Loading...
nl

Vraag fotograferen spiritualiteit

Helma
Helma feb 28 '10
Wist even geen andere naam voor dit topic.

Mijn dochter is gevraagd te fotograferen tijdens een spiritueel weekend. Het belangrijkste doel is om een medium te fotograferen tijdens contact met gene zijde. Helaas mag ze geen flits gebruiken die dag.

Ook is het de bedoeling dat ze nonchalant foto's maakt, maar wel in de hoop voor de cursusleden dat er iets anders te zien zal zijn op de foto's dan het meubilair.
Mijn dochter maakt zich er een beetje druk over. Mijn vraag is nu: kun je de situatie zo stimuleren dat je die extra dingen waarneemt? Zou je het vastleggen van aura's of entiteiten kunnen bewerkstelligen?

Ben benieuwd of jullie hier iets over weten. Ze gebruikt een Canon 30 of 40, dat weet ik niet zeker...
Delen:
susie14
susie14 feb 28 '10
Allereerst..ik ben geen fotoexpert of fotograaf.
En ik weet niet of je dochter is gevraaggd omdat ze een goede fotograaf is of omdat ze gevoelig is voor het een en ander. of misschien wel allebei.
het enige wat ik kan zeggen ik fotografeer altijd op mijn gevoel. Die drijft me altijd een bepaalde richting op of zorgt ervoor dat ik op een bepaald moment op een plaats knip.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dit optimaal kunt bewerkstelligen. Ligt denk ik ook aan de gevoeligheid van de apparatuur, maar zoals ik zal zei dat heb ik weinig verstand van.
Ik zou zeggen...niet druk maken. Als het de bedoeling is dat er meer op de foto verschijnt....dan staat het er ook wel op.
gast
gast feb 28 '10
Ze zou eens aan diegene die dit gevraagd heeft kunnen vragen of die er al meer ervaring mee heeft en wat er verwacht wordt.
Moet er bewijs geleverd worden voor het paranormale?
Ik zou maar gewoon lekker foto's gaan schieten als ik haar was en als er niets op de foto's te zien is behalve het meubilair dan hoeft ze zich daar niet druk om maken, dan is er gewoon niet meer te zien dan dat te zien. Aurafoto's zijn denk ik niet met een "gewone" camera vast te leggen en al die orbs die je op veel foto's ziet zijn gewoon ronddwalende stofjes die out of focus op de foto komen doordat er een lichtbron op valt. Natuurlijk zijn er wel trukjes om iets meer op de foto te krijgen die een leek kan interpreteren als zijnde iets anders dan wat het werkelijk is. Maar ik neem aan dat het toch niet de bedoeling is mensen te belazeren, of wel soms?!
Als ik haar was zou ik het gewoon zien als een leuke oefening om haar ervaring en kunde te vergroten.
Helma
Helma feb 28 '10
Nee, de intentie is niet om perse iets te willen vastleggen wat er niet is. ook is het niet bedoeld als reclamemateriaal of voor op een website of iets dergelijks.

Het medium 'verandert' vaak in het gezicht en zo ook haar spraak en expressies, in de overleden persoon. Het medium doet dit al jaren, maar ze is eigenlijk wel benieuwd hoe ze er dan uitziet, zeg maar...

En nee, bewijs hoeft er niet te komen: de mensen van het centrum en die het weekend bezoeken, weten al dat er meer is tussen hemel en aarde.

Ja, ik denk dat haar nervositeit haar dit soort vragen laat stellen: net zoals ze altijd gebrand is op goede belichting, mooie plaatjes, de juiste posities e.d., wil ze nu ook graag een goede indruk maken, en zelfs hierin 'geweldig' zijn.
Echt mooi wordt het toch al niet, omdat de ruimte niet hel verlicht zal zijn en een flits niet mag. Ik zal tegen haar zeggen de lat niet hoog te leggen, en gewoon her en der plaatjes te schieten. Maar zoals altijd maakt ze zich zenuwachtig. Twee bruiloften gedaan en de derde op komst. Verder veel tussendoor werk zoals op beurzen, of ontwerpen voor folders e.d.... En ja, gestresst zal ze toch wel zijn, zoals gewoonlijk!
gast
gast feb 28 '10
Hoge iso en groot diafragma (opening) gebruiken.
Helma
Helma feb 28 '10
Oké, super, bedankt! Ik heb het al aan haar doorgegeven. Zal mij benieuwen. En dat van die orbs, dat dat stof of vocht is, had ik inderdaad ook allang in de gaten. Je ziet wel eens, tijdens reportages op tv, dat in de filmpjes ook wel eens zo'n fractie van een seconde zo'n vlekje voorbij komt, maar daar is dan zeer regelmatig zon of vocht in de buurt, en een bepaalde lichtinval in de lens.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki