Loading...
nl

Dyslectie

Farah
Farah mrt 22 '10
Hai Hai lieve mensen,

Ik ga zo naar dokter omdat ik denk dat ik dyslectie heb, ik weet dat ik heel erg met me rechterhersenhelft denk.
Dat is alleen maar sterker geworden en ik heb gelezen dat het wetenschappelijk wel bewezen is, als ej meer met je rechterhersenhelft denk, moeite kan hebben met lezen,schrijven etc omdat het niet samenwerkt met je linkerhelft..

Wie heeft hier nog meer last van en hoe ging de tets?
Ik ga nu naar dokter en hoop wel dat ik binnen 1 week het weet, vanwege mijn opleiding ...

liefs faar
Delen:
Farah
Farah mrt 22 '10
Hey Nims,

Bedankt voor ej reactie, nou ja en nee, ik heb geen ruimtelijke inzicht, kan veel in beelden denken ja..
Herken me niet overal in, maar hoeft ook niet toch..?
Ik heb onwijs veel moeite met leren, concentratie is moeilijk en het in me hoofd krijgen word alleen maar heftiger.. het gaat wel hoor maar vroeger was veel makkelijker...

Maar zo een tekst lezen, vergt voor mij al enige inspanning..

Bedankt
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 22 '10
Mijn vriendin is ook een beelddenker en heeft heel veel moeite met het lezen van een gewone tekst. Ze moet echt alles voor zich zien wil ze het kunnen begrijpen en onthouden. Vandaar dat ik me afvroeg of jij het zelfde had.

De meeste beelddenkers zijn namelijk vaak ook dyslectisch.
Farah
Farah mrt 22 '10
Oh oke ;-)...

Nou hoe je het omschrijft van je vriendin, zo heb ik het dus ook meer ja..
Sorry, dat is het juist dus, heb tijd noidg om informatie te verwerken dan pas begrijp ik het!

Nu omoet ik leren maar pff het vergt zoveel inspanningen, hoe deed je vriendin dat als ik vragen mag?

Thx he
admin
admin mrt 22 '10
@farah ik heb zelf dyslectie en weet als geen ander hoe moeilijk het is vooral als het op school/theorie aankomt. ik weet niet hoe oud je bent maar als ik het heel eerlijk gezegt zo lees heb ik niet het gevoel dat dyslectie het juiste woord is (maar ik ben natuurlijk geen arts wink), mss is dat wat nims zegt beter van toepassing op je?

ik wil je wel suc6 en sterkte ermee wensen en ik wil je 1 tip geven laat het geen eigen leven gaan lijden, tis een moeilijk iets maar met een goeie wil kom je al een heel eind wink. ik ben nu 23jaar en heb ik 2008 toch de keuze gemaakt ondanks dat ik moeite heb met leren om toch weer een opleiding (tot verzorgende ig) te gaan volgen, de theorie is vrij pittig maar door mijn sterkte wil valt de dyslectie in het niets wink. dus ik zou zeggen als je iets wilt ga ervoor en vecht ervoor.

liefs
Farah
Farah mrt 22 '10
Hai Hai, Kikkertje

Bedankt voor je reactie...
Ik ben bijna 24 jaar en ik ga dadelijk naar de dokter en benieuwd.
Ik weet niet, heb internet afgezocht en kon me in veel dingen wel herkennen, nu als ik typ is er rust en kan ik alles wel even rustig na kijken, wel moet ik vaak wat aanpassen maar oke...
Maar ik weet qua leren en als ik werkstukken en zo moet maken, dat er talloze fouten in zitten slechte zinsopbouw...
Zijn echt verschillende vormen van dyslectie dus ja weet niet...

Uiteraard laat ik me leven niet door leiden maar ik merk dat ik wel even wat tips etc nodig heb, en ik vind niet erg als ik het heb, dan weet ik tenminste wat er is...
Ik wil volgend jaar erg graag naar universiteit gaan. Als het zo is, dan heb ik wel die erkenning nodig. mocht ik hebben en anders vraag ik me af wat het dan wle i:S

thx he voor je lieve ebricht
Farah
Farah mrt 23 '10
Nou maandag heb ik een dyslextie test, hele dag duurt het en daarna krijg ik ook een rapport...
Ben zo erg benieuwd...
admin
admin mrt 25 '10
Ben benieuwd, want volgens mij is het voor jou heel belangrijk om de bevestiging te krijgen. ...

Succes!

Warme groet,
Marjan
Farah
Farah mrt 26 '10
Hey marjan!

Ja ik heb echt even bevestiging nodig of ik nou dyslectie ben of niet.
Je zegt wel iets indirect ahahahahaa

Voor mijn studie zou het ook fijner zijn, men heeft dan meer begrip voor je.

Bedankt he!

Veel liefs

Faar

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki