Loading...
nl

voor wie onze kat wil lezen..

admin
admin feb 2 '10
Zie hier onze Poe-poe!!! grin
Delen:
Marenubium
Marenubium feb 3 '10
Poeh poeh, dat is me er 1 laugh
Wat een leuke naam!
Is het een zij of een hij? Ik geloof een hij (anders weer mijn nederige excuses lol)
Blind aan 1 oog?
Of een gewone verkleuring?
Ik denk blind.
Maar hij ziet nog bijna alles smile

Deze kat heeft een niet zo heel erg leuk verleden.
En die camera vertrouwt ie maar niks, aha.
Hij is vaak een beetje gespannen, alsof ie in de startblokken staat om te vluchten. Misschien omdat hij toch niet helemaal op zijn zicht vertrouwt?

Het is een aparte...niet echt een schootkat, maar hij voelt wel de Mensen aan. Ik denk dat hij eens langskomt als iemand zich niet helemaal lekker voelt.
Dan komt ie even langs, laat hij merken dat ie er is, en om zichzelf te overtuigen dat het wel OK is met de Mens.
Een einzelgänger, laat zich de kaas niet van het brood eten, tenzij het hem te heet onder de voeten wordt, lol.

En oooh wat geniet ie eventjes van een aai smileDe stiekemerd!
Stoer van buiten, maar een klein hartje.
De heer des huizes! Vreemde katten moet ie niks van hebben.
Is het er zo 1 btw, die binnen komt rollen als hem buiten iets niet aanstaat? Helemaal verbolgen kan hij zijn als hem iets niet aanstaat!

Hij is tevreden in dit Huis, en deze Mensen zijn ok.
De andere dieren om hem heen, daar heeft ie niet zoveel mee, maar hij tolereert ze.
Afwachtend, doch nieuwsgierig, en nogal skeptisch. Niet iedereen kan deze kat benaderen, pas wanneer hij dat wil smile
En soms zit hij achter dingen aan die wij Mensen niet kunnen zien.

Zijn plekje is hem heilig, daar trekt hij zich terug na alle avonturen in de grote boze buitenwereld.
Die eigenlijk toch wel reuze interessant is, haha.
Hij is nogal 'picky' wat betreft voer; kieskeurig.
Dure smaak laugh
Kip/kalkoen en vis. Lamsvlees vindt hij niet zo lekker.

Hij is erg aards en basic, zoals mijn verhaal hierboven is.
Niet een kat die erg op mensen gericht is, maar we zijn er en zorgen voor hem, en dat kan ie wel waarderen smile
Hij trekt maar naar 1 persoon toe.

Verder kom ik niet eigenlijk...
Wat een mooi beestje smileSprekende kop, en best wel gevoelig. Maar dat laat ie niet zo merken.
Wat een grappig en leuk beestje laugh

ps: ik voel me eigenlijk 'vereerd' dat ik hem heb mogen 'lezen'. Maar hij vond het wel genoeg zo. Wat een kat.
LOL.
admin
admin feb 3 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Poeh poeh, dat is me er 1 laugh
Wat een leuke naam!
ja he.. hihi! M'n man heeft die naam gekozen.
Is het een zij of een hij? Ik geloof een hij (anders weer mijn nederige excuses lol) een gecastreerde hij,
Blind aan 1 oog?
Of een gewone verkleuring?
Ik denk blind.
Maar hij ziet nog bijna alles smile
Ja , blind , zo hebben we hem gevonden, nuja, hij heeft ons gevonden, en toen was hij graatmager, en dat oog was ontstoken, een glucoom.
Deze kat heeft een niet zo heel erg leuk verleden. ik vermoed dat ie is gaan lopen van zijn vorige tijd, en zo in de bossen is terecht gekomen, en daar weken heeft geleefd op wat ie aan eten vond. Tijdens een wandeling had m'n hond hem gezien. Het grappige was, dat ik enkele weken daarvoor aan de Bron had gevraagd me een kat te geven, ik ben er namelijk van overtuitgt dat een kat jou kiest en de mens niet de kat kiest. Dus.. daar wastie ineens. Graatmager, oogje gekwetst, maar zo enorm knuffelig dankbaar. Hij is alles wat ik van een kat verlang! ik was dolgelukkig, en hij is zeer blij bij ons. Ik heb via kleuren energie zijn trauma's aangepakt, en hem weer lichamelijk opgekrikt. grin
En die camera vertrouwt ie maar niks, aha. nee, ik kan buiten van hem zelden foto's trekken, hij blijkt dat maar vreemd te vinden hihi

Hij is vaak een beetje gespannen, alsof ie in de startblokken staat om te vluchten. Misschien omdat hij toch niet helemaal op zijn zicht vertrouwt? Het is een aparte...niet echt een schootkat, maar hij voelt wel de Mensen aan. Ik denk dat hij eens langskoDeze foto's zijn getrokken, toen we hier pas kwamen wonen, misschien straalde hij het uit, dat ie de omgeving nog niet helemaal onder controle had, dat is nl wat hij wil, zijn teritorium zo goed mogelijk tegen andere katten bewaken. Dus daar wastie volgens mij volop mee bezig. smilemt
als iemand zich niet helemaal lekker voelt.
Dan komt ie even langs, laat hij merken dat ie er is, en om zichzelf te overtuigen dat het wel OK is met de Mens. ja, das een leuke, dat klopt! ineens wil ie bij je op de schoot liggen, hij is graag bij ons.

Een einzelgänger, laat zich de kaas niet van het brood eten, tenzij het hem te heet onder de voeten wordt, lol. hahahaha.. toen ie pas bij ons was, leek het wel of ie op voorhand al wist dat ie met onze toenmalige hond Bots, heel kordaat moest zijn, om te laten zien dat ie er nu is. Daarom liep ie echt op onze Bots af, en gaf hem enkele rake klappen met zijn twee voorste poten, ten teke van "braaf gij he manneke, bukke.. ik ben er nu! " hahaha. En dat deed ie regelmatig, en Bots wijkte !!

En oooh wat geniet ie eventjes van een aai smileDe stiekemerd! ja hoor, heel zeker. hij kan hier ook helemaal open liggen voor de haardvuuur, ken je dat van een kat? hihi.. zo helemaal poten open, en totale overgave en zo int slaap vallen, en als je hem aait, ohhhja heerlijk vind ie dat.

Stoer van buiten, maar een klein hartje.
De heer des huizes! Vreemde katten moet ie niks van hebben. Absoluut juist! Geen andere katten wil ie.
een verhaaltje : op een gegeven moment hoorde ik zo het grommen van een kat, ik volg het geluid en zie poepoe in het midden van een kruin van een boom zitten. Ik zo van "oh kom maar terug naar beneden, de stoute poes is weg schat.." en hij zo met zijn kop kroelen aan een takje en wat vleiend doen. Ik steeds van " kom maar, kom maar naar beneden, t'is ok, kat is weg.." en plots hoorde ik dat grommen weer. Oh die kat is nog niet weg, waar istie dan. Ik keek en zag helemaal in het topje van de boom een klein donkergrijs katje zitten. hahaha.. ik dacht dat het andersom was, maar nee, onze poepoe was hem aant opjagen. dus ik ben naar binnen gegaan heb de doos met krokjes genomen, voor zijn neus staan schudden, en tuurlijk kwam ie naar beneden. hihi.
Is het er zo 1 btw, die binnen komt rollen als hem buiten iets niet aanstaat? Helemaal verbolgen kan hij zijn als hem iets niet aanstaat! ja, heel juist

Hij is tevreden in dit Huis, en deze Mensen zijn ok.
De andere dieren om hem heen, daar heeft ie niet zoveel mee, maar hij tolereert ze. Onze nieuwe hond Sky, dat gaat prima, ze spelen met elkaar

Afwachtend, doch nieuwsgierig, en nogal skeptisch. Dit klopt maar niet op alle tereinen.

Niet iedereen kan deze kat benaderen, pas wanneer hij dat wil smilejuist
En soms zit hij achter dingen aan die wij Mensen niet kunnen zien. Dat is helemaal waar.

Zijn plekje is hem heilig, daar trekt hij zich terug na alle avonturen in de grote boze buitenwereld.
Die eigenlijk toch wel reuze interessant is, haha. jaaaa, maar echt boos vind ie de wereld niet hoor. Hij wil gewoon op zijn strepen staan, denk ik, hij heeft grenzen, die trekt hij, consequent. Hij gaat graag al eens mee wandelen, welliswaar dan tussen het bos, maar hij mieuaauwt dan, en dan mieaauw ik terug, zo communiceren wij en dan weet hij waar ik ben, en kan ie dat mee volgen
Hij is nogal 'picky' wat betreft voer; kieskeurig.
Dure smaak laugh
Kip/kalkoen en vis. Lamsvlees vindt hij niet zo lekker. Dat weet ik niet schat, hij eet geweldig graag hoor, hij is nu op dit moment te dik omdat ie aan de korrels van onze pup zit.
Hij is erg aards en basic, zoals mijn verhaal hierboven is.
Niet een kat die erg op mensen gericht is, maar we zijn er en zorgen voor hem, en dat kan ie wel waarderen smile
Hij trekt maar naar 1 persoon toe. naar twee, ik en m'n man, en das voldoende voor hem. Als er bezoek is, zal ie dat inderdaad aanvaarde, maar hij komt zich niet voorstellen hihihi.
Verder kom ik niet eigenlijk...
Wat een mooi beestje smileSprekende kop, en best wel gevoelig. Maar dat laat ie niet zo merken.
Wat een grappig en leuk beestje laugh

Ja hij is de kat van m'n dromen. Zo heb ik een kat het liefst, zoals hij is. hij is ook heel erg wijs, hooor, hij is heel spiritueel. ik weet dat ie een panter was in een vorig leven.ps: ik voel me eigenlijk 'vereerd' dat ik hem heb mogen 'lezen'. Maar hij vond het wel genoeg zo. Wat een kat.
LOL.

hahaha dank je wel, dit was fijn !!!!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske