Loading...
nl

Droom over angst

Emuca
Emuca feb 14 '10
Hoi iedereen.. ik heb vannacht een droom gehad die mij heel duidelijk iets wilde vertellen. Wat het was, weet ik echter niet.. Daarom leg ik het aan jullie voor, wie weet dat iemand wat weet. smile

Mijn droom begon bij een soort barretje.. in de openlucht.. Ik zat op een krukje en het was donker buiten. De mensen die er ook waren, waren voor mij bekende. Ieder van ons leek een mantel te dragen... Ik was veruit de kleinste en de jongste. Het begon te onweren. Ik werd bang, maar ik mocht van 1 persoon niet weg. Ik moest namelijk blijven, want alleen ik kon iets of iemand tegenhouden. Maar ik was zo bang.. Ik huilde.
Uiteindelijk lukte me het om die iets tegen te houden, maar ik had nog steeds de tranen over mijn wangen stromen, want ik wilde er helemaal niet zijn.

Daarna werd alles een beetje vaag.. Het ging ook nog over treinen die verlaten en kapot waren... en toen trokken we als een groep verder.

Hopelijk kan iemand me helpen. confused

Liefs
Delen:
admin
admin feb 15 '10
Ik ben geen dromenuitlegger. Maar wat mijn gevoel is, dat je trots op jezelf kunt zijn, dat je door een moeilijke situatie niet te ontvluchten, toch hebt stand weten te houden. Er zijn zat mensen die liever situaties ontvluchten dan ze onder ogen te komen. Jij hebt [door degene die je tegenhield > je gids?] de problemen onder ogen durven zien. Hoe bang je ook was. Je bent er doorheen gekomen!!

-xxx-
Emuca
Emuca feb 15 '10
Dankjewel voor je reactie. Misschien is dat het inderdaad wel ja, want ik wilde eerst wel wegvluchten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Het ging ook nog over treinen die verlaten en kapot waren... en toen trokken we als een groep verder.

Ik moet meteen denken aan het trein ongeluk in België vandaag. Wat is jouw gevoel daarbij?
Emuca
Emuca feb 15 '10
Toen ik het hoorde, dacht ik meteen aan mijn droom. Ik zag de flitsen meteen weer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Origineel bericht van: Angel of Death

Mijn droom begon bij een soort barretje.. in de openlucht.. Ik zat op een krukje en het was donker buiten. De mensen die er ook waren, waren voor mij bekende. Ieder van ons leek een mantel te dragen... Ik was veruit de kleinste en de jongste. Het begon te onweren. Ik werd bang, maar ik mocht van 1 persoon niet weg. Ik moest namelijk blijven, want alleen ik kon iets of iemand tegenhouden. Maar ik was zo bang.. Ik huilde.
Uiteindelijk lukte me het om die iets tegen te houden, maar ik had nog steeds de tranen over mijn wangen stromen, want ik wilde er helemaal niet zijn.

Het komt op mij over alsof je aan het vechten bent tegen je onderbewustzijn en daar niet naar wilt luisteren. Eén persoon houdt je vast om je te wijzen dat als je je angst kunt overwinnen, tot grote dingen in staat bent.

Loop dus niet weg voor jezelf en ga de pijn en het verdriet die je in je hebt, dus ook gewoon aan.
TravelinThru
TravelinThru feb 15 '10

Ik ga met Larapinta mee in haar uit leg.

Wat de treinen betreft, geeft de opvattingen weer over sociaal gedrag en relaties met andere mensen.
Omdat de treinen kapot waren, mag je miss eens gaan kijken naar een aspect in je leven die een verandering nodig heeft.
Miss in een relatie, of vrienden die je kent?
Emuca
Emuca feb 15 '10
Ik weet niet of de treinen echt van invloed waren op de droom, het waren een soort flitsen tussendoor... van kappotte treinen en een knal.
Emuca
Emuca feb 15 '10
Maar NiMS, als ik niet naar mijn onderbewuste wil luisteren, waarom deed ik het dan wel in mijn droom?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar NiMS, als ik niet naar mijn onderbewuste wil luisteren, waarom deed ik het dan wel in mijn droom?

Goeie vraag. Waarom denk jij dat je wel luisterde in je droom? Is het zo dat je normaal gesproken een goed contact met je onderbewustzijn hebt?
Emuca
Emuca feb 15 '10
Ik luister vaak wel naar mijn gevoel, maar soms is het te laat...

Ik luisterde in de droom wel omdat ik nergens anders heen kon... Vluchten had geen zin.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Maar luister je ook naar je onderbewustzijn? Want je gevoel en onderbewustzijn zijn namelijk niet hetzelfde.

Hoe voelt dat voor jou, als vluchten geen zin meer heeft?
Emuca
Emuca feb 15 '10
Ik weet niet of ik luister naar mijn onderbewustzijn...

Als vluchten geen zin meer heeft, voelt dat een beetje vreemd.. het geeft me angst, maar zegt me ook 'ik moet ervoor gaan, want anders blijf ik voor altijd wegrennen'.
Ik heb eerder dromen gehad waarin ik steeds bleef vluchten en vluchten.. en daar wilde ik helemaal niet vluchten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Volgens mij heb je hier een thema van je onderbewustzijn te pakken. Namelijk vluchten.

Waar in het dagelijks leven, vlucht jij voor weg?
Emuca
Emuca feb 15 '10
Gedwongen worden om standaard jongeren dingen te moeten doen... dus de dingen die mijn ouders verwachten dat ik ben.. daar ren ik voor weg.
admin
admin feb 15 '10
vluchten in een droom staat altijd voor iets wat je niet onder ogen wil zien (bewust van wil zijn) Dat deed Emmy in haar droom niet. Misschien dat dat betekent dat de angst wel reeel is en de droom dit zo vanuit het onderbewuste doorgeeft?? In dromen spreekt toch meestal het onderbewuste??
TravelinThru
TravelinThru feb 15 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik weet niet of de treinen echt van invloed waren op de droom, het waren een soort flitsen tussendoor... van kappotte treinen en een knal.



Denk het toch wel als ik je laatste reactie lees wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Gedwongen worden om standaard jongeren dingen te moeten doen... dus de dingen die mijn ouders verwachten dat ik ben.. daar ren ik voor weg.

Wat voor een gevoel krijg je als je ouders iets van jou verwachten dat je zou moeten zijn? Stel je dat eens voor dat ze zo doen en wat doet dat met je?
Emuca
Emuca feb 15 '10
Dat maakt me verdrietig, omdat ze me niet accepteren dat ik het niet wil.

@TravelinThru: het is hem juist dat er afgelopen maanden veel is veranderd...
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Dat maakt me verdrietig, omdat ze me niet accepteren dat ik het niet wil.

Waar in je lichaam voel je dit?

En wanneer heb je dit gevoel voor de allereerste keer in je leven gehad? Wat is het eerste dat in je opkomt, en wat gebeurde er toen?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki