Loading...
nl

Abcessen enzo...

admin
admin mrt 25 '10
@nougnag, vanwaar komt het idee dat het veelvuldig hebben van abcessen komt door de scheurbuik van je vader?

Ook m'n vader heeft in de oorlog geleefd.

Enkele dagen geleden, vroeg ik me af hoe het komt dat ik zo filterdunne tanden had voorraan, in m'n kindertijd. Ik béét ze stuk bijwijze van spreke.
Ik heb altijd gedacht dat het kwam door de antibiotica (van toen) die ik als kleine baby al moest nemen, voor m'n luchtwegen-problemen, en sinussen.

Heb ook vanaf m'n 14de veel last gehad van ontstekingen aan het tandvlees, dat abcessen tot gevolg had, met telkens een ongeloooflijk opgezwolle gezicht. En dit op de meest onmogelijke momenten.

Op m'n 18de hebben ze de vijf bovenste moeten trekken, want ze waren zo dun als papier. Daarna is er een prothese gekomen, die al dadelijk stuk ging. Altijd last mee gehad.
Nooit echt gedurft er openlijk over te praten, omdat beoordelingen van anderen (onterechte schaamte die ik nu doorbreek grin) mij deden denken dat ik in fout was.

Uiteindelijk is het 10 jaar geleden mijn man geweest, die me over deze verdoken, beschermende, hand voor de mond houdene houding van me, begon te praten. Vol lof over mijn lach die ik altijd spontaan had, maar inhield! Daar hebben we iets aan gedaan. Heerlijk..

Ook hielp hij me over de angst heen om naar tandartsen te gaan. het boren en de pijn deden me aan vorige levens denken. Dat is verwerkt hoor. Maar dat waren wel gruwelijke ontdekkingen, wat men heeft gedaan met me..

Ik schrijf het hier maar even van me af, jullie kennen me al he. Af en toe, komen de nog resterende overgebleven oude pijntjes, en ze mogen van me allemaal helen.
Dan kan ik wederom verder met m'n werk!!


Liefs
Bellefleur
Delen:
admin
admin mrt 25 '10
Ik maak voor mezelf tegenwoordig de grap dat ik "modderbloedje"ben net als Hermelien in Harry Potter.Mijn vader is de tita tovenaar,mijn moeder een schorpioen van sterrenbeeld hihi.
Scheurbuik ontstaat door vitaminegebrek,het gevolg voor de kinderen is o.a. bedplassen tot laat ( ik 12 jaar,mijn zus 17 jaar) en een te weinig aan rode bloedcellen voor de rest van je leven.
Wij hebben allen last van ontstekinggevoeligheid.
Ook ik lach met mijn hand voor mn mond,"grappig" en ook ik lach graag. Dit jaar gaat alles eruit,ik ben ut zat.
Oeps ik kom hier later op terug even mijn kind ophalen van school.
admin
admin mrt 25 '10
Oh djeezus, wat lees ik nu. Gohhhhh...dit is echt goed dat ik dit lees.
Als kind had ik last van bedplassen (mijn broers niet)tot m'n 8 ongeveer.

Als kind was ik oververmoeid, en snel ontstekingen. Een wonde genas heel moeilijk en etterde altijd, sinussen, longonsteking, bronchitus, abcessen, enz, enz...
Dan moest die wond weer open gedaan worden met warm water, korst eraf .. ai ai.
Te kort aan rode bloedcellen werd ook 15 jaar geleden nog vastgesteld, omdat ik al heel m'n leven lang een bloedstollings probleem heb. M'n bloed stolt trager dan normaal, dus blijf ik 15 minuten langer doorbloeden dan een doorsnee mens (doorsnee mens hahah grappig)
En ik zag als kind altijd wat bleekjes.

Ik had lage bloeddruk tijdens m'n jeugdjaren en viel steeds flauw. OOk dàt zal er volgens mij nu wel te maken mee hebben.

Ook heb ik zo goed als geen tanden die nog goed zijn, laat staan dat ik er nog veel heb. Heb dit altijd over geschaamd, omdat er meestal met de vinger naar mij gewezen werd/word daarrond. Altijd gaatjes en abcessen.
Ik snoepte zo goed als nooit, m'n moeder had dit niet graag.. en gaf ons een wortel om op te knabbelen. smile
OOk voelde ik me schuldig of onzeker in m'n kinderjaren en opgroeiende tijd, omdat ik nergens kon logeren (wegens bedplassen) en omdat ik dacht dat ik niet goed m'n best deed.

Nu je dit zegt, gaat er een wereld voor me open **SMAK** (= zoen)

admin
admin mrt 25 '10
iderdaad was het uit logeren gaan een hachelijke onderneming met stiekum gedoe.
Bij mijn moeder thuis werd er gelukkig nooit moeilijk of naar over gedaan en oma had altijd een lekkere warme kruik in bed,dat hielp ook wel goed.
Tandartsen zijn ontzettend blij met mij als kip met gouden eieren .
Inderdaad werd er vroeger in mijn jeugd geopperd dat ik beter moest poetsen. Gelukkig voor mij dacht ik altijd; jullie zijn gek,5 keer per dag wordt mij een beetje te gek. Totdat er meer over dit soort problemen bekend werd en ik eindelijk een goede mondhygieniste had.
Waarschijnlijk krijg jij voordat je ziek wordt last van je tanden,dat is een bekend probleem,ook de goedgeschoolde mondhygieniste weet dat,vooral de Amerikaans geschoolde.
Voor het bloed is het goed om 3x per week een flinke beker bietensap te drinken of dagelijks een glaasje pleegzuster bloedwijn ( bij de drogist verkrijgbaar).Wel 1 glaasje he? Niet zoals mijn schoonmama 1 fles per dag,want ze vond het zo lekker hahaha,alle dagen teut in t bankstel.
Ik heb dat van de scheurbuik ooit eens laten vertellen door een homeopaat dr.Groen.
De kruidnagelolie verdoofd je mond waardoor je de druk niet voelt van het abces,ik begrijp de gedachte van Karin om aan lavendel te denken omdat deze desinfecteerd. Je ruikt alleen wel naar de oosterse keuken als je de kruidnagelolie gebruikt,hihi...
admin
admin mrt 25 '10
Leuk is anders Bellefleur,ik had ook als kind heel vaak angina (keelontsteking),jaren achtereen,heel naar. Of van die vieze halve knikkers met viezigheid aan mijn tandvlees vastgeplakt die je dan open moest maken en moest legen ECHT GATVERDERRIE bleh.
Zuiverende dingen eten als yoghurt,gevaar daarvan is dat je bloed dermate gezuiverd wordt dat er weer steenpuisten ontstaan (ooooooooow) en het drinken van brandnetelthee (bah)
Tandenpoetsen doe ik met parodontax (vies zout maar het went) dat heeft mij ook enige rust in mn mond gegeven.
Ik ben blij dat er wat duidelijkheid voor je komt,altijd een goed gevoel,dankje.
admin
admin mrt 25 '10
haaa, keelontstekingen! de een achter de ander.
Ze hebben m'n amandelen er op vrij jonge leeftijd uitgehaald.
Dat hielp wel.. Maar het verschoof gewoon naar de longen en de sinussen.
Parandontax is heel erg goed, doe ik ook. en af en toe gorgelen.

Het klopt ik werd onlangs ziek, maar de griep is er niet doorgekomen, doch eindigde in deze tandpijn met gevolg caries en abces.
Ik heb er jaren geen last meer van gehad hoor. Ik eet vrij gezond.
Ik woon in de ardennen, goede lucht en ik ontdekte m'n zelfhealende kwaliteiten. grinwink
Dus.. uiteindelijk zie ik deze abces als een laatste ontdekking over hoe het nu percies in elkaar steekt, en het is een verademing te weten dat ik echt van nature uit een heel sterk iemand ben! (iets dat ik al wel wist, maar de symptomen zeiden soms anders)
Dankje he, Nougnag en veel succes en moed bij je volgende tandarts bezoek!! smile
admin
admin mrt 25 '10
Zelfhealing heeft vorig jaar zomer geresulteerd van een tandvleesontsteking in een ontsteking in mn lies en toen een blaasontsteking.
Tja het moest er toch uit,van mn kies naar mn lies en toen mn pies hahaha.(m.n.o. mocht ik overslaan)
Misschien is dat wel de clou Bellefleur,zelfhealing e.d. ontdekken,en ook dat werd geboren uit wanhoop HA.

Jij ook succes meid,nog even doorzetten.
admin
admin mrt 25 '10
Zou ik je nog willen vragen Bellefleur,ik heb zelf geen proteshes in mijn mond (wel lege stukken).
Als er zo'n prothese is geplaatst dan is het tandvleesprobleem de wereld nog niet uit toch of wel?
admin
admin mrt 25 '10
neeje schat. Dan komen er aften,de eerste jaren. Daarna is dat voorbij.

Ik heb onderste tanden ook lege plekken aan weers zijde. De vraag is, hoe moet ik binnenkort gaan bijten als daar weer een tand van weg is.
dus worden het daar ook proteses. En das het eerste jaar dus ook lispelen....
M'n moeder zei, beter te wachten tot ik een heel protese onderaan kan laten maken..

Eigenlijk doet het me wel eens goed, om er ongegeneerd over te praten, zonder te denken dat er niet over gepraat màg worden.
Dus wie iets wil weten over Tanden, Bellefleur lacht je toe met volle mond! laugh


laughvalt me ineens op dat dit lach-icoontje geen onderste tanden heeft '(hahaha)
admin
admin mrt 25 '10
Origineel bericht van: nougnag
Zelfhealing heeft vorig jaar zomer geresulteerd van een tandvleesontsteking in een ontsteking in mn lies en toen een blaasontsteking.
Tja het moest er toch uit,van mn kies naar mn lies en toen mn pies hahaha.(m.n.o. mocht ik overslaan)
Misschien is dat wel de clou Bellefleur,zelfhealing e.d. ontdekken,en ook dat werd geboren uit wanhoop HA.

Jij ook succes meid,nog even doorzetten.


Ja inderdaad, blaasontstekingen bij de vleet gehad.
En zelfhealing inderdaad, echt waar hoor.. die rotzooi gaat eruit, uit m'n lijf!! ( kernkracht!!!!!!!)

grin

ja succes.. !!
gast
gast mrt 25 '10
Blaasontsteking ontstaat 9 van de 10 keer door dat er bacteriën vanuit de darm in de plasbuis erecht komt.
Bijna nooit van binnen uit. Het heeft dus 9 van de 10 keer met toilet hygiène te maken.
Bij vrouwen eerder en vaker dan bij mannen aangezien de twee dichter bij elkaar zitten anatomisch gezien.
admin
admin mrt 25 '10
lap, daar hebt ge het al, die bewuste opmerkingen...
gast
gast mrt 25 '10
Que???
admin
admin mrt 25 '10
Dat zou best kunnen hoor Gast, alleen werd er mij verteld dat ik te weinig dronk. Ook dat schiet er wel bij in hoor met pijn in je mond.
En ik gebruik van die hygienische toiletdoekjes doekjes (lactasiet) als ook voor het toilet zelf,tja mannen huishouden he,was netjes mn handen enz.mijn man vind het bijna ziekelijk.haha
admin
admin mrt 25 '10
En volgens mij Gast heb jij het over een vaginale schimmelinfectie.
Als we dan toch open zijn dan maar hatsikidee
gast
gast mrt 26 '10
Nou nee, die bedoelde ik niet. Maar ook dat kan door een candida infectie vanuit de darm komen ja.
Te weinig drinken helpt ook je blaas te irriteren net zo goed als niet goed uit plassen of te lang ophouden. En als je dit dat combineerd met het niet goed afvegen na je grote boodschap (hoe netjes hè wink) is het wachten op een ontsteking.
Je kunt er een groot deel zelf aan doen om het te voorkomen. Vitamine C in grote dosis (minimaal 1000mg) in tablet vorm of drinken in de vorm van cranbarry juice of kiwi's, sinasappels, citroenen eten regelmatig zorgt er in iedergeval voor dat de leefomgeving in je blaas niet geschikt is voor bacteriën.
Helma
Helma mrt 26 '10
Bij mijn dochter en mij was er maar één oorzaak voor blaasontsteking: na geslachtsgemeenschap vergeten naar het toilet gaan! Ik had dat al snel door, maar zij niet. Als haar vorige vriendje logeerde bij zijn vader (en zij dus ook), dan sliepen ze op zolder, en omdat die trap kraakte, durfde zij nadien dus niet naar het toilet te gaan. De maandag erna had ze dan steevast blaasontsteking, en dan was ik boos, want de enige manier om het te voorkomen was goed uitplassen, en dan was er nooit iets aan de hand.

Nu weet ze beter, en doet ze eindelijk wat mammie zegt. En ze heeft dus nooit last meer.
Helma
Helma mrt 26 '10
Nougnag, voor beide geldt idd dat bacterieën in het spel zijn, en Gast heeft wel degelijk gelijk als ze vertelt dat het bij vrouwen eerder ontstaat door de anatomie en de bacterieén, want ook de plasbuis is bij de vrouw aanzienlijk korter.

Zie bij de man maar eens bacterieen naar binnen te krijgen, dat lukt je niet laugh
admin
admin mrt 26 '10
Er waren bepaalde intentie's vanwaaruit ik deze topic starte, en
mijn inzichten over waarmee ik zat hebben een mooi plekje gekregen!!
Dus is het voor mij hier klaar.

Ik laat deze topic over aan de bacterieën ! laugh
admin
admin mrt 26 '10
EUHM het is toch wel toegestaan om te vragen of het misschien een schimmelinfectie is wat Gast bedoelde,omdat dat mijn idee was erachter.
Al de symptomen e.d. die hierboven staan zijn mij inderdaad bekend,alsmede de remedies.
De hatsikidee was grappig bedoeld,zoals de vos dat zegt in de fabeltjeskrant.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki