Loading...
nl

Radio Goedzo player op merudi

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '10
Zoals je misschien hebt opgemerkt is er aan de rechterkant een nieuwe blokje bijgekomen. Dit is radio goedzo. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en zal dit als het goed bevalt op Merudi laten staan.

Het station, ontstaan uit de goednieuws site Goedzo.com was oorspronkelijk een nonstop station, maar groeide al gauw uit tot een webradio die als een van de eersten in de avonduren en weekenden volledig gepresenteerde programma's had.

Het station zond uit van 2005 tot juli 2006 met o.a. D.J.?s als Bert van der Laan, Eoghan Homan, Ron Devolder, Erik van Vliet, Rick van den Berg, D.J. Yolly, Harry KrisKras Jan van Deyck, Lex de Goot, D.J. Nims en Bart Soenen.

Toen het station eindigde bestond de programmering uit Nonstop programma's (Radio Okidoki) overdag en de D.J.'s in de avonduren en weekenden. De webplayer bevond zich ook op radiookidoki.com (en radiooki-doki.com met streepje).

Dankzij Radionomy uit Wallonie is niet alleen radio Goedzo! weer te online, maar ook het Engelstalige Radio-Okidoki is na een testperiode van 3 maanden 24uur per dag te beluisteren.

PROGRAMMERING

Het in principe engelstalige radio-okidoki heeft een format met meer dan 2500 nummers van de jaren 1968 tot en met 1987. De jingles zijn Engelstalig, alsook de spots voor goede doelen. Elke dag komt er een tweemaal een Top 100+ voorbij uit een van die jaren onder het motto: ? Back to your time?. Elke dag ook een Okidoki-Mix, met de Weekend-Mix met longversions en dansbare muziek op vrijdag- en zaterdagavond en nacht. Horizontaal om 13.00 uur KrisKras FM, die kriskras van 1987 tot 1960 door de tijd reist. Ook horizontaal zijn de Lovesongs van 21-22 uur. Op zondag tussen 10 en 12uur is een Nederlandstalig programma te horen met engelse jingles en spots: Nims Selection, met D.J. Julien. Het nieuws en weer wordt verzorgd door Flash Nieuws (belgie) en Novum.

Het nederlandstalige Radio Goedzo! is meer op het jongere publiek gericht en heeft met meer dan 3000 nummers uit de jaren 1988 tot en met 2010 een fris geluid. Jingles zijn engels en nederlandstalig, de goede doelen spots nederlands en vlaams. Elke dag komt er een tweemaal een Top 100+ voorbij uit een van die jaren onder het motto: ? Just being Cool?. Het Novum Entertainment-, Sport-, Journaal en hoofdpunten-nieuws komt afwisselend voorbij.

Elke doordeweekse ochtend wordt geopend van 5 tot 6 uur met D.J. Julien en Nims selection. Op vrijdag is Nims selection van 13-14, op zaterdag van 6-12 en op zondag van 6-10 uur. KrisKras Fm komt voorbij van 13-14 uur, op vrijdag van 14-21 uur op zaterdag van 12-13 en op zondqg van 12-14 uur.

Lovesongs en spirituele muziek van 21-22 uur maken de programmering kompleet.

De test uitzendingen van Raydio Okidoki startten afgelopen 4 januari 2010. Raydio Okidoki begint dan ook officieel op 04-03-2010, oftewel 4 maart a.s.
Delen:
admin
admin feb 24 '10
goe! ik hoor het.. vind het wel gezellig.
admin
admin feb 24 '10
maar het stopt met de muziek als ik een quote plaats hahaha
Beschermengel
Beschermengel feb 24 '10

Ja heel gezellig! smile...Bellefleur je kunt als je op openen in popup drukt hem blijvend houden. smile
admin
admin feb 24 '10
ohja, goeie tip!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '10
En wat vinden jullie ervan? Hebben jullie ook een voorkeur voor okidoki of goedzo? Oh ja, de jingles die je tussendoor hoort, die heb ik zelf gemaakt wink
Beschermengel
Beschermengel feb 25 '10


Niemand? smile....ik vindt het wel gezellig zo op de achtergrond en de jingles tussendoor zijn ook leuk!
admin
admin feb 25 '10
De radio is leuk gedaan NiMS. wink

Ik luister vaak andere muziek maar zal Radio Goedzo wel eens beluisteren!

Wel iets anders, ik kijk regelmatig in de lijst van laatste reacties en die is omlaag gegaan door de radio. Zou het mogelijk zijn om de radio onder het laatste nieuws te zetten?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '10
Ik heb de calender wat naar onderen verplaats smile.
admin
admin feb 25 '10
Op een bepaald forum waar ik vroeger al eens was,
had je ook een radioprogramma gerelateerd aan het forum,
en dan kon je een verzoeknummertje indienen, en dat opdragen aan iemand van het forum,
op een vrijdagavond speelden ze dat in een bepaald programma af.
Vond dat heel leuk! kan je al eens een toepasselijk nummer aanvragen voor iemand van hier, seems fun!!

Is dat iets dat hier ook te verwezenlijke valt?
admin
admin feb 25 '10
Origineel bericht van: NiMS
Ik heb de calender wat naar onderen verplaats smile.


Perfect! laugh
admin
admin feb 25 '10
Ik heb praktisch nooit geluid aan op mijn pc, altijd uit. Alleen als ik echt iets wil luisteren zet ik het geluid er even op. Dus tja, ik heb er geen mening over. Heb er geen last van wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 1 '10
Vandaag, 1 maart 2010, wordt in de studio's van Okidoki, de officiele heropening van Radio Goedzo! verricht. Om te herdenken dat Radio Goedzo! ook al in 2005 en 2006 uitzond, wordt de hele dag muziek uit die jaren gedraaid.

In een speciaal programma tussen 13 en 14 uur wordt er door Harry KrisKras en DJ Nims stilgestaan bij deze feestelijke gebeurtenis. Om de gelegenheid extra te vieren zullen zij, vannacht tot morgenvroeg, om en om telkens een uur de muziek voor hun rekening nemen.

Radio GoedZo! is de voortzetting van de roemruchte zender uit 2005 en 2006 en is te beluisteren via de player aan de rechterkant.
admin
admin mrt 1 '10
NiMs, misschien een "stomme" vraag, maar ben jij DJ Nims???
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 1 '10
Geen stomme vraag en inderdaad dat ben ik wink
admin
admin mrt 1 '10
Quote:
Om de gelegenheid extra te vieren zullen zij, vannacht tot morgenvroeg, om en om telkens een uur de muziek voor hun rekening nemen.


Pittig klusje dan voor je aankomende nacht! Hoelaat start je? Wel een leuk initiatief hoor! laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 1 '10
Het is al begonnen hoor wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '10
Zo de player aan de zijkant is geupdate met nieuwe nummers smile. Ik kwam achter Sam Tsui in China en vind zijn muziek erg cool! Laat je verrassen en klik op play aan de rechterkant wink.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki