Loading...
nl

fictief beeld.

admin
admin mrt 9 '10
Hoe gaan jullie (ieder voor zich dus!) om met het fictieve beeld dat er van je wordt gecreeerd door anderen.
Delen:
Cialara
Cialara mrt 9 '10
Wat bedoel je daar precies mee Bellefleur...?

Bedoel je het beeld wat anderen van je hebben, hoe zij jou zien en het verschil met hoe je jezelf ziet? Zoiets?

Wel geen goede vraag dan wink
admin
admin mrt 9 '10
welk is geen goeie vraag? die van mij of die van jou .. smile
Cialara
Cialara mrt 9 '10
Ha ha ha, ik ben ook zo'n warhoofd winkik was weer eens vaag geloof ik...

Van jou natuurlijk laugh
Cialara
Cialara mrt 9 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Hoe gaan jullie (ieder voor zich dus!) om met het fictieve beeld dat er van je wordt gecreeerd door anderen.



Goed dan nu maar mijn eigen antwoord...

Ik heb het vaak niet in de gaten... en ik stoor me er dan ook niet aan. En als mensen iets opmerken, dan kan dat soms best wel hard aankomen, maar ik ken mezelf het beste, en ik vertrouw op mezelf... dus meestal leg ik het naast mij neer...
Cialara
Cialara mrt 9 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Ha ha ha, ik ben ook zo'n warhoofd winkik was weer eens vaag geloof ik... en ik maakte ook een typefoutje zie ik nu... ik wilde zeggen wel een goede vraag...

Van jou natuurlijk laugh
gast
gast mrt 9 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Hoe gaan jullie (ieder voor zich dus!) om met het fictieve beeld dat er van je wordt gecreeerd door anderen.



Ik heb het altijd wel willen weten hoe anderen mij zien. Vroeger uit onzekerheid, later uit nieuwsgierigheid.
Iedereen heeft een beeld van iemand die gebaseerd is op maar een klein stukje van die persoon want er kan niemand zijn die jou helemaal kent behalve jij zelf.
En daarbij komt ook nog dat iedereen dat wat hij/zij van jou ziet interpreteerd naar zijn/haar eigen visie.
Ondanks je nooit een echt goed beeld kunt krijgen van de ander over jouzelf is het wel leuk om te weten hoe anderen jou zien, hoe jij overkomt bij die ander. Het verteld ook veel over de ander hoe die jou ziet en ervaart, toch laugh
admin
admin mrt 9 '10
ja juist, gast, dank voor je verhelderen!
Takhihiii
Takhihiii mrt 10 '10
Ten eerste begrijp ik dat het beeld wat ik van mezelf heb, ook fictief is. Het lijkt me niet zinvol om imaginaire beelden van anderen te bestrijden met imaginaire beelden van mezelf. Het is wel interessant om de verschillende meningen naast elkaar te leggen. Sommige stukjes van jezelf kan je zelf beter zien dan anderen dat ooit zouden kunnen, en sommige stukjes van jezelf liggen in jouw blinde vlek of schaduw.

Maar objectief zijn we geen van allen. Ik ben me er dus heel bewust van dat alles wat een ander over mij zegt, net zo goed over die ander gaat als over mij en vice versa.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki