als uitdaging bedoeld om zelf in dat licht te gaan staan, en dat uit te stralen, in plaats van te verwachten dat ik dat van buiten naar binnen kan halen. Ook ik heb de herinnering in mijn ziel aan een plaats waar alleen maar liefde en eenheid is. En soms ben ik daar, hier,.. Dan gaat alles open in me voor de schoonheid in mensen, in alles eigenlijk. Dan brandt mijn hart en voel ik me een met alles. Alles loopt dan ook als vanzelf, elk detail doet mee, en ik voel me onbeschrijfelijk gelukkig. Tegelijkertijd heb ik dan voeling met een veel subtielere wereld, die komt dan samen met deze. Andersom werkt het ook. Ik heb het nodig om contact te houden met die subtielere wereld, dat subtiele voelen.
Als ik dat 'verlies' en teveel 'vast'kom te zitten in deze wereld, het niet voelen, het fijnere voelen, dan voelt het werkelijk of ik het kontakt met mezelf verlies. En dat gebeurt soms, als ik onzeker ben, in relatie tot andere mensen die niet begrijpen hoe ik dingen ervaar, de ruimte die ik ook nodig heb om te kunnen voelen niet begrijpen, of als ik probeer in een soort vorm, kader te stappen die gewoon te klein voor me voelt, te beperkt.
Ik loop waarschijnlijk al een tijdje langer in dit leven rond als de meeste van jullie, maar hier loop ik dus toch nog steeds tegenaan. T is heel veel loslaten toch, en steeds opnieuw vertrouwen op wie je bent, en dat dat goed is.
liefs Martje