Loading...
nl

Meester Morya,

admin
admin mrt 31 '10
Meester Morya,

Het is goed om af en toe eens in een juistheid te komen met jouw leven. In het gevoel ‘ik doe mijn best en ik zie wat kan in deze en die en die richting’. En wanneer je je verlaat op bepaalde intuïties kan het zijn dat in de gevoeligheid van je hart steeds grotere duidelijkheden komen omdat je voelt wat kan en wat niet kan. Het is niet zo dat je bijzonder hard je best moet doen om in het gelijk te komen of om zaken op een juiste manier te proberen te doen; je moet gewoon kijken: ‘wat vertelt mijn hart mij rond deze of die situatie?’ En wees dan eerlijk met jezelf en probeer ook op te komen voor het recht van anderen wanneer dat recht daar inderdaad is.

Het is niet goed om alles te doen in elke richting voor iedereen, want dit is te veel, het brengt ook te veel met zich mee. Probeer selectief te zijn, en zorg op de eerste plaats voor mensen die dichtbij jou leven, waar je voelt: ‘ik kan iets voor ze betekenen’, want van daaruit komt je leven in een verandering, in een betekenis die er misschien vroeger niet was, maar die nu een steeds grotere duidelijkheid met zich meebrengt. Het is goed om te streven naar een evenwicht, naar een kracht die belangrijk is, naar het gevoel: ‘zo moet ik bezig zijn, in deze of die richting.’ Innerlijk kan het zijn dat juist dan zaken belangrijk worden, omdat je voelt: ‘ik wil inderdaad vooruit op mijn manier en ik zie dat dit en dat kan.’

Er kunnen grote betekenissen komen in jouw leven omdat je je hart toewijdt aan jouw hogere Zelf, aan de diepere kracht in jouw leven, aan het vertrouwen dat er kan zijn om inderdaad met dit Zelf, vanuit dit Zelf, je weg te maken. Het is niet goed om ijdel te zijn en het gevoel te hebben van ‘het is mij om het even wat ik doe’, want dit gaat niet.

Innerlijk kan het zijn dat je het moeilijk hebt met in de eerste tijd een aantal stappen te zetten, omdat je denkt: ‘dit is misschien een te groot iets voor mij, een te grote stap’. Dan is het inderdaad verantwoord om kleine stapjes te zetten en te weten waar je staat. Het is heel belangrijk wat je kan doen. Probeer rustig te zijn in jezelf. Meester Morya

© Geert Crevits, www.morya.org
Delen:
Beschermengel
Beschermengel mrt 31 '10


Dat sluit mooi aan bij de Dagtekst van vandaag.. smile
Farah
Farah mrt 31 '10
Mooi, heb de site gezien.

Vind jammer dat mensen dan weer geld vragen.
admin
admin mrt 31 '10
Dat kan niet gratis. Dat is onmogelijk..
Ze steken er enorm en enorm veel werk in.
ik ken die man en haar persoonlijk, en ik heb gezien wat hij doet, en ook al het bijkomend werk dat ze doen....
en daarvoor mag je graag betalen, zeker uit respekt voor die familie.
gast
gast mrt 31 '10
Uit respect voor de mensheid en de rest van de kosmos geef ik er geen geld aan uit.
admin
admin mrt 31 '10
Gast, mag ik weten wat jouw gratische wekelijkse inzetten zijn?
gast
gast mrt 31 '10
Haha, ik doe alles voor niets. Oh nee; ik krijg ieder jaar 2000 euro van de belasting.
admin
admin mrt 31 '10

dat is een vaag antwoord dat alle kanten opkan! laugh

welk vrijwillig spiritueel werk doe je, voor mensen gratis?
En hoeveel inzet en tijd kruipt daar in?
gast
gast mrt 31 '10
Alles wat ik doe is voor het geheel. Niet voor een afgescheiden deeltje. Net als een cel in het lichaam een specifieke taak heeft in dit lichaam heb ik mijn eigen taak in dit geheel. Maar dit wordt niet door mijn ego bepaald.
Een cel hoeft geen energie te vragen van het lichaam, die krijgt het.
admin
admin mrt 31 '10
Ik wist wel dat je weer een ontwijkend antwoord zou geven!! laugh
wie het hardst roept, die staat het meest aan wal ..... hahah! wink
Farah
Farah mrt 31 '10
@Bellefleur,

Oh oke.

Begrijp dat inzet veel is ja.
Vind hoe dan ook, een mooie site.
Anke
Anke mrt 31 '10
Ik vind persoonlijk dat mensen die spiritueel werk verrichten best geld mogen vragen en vooral krijgen... Een natuurlijke balans tussen geven en ontvangen.

Ik zal de site nog eens gaan bekijken.
gast
gast mrt 31 '10
Anke, door te geven en te ontvangen, hier zit geen vragen of eisen bij
gast
gast mrt 31 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik wist wel dat je weer een ontwijkend antwoord zou geven!! laugh
wie het hardst roept, die staat het meest aan wal ..... hahah! wink


Waarom ontwijkend? Omdat het niet het antwoord is wat jij wil horen?
Cialara
Cialara mrt 31 '10
Origineel bericht van: gast
Anke, door te geven en te ontvangen, hier zit geen vragen of eisen bij

Dit geld voor beide kanten wink
Farah
Farah mrt 31 '10

Ik vind 'vooral krijgen' omdat je spiritueel aan de slag bent. Niet echt bijzonder belangrijk.

zelf vind ik belangrijk, dat je doet vanuit je hart.
Als je dan wat krijgt is dat mooi.

Hoeveel tijd of energie daar in zit, ik denk juist dat het onbetaalbaar is wat je voor iemand doet en geld is daarvoor niet essentieel.

Als men je zelf geld wil geven is dat mooi.

Maar ik ken ook mensen, die bijvoorbeeld kantoor baantje hebben en daarvan leven en ondertussen mensen readings geven voor niks, puur om mensen te helpen/inzichten te geven etc.

Ik vind zelf, belangrijk dat je moet natuurlijk niet zelf aan lijden.

Heeft beetje twee kanten..
Vind ik dan ;-)
Anke
Anke mrt 31 '10
Geld heeft een redelijk negatieve bijsmaak gekregen, vind ik. Alsof je niet meer zuiver zou zijn, wanneer je geld vraagt voor een consult.

Ik vraag geld voor een tekening of consult, zodat er een duidelijk contract ontstaat. Ik geef mijn energie, inzichten, weten of wat dan ook en de ander geeft daar iets voor terug.
Belangeloos weggeven dient in mijn ogen niemand.
Kijk, het moet wel een beetje in evenwicht zijn. En wat dat evenwicht is, kan per persoon verschillen. Maar ik vind wel dat degene die het consult doet, zelf een prijs vast mag stellen. Dan is het aan de ander om te besluiten of die daar mee akkoord gaat.
Marenubium
Marenubium mrt 31 '10
Helemaal mee eens, Anke.
Het is mij opgevallen, dat als je geen geld vraagt, mensen het vaak genoeg opvatten als 'njah, eheh, het zal allemaal wel', en wordt het te vaak voor lief genomen. Terwijl jij er wel wat voor hebt gedaan.

Juist de moeite die genomen wordt naar jou toe te komen, of te bellen, geeft aan dat iemand er wat voor over heeft. En dat hoeft dan niet perse en direct 'in de buidel tasten' te zijn. Als iemand naar mij toekomt, daar dus de moeite voor doet, dan vind ik dat zelf al een beloning op zich smileHet is een 'geven en ontvangen' vanuit liefde. En je voelt uiteindelijk zelf wel wat iemand er voor over heeft. De 1 wil er graag geld voor geven, de ander geeft jou persoonlijk weer iets terug, weer een ander komt met een kleinigheidje aan.

Ja, ik vraag geld voor mijn lezingen en adviezen. Maar vaak genoeg ook niet. Omdat ik het eigenlijk nog steeds vervelend vind om geld te vragen. Maar ja, het kost mij wel tijd, waar vaak genoeg ook niks voor terugkomt. Het is idd. even een balans zoeken/vinden...want er van leven kan ik nog steeds niet wink
He toch, ben ook veel te lief.

Ik hou deze in gedachten:
Quote:
het moet wel een beetje in evenwicht zijn. En wat dat evenwicht is, kan per persoon verschillen


Thnx Anke smile
Farah
Farah mrt 31 '10
Het is zo moeilijk vind ik eerlijk gezegd.

Zoals ik al eerder aangaf.

Eerlijk, luister ik ook naar mij gevoel, voor de 1 geef ik liever niet eens 10 euro cent puur omdat die gene dan niet goed voelt, niet zuiver.

Voor de ander makkelijk 10 euro, omdat die gene dus zuiver voelt.

Denk dat ook erg belangrijk is.

Het is voor jezelf belangrijk, wat je doet, ik heb veel readings gratis gegeven maar door studie druk moest ik ermee stoppen.
Koste mezelf ook erg veel energie en alles.

Zolang je maar doet, wat goed voelt en niemand schaadt.
Anke
Anke mrt 31 '10
Geld vragen vind ik ook moeilijk, geld uitgeven een stuk minder wink

Ik kan me helemaal vinden in Eva's aanvulling/uitwijding.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki