Nou, ik zit er toch maar mooi mee! Hiephoi, wel fijn hoor, gestopt met roken, echt helemaal tof (sprak zij dapper), maarre, ik heb toch wel wat lichamelijke vraagjes aan jullie.
Zo'n tien jaar geleden stopte ik ook met roken, maar toen stopte ik ook met de pil. Ik werd bovendien gesteriliseerd in 2001. Allerlei veranderingen aan mijn lijf dus.
Zo ook nu. Daar ik in 2008 weer was gaan roken, viel ik lekker verder af, en dat beviel me eigenlijk goed. Toch wist ik dat er weer een moment zou komen dat ik er absoluut mee zou willen stoppen. Daarnaast had ik erg veel last van een te heftige menstruatie (yeah, guys, it's all about girls again...).
'Toevalligerwijs' ben ik nu dus een maand geleden gestopt met roken (op 6 maart), én er is een week later een spiraaltje geplaatst. Nu zijn er een paar dingen die me opvallen: als vervanger ben ik toch meer gaan eten, noem het snoepen als je wilt. Wat menstruatie betreft kan ik niet echt checken of dat beter gaat, het blijft rommelen (en ik ben nu bijna een maand ongesteld. Dit hoort erbij, zei de telefoniste een week na het plaatsen. Dit kan drie tot zes maanden duren, maar goed, dat even terzijde. Had ik toch wel graag van tevoren geweten).
In ieder geval, ik ben inmiddels zo'n 7 kilo aangekomen wat ik heel erg vind. Ik probeer het niet mijn leven te laten beheersen, maar ik baal er wel goed van. Het is zelfs bijna een reden om weer te gaan roken.
Maar daarnaast houd ik erg veel vocht vast. Geen idee of dit door het spiraaltje of door het veranderde voedingspatroon komt. Nu ben ik deze week begonnen met het gebruik en toevoegen van bleekselderij, want dit zou een diuretische werking hebben, het vocht laat je dan makkelijker los, zeg maar. En ik merk inderdaad, dat mijn handen veel minder dik zijn, de ring die ik al had afgedaan, kon ik gisteren weer goed om hebben.
Nu komt mijn vraag. Weten jullie welke thee een vochtafdrijvende werking heeft? En hebben jullie nog meer tips? En bovendien, weten jullie nog eenvoudige recepten met bleekselderij? Gisteren zat het in de lasagne, vandaag in de soep. Maar op internet draait het ook vnl. om gebruik als in de wok, en elke dag eiernoedels of pasta... wordt je ook wel zat na een tijdje, denk ik.
En eten jullie het wel eens rauw?
Het lijkt in de supermarkt wel of ik nu meer geld kwijt ben aan boodschappen, ook al haal ik geen shag meer, maar lekkere dingen
Ik zit er echt mee. Ik herinner mij, dat ik anderhalf jaar na het stoppen met roken naar de sportschool ben gegaan, en daar met veel pijn en moeite afviel. Totdat daar plotseling een echtscheiding kwam, toen vlogen de kilo's er vanzelf af (ik viel toen 20 kilo af)
Misschien moet ik ff snel gaan trouwen, en dan weer snel scheiden, dan gaat het vanzelf, lol... is trouwens ook wel duur dan.
Sorry hoor, flauw grapje.
Maar in ieder geval, ik ben nu de magische grens van 80 kilo gepasseerd, en ik voel me er niet prettig mee.
Ik heb een nieuwe fiets aangeschaft met het fietsplan van mijn werk, dus dan wil ik echt proberen te fietsen (gosh, wat heb ik een hekel aan fietsen en aan alles wat beweegt) ...
Nou ja, allen fijne paasdagen, en veel geluk met alle paashazen, chocolade-eieren en ander onnatuurlijk voedsel xxx