Loading...
nl

hahaha.. voor de poetsvrouw/of man onder ons!

admin
admin feb 12 '10
Snel schoonmaken (uit msn lifestyle, rubriek yunomi)
Geplaatst op: 10 februari 2010 door Yunomi

Krijg je bezoek en ligt je huis overhoop? In een half uur maak je je living en keuken toonbaar!

Onverwacht bezoek zorgt vaak voor kopzorgen. Is je huis wel toonbaar, is alles netjes opgeruimd? Vaak is het antwoord: neen. Tenzij je de tips van Yunomi volgt!

Vlekken camoufleren
Zit er een vlek op je salontafel? Leg er een stapeltje tijdschriften of een boek op. Hebben je kinderen sporen achtergelaten op je zetel? Leg er een dekentje of wat kussens in. Je kan de bekleding later nog schoonmaken.

Rommel
Snel alle overbodige rommel weghalen, doe je door een grote wasmand in het midden van je living te plaatsen en er alles in te gooien wat niet in de woonkamer hoort. Zet de volle mand in een kamer waar het bezoek zeker niet komt.

Kattenharen
Hangen je zetels vol haren van de kat? Trek een rubberen handschoen aan, maak de vingertoppen wat nat en veeg met je hand over de zetels. De haren zullen er aan blijven kleven.

Afwas
Heb je een open keuken en is er een stapel afwas te zien? Berg alles op in een grote bak en plaats die even uit het zicht.

Met deze handige tips kan je in een mum van tijd je woning toonbaar maken voor je gasten.

Heb jij nog een tip om je huis snel wat properder te maken voor er bezoek komt?
Delen:
Helma
Helma feb 12 '10
Bij mij is een wasmand vaak niet nodig, maar volstaat een dienblad met hoge rand: ik begin in een hoek van de kamer bij de zithoek en overal waar ik langs kom pluk ik zooi weg of plaats terug wat terug kan: ik eindig dan in de (open) keuken, en kieper zo mogelijk de afwas in het aanrechtkastje, of, als je die hebt, afwas gelijk in de vaatwasser zetten.

Eten wat moet ontdooien of juist afkoelen, of veilig moet staan vanwege huisdieren zet ik in de magnetron (uit natuurlijk), koelkast of oven.
De oppervlakken waar de zon op schijnt haal ik snel één vochtige vaatdoek langs.

Dusty van de Wibra maakt geweldig schoon: in een handomdraai vingers en vlekken weg!

Mijn kat heeft een hekel aan alumium folie, dus dat leg ik wel eens op de bank als die netjes is en ik bezoek verwacht. Haren verwijderen doe ik meestal met breed plakband: ik scheur een cm. of 50 af en ga overal langs. Ook mijn eigen kleding die ik draag krijg ik haarvrij met breed plakband.

Kids dreigen: als je zooi niet binnen tien minuten weg is, verdwijnt het in de kliko, of leg ik tussen hun dekens: ze gaan zich daar vanzelf aan irriteren.

Nog een handige tip: geen bezoek uitnodigen laugh
admin
admin feb 12 '10
haha.. leuk!
Ik leg het pas gewassen goed, dikwijls over het deksel van de houtkachel, das lekker warm, en zo drogen ze snel.
Meestal leg ik dus eerst enkele natte handdoeken, dan enkele t-shirts erover, en dan leg ik zo alle kousjes er nogeens bovenop.
Is erg huiselijke look.. er staan twee grote potten met heet water op dat haardvuur, en daar doe ik m'n afwasje altijd mee.
Mocht het zijn dat er plots bezoek komt, laat ik dat hangen hoor!
Maar als het droog is, dan ligt het soms wel eens gewoon op de tafel om te sorteren, en de strijken..
Als er dan volk aan de deur belt, kieper ik de hele was, in de laatste kamer van het huis, waar niemand van het bezoek komt;
Nu, ik denk dat iedereen zo wel zijn dingetjes heeft hoor.. kwa huishouden.
admin
admin feb 12 '10
Grappige naam, yunomi. You-know-me. Je kent me...
admin
admin feb 12 '10
oh juist,dat had ik nog niet door!
Fatna
Fatna feb 12 '10
tja of je voorkomt gewoon dat je huis een zooi wordt, alles meteen achter je aan opruimen en schoonmaken scheelt een hoop!

enne die onzin van overal rondslingerende kleding werkt bij mij niet, er zijn wasmanden in de wasruimte dus alleen daar wil ik vuile was zien REGELS REGELS REGELS....!
admin
admin feb 12 '10
Hahaha
zie me al gaan voordat er iemand op bezoek komt
Alles wegstoppen in kastjes en verbergen hij is wel goed laugh

Ik zorg altijd wel dat me huis redelijk eruit ziet zodat als er onverwacht bezoek komt er geen dingen rondslingeren laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 12 '10
Ze zeggen dat je huishouding de weerspiegeling is van je zijn... Vul m maar in...
admin
admin feb 12 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Ze zeggen dat je huishouding de weerspiegeling is van je zijn... Vul m maar in...


Een grote georganiseerde troep haha.
admin
admin feb 13 '10
Dan ben ik een gezellig iemand die van verandering houdt zonder regels of regelmaat,
een spontane inzet vanuit een wens om zuiver te zijn, wetende dat er altijd een terugkerend cyclus is, die steeds vanuit de vernieuwing en creativiteit boeiend blijft om te beleven.


Klopt!!!!
admin
admin feb 13 '10
Gauw je jas aantrekken en zeggen dat je gezellig samen de stad in gaat.. smile
Of je huis afzetten met lint en zeggen dat de woningbouwvereniging met herstellende werkzaamheden bezig is..lol

Mijn huis is er voor mij, ik niet voor het huis, ik heb liever een gezellige bende dan gefrustreerde kids omdat moe weer aan de slag moet.
Mijn huis is schoon maar vaak wel een bende, heeeeeerlijk, ik heb me al een tijd geleden voorgenomen me daar niet meer druk om te maken.
Als ik opruim is het voor mezelf en niet voor een ander.
Cialara
Cialara feb 13 '10
Karin "you make me smile" smile

Ik kan volledig met je meegaan hierin... en met 3 kiddo's is het soms ook even niet anders smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki