Loading...
nl

Fotolezen paard 2

Marenubium
Marenubium feb 2 '10
Om te oefenen, voor diegene die het wil smile
Bijgevoegd foto's van mijn eigen paard:

Ik ben benieuwd laugh
Delen:
Maryssa
Maryssa feb 2 '10
Hallo Marenubium,

Ik heb nog nooit een paard gelezen op foto maar ik wil wel een poging doen..

Ik heb gekeken naar de foto van opzij waarop het hele lichaam te zien is...

* De onderrug van jouw paard voelt gevoelig / soms pijnlijk aan met wat uitstraling naar de heupen.

* Verder krijg ik een kies te voelen (rechtsboven in de mond)die wat zeurt.

Over karakter etc heb ik niet iets op kunnen pikken. Ik vind het een prachtig dier, mooi verzorgd ook!

Liefs Maryssa
admin
admin feb 2 '10
mooi paard, de woorden die ik doorkrijg is
gewillig, en gedwee.
jong van hart,dwz, altijd een beetje een veulen gebleven innerlijk.
Ik zie weinig of geen problemen, dus vrij zichzelf, en is er altijd ..
klein beetje treurnis om iets.
ivm de plaats waar ie soms moet staan? en de wachttijd dat ie soms heeft te doen? Of over een beurtrol?.. snap het niet goed, misschien jij wel?

pfff, toch niet zo makkelijk hoor,een paardenreading hahaha
Marenubium
Marenubium feb 2 '10
Reactie tussen de regels door smile

Origineel bericht van: Maryssa
Hallo Marenubium,

Ik heb nog nooit een paard gelezen op foto maar ik wil wel een poging doen..

Ik heb gekeken naar de foto van opzij waarop het hele lichaam te zien is...

* De onderrug van jouw paard voelt gevoelig / soms pijnlijk aan met wat uitstraling naar de heupen.

De buik althans, richting liezen, mag ik ook nooit aanzitten.
Heeft te maken met een onverdoofde castratie nog voor dat ik hem had.
Dus: true smile

* Verder krijg ik een kies te voelen (rechtsboven in de mond)die wat zeurt.

Klopt ook, hij accepteert het bit niet meer, tandarts gaat er naar kijken smile
True.

Over karakter etc heb ik niet iets op kunnen pikken. Ik vind het een prachtig dier, mooi verzorgd ook!

Dankjewel laughHij is echt mijn maatje! En heeft me ook veel geleerd over mezelf wink

Liefs Maryssa

Hartelijk dank!!! Geweldig!!
Marenubium
Marenubium feb 2 '10
Ook hier reactie tussendoor smile

Origineel bericht van: Bellefleur
gewillig, en gedwee.

Inderdaad. Hij werkt graag voor me, ondanks dat hij het er soms niet mee eens is. Soms moet ie eventjes werken, en als ik hem dat duidelijk maak, snapt ie het. Lief he?

Dat vind ik nou leuk om te horen, want dat gevoel heb ik al van het begin af aan bij hem. Ik ken hem al sinds hij geworpen werd. Ik wist toen al: Dit paardje hoort bij mij! Hij is nu bijna 10 jaar, en nog altijd heeft hij dat kinderlijke in zich, dat onbezorgde en ontvankelijke. Wat er ook gebeurt! Voor mij is hij echt dat veulen van toen, en ik hoop zeker ook dat dat nooit verandert! Klinkt misschien raar, maar paarden worden 'gevormd' door de mens, en hij blijft gelukkig gewoon paard en zichzelf smileHet is ook arabieren eigen overigens, dat ze pas op latere leeftijd 'volwassen' worden. Het is dus een Egyptische arabier, 100% volbloed.
Wat fijn om te horen dit! Thnx laugh

True...zelfs als we niet samen zijn. En soms doe ik er gewoon niet toe, want dan heeft ie belangrijkere zaken aan zijn hoofd winkOok erg grappig.

ivm de plaats waar ie soms moet staan? en de wachttijd dat ie soms heeft te doen? Of over een beurtrol?.. snap het niet goed, misschien jij wel?

Beurtrol? De paarden worden wel in een bepaalde volgorde buiten gezet, en Yassim (zijn naam) werd eerst altijd 's middags buiten gezet, maar nu 's morgens, en in een andere wei. Bedoel je dat?
Misschien mist ie inderdaad een bepaald paardje waar ie altijd mee werd buitengezet. Ik zal eens informeren op de stal smile

En verder; treurnis. Ik ben enorm burnout geweest, vlak nadat hij rugproblemen kreeg en we daardoor ten val raakten. Ik viel behoorlijk verkeerd (op mijn rug) en het heeft lang geduurd voordat we er beiden weer bovenop kwamen. Ik met mijn rug, hij met zijn rug. Heeft een half jaar revalidatie gekost voor beiden, en net toen we alles weer oppakten, raakte ik burn-out.
Ik weet dat hij onze tijd samen mist, we hebben nu eenmaal toch een band gecreëerd saampjes. En dat doet mij soms best wel pijn. Ik denk, dat hij dat ook zo ervaart, of vooral mijn pijn oppikt. En nu langzamerhand zijn we weer bezig het wederzijdse vertrouwen op te bouwen smile

Blijkbaar toch niet zo moelijk wink
Dankjewel!!!

Thnx laugh
Maryssa
Maryssa feb 2 '10
Hey Marenubium,

Wat leuk dat het aardig klopt..ik vond het wel eng hoor om mn bevindingen over een paard neer te zetten! Maar wel goed om te merken dat ik dat dus ook kan voelen. Ga ik meer mee oefenen.

Omdat ik een muts ben wat betreft anatomie van een paard smileheb ik even op internet opgezocht waar ik die pijn / gevoeligheid voelde: Het gaat om het Kruis/Croupe gedeelte wat uitstraalt naar Draaier/Heupgewricht en Dijbeen tot aan de Broekspieren.

Mooi dat jullie zo'n band hebben!

Liefs Maryssa
Marenubium
Marenubium feb 2 '10
Origineel bericht van: Maryssa
Hey Marenubium,

Wat leuk dat het aardig klopt..ik vond het wel eng hoor om mn bevindingen over een paard neer te zetten! Maar wel goed om te merken dat ik dat dus ook kan voelen. Ga ik meer mee oefenen.

Omdat ik een muts ben wat betreft anatomie van een paard smileheb ik even op internet opgezocht waar ik die pijn / gevoeligheid voelde: Het gaat om het Kruis/Croupe gedeelte wat uitstraalt naar Draaier/Heupgewricht en Dijbeen tot aan de Broekspieren.

Mooi dat jullie zo'n band hebben!

Liefs Maryssa

Ik zal eens rondvragen of er meerdere mensen hun paard willen laten lezen smile

Wat jij zegt, over het kruis/croupe gedeelte, dat zegt me dus helemaal niks! Ik ben ook een muts wat de anatomie betreft hihi.
Maar goed, binnenkort komt de osteopaat weer langs voor een algemene controle (jaja, de jaarlijkse APK ;)) ik zal het haar eens vragen smile
Ik hou je op de hoogte!!
Hartelijk dank meis laugh
Maryssa
Maryssa feb 2 '10
Graag gedaan grin
admin
admin feb 2 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Ook hier reactie tussendoor smile

Origineel bericht van: Bellefleur
gewillig, en gedwee.

Inderdaad. Hij werkt graag voor me, ondanks dat hij het er soms niet mee eens is. Soms moet ie eventjes werken, en als ik hem dat duidelijk maak, snapt ie het. Lief he? Ja dat is hem!! grin

Dat vind ik nou leuk om te horen, want dat gevoel heb ik al van het begin af aan bij hem. Ik ken hem al sinds hij geworpen werd. Ik wist toen al: Dit paardje hoort bij mij! Hij is nu bijna 10 jaar, en nog altijd heeft hij dat kinderlijke in zich, dat onbezorgde en ontvankelijke. Wat er ook gebeurt! Voor mij is hij echt dat veulen van toen, en ik hoop zeker ook dat dat nooit verandert! Klinkt misschien raar, maar paarden worden 'gevormd' door de mens, en hij blijft gelukkig gewoon paard en zichzelf smileHet is ook arabieren eigen overigens, dat ze pas op latere leeftijd 'volwassen' worden. Het is dus een Egyptische arabier, 100% volbloed.
Wat fijn om te horen dit! Thnx laugh

True...zelfs als we niet samen zijn. En soms doe ik er gewoon niet toe, want dan heeft ie belangrijkere zaken aan zijn hoofd winkOok erg grappig.

Beurtrol? De paarden worden wel in een bepaalde volgorde buiten gezet, en Yassim (zijn naam) werd eerst altijd 's middags buiten gezet, maar nu 's morgens, en in een andere wei. Bedoel je dat?
Misschien mist ie inderdaad een bepaald paardje waar ie altijd mee werd buitengezet. Ik zal eens informeren op de stal smile

ja, het ging al zeker om de weide, en iets van "ergens blijven staan, waar ie niet wilde staan wachten" Kan het zijn dat ie s'avonds dan weer vroeger binnen moet? En daar moet wachten..?
maar heel zeker het wachten op jou voel ik dan, nu.

En verder; treurnis. Ik ben enorm burnout geweest, vlak nadat hij rugproblemen kreeg en we daardoor ten val raakten. Ik viel behoorlijk verkeerd (op mijn rug) en het heeft lang geduurd voordat we er beiden weer bovenop kwamen. Ik met mijn rug, hij met zijn rug. Heeft een half jaar revalidatie gekost voor beiden, en net toen we alles weer oppakten, raakte ik burn-out.
Ik weet dat hij onze tijd samen mist, we hebben nu eenmaal toch een band gecreëerd saampjes. En dat doet mij soms best wel pijn. Ik denk, dat hij dat ook zo ervaart, of vooral mijn pijn oppikt. En nu langzamerhand zijn we weer bezig het wederzijdse vertrouwen op te bouwen smile

ja dat is het.

Blijkbaar toch niet zo moelijk wink
Dankjewel!!!

Thnx laugh

graag gedaan, uiteindelijk is wel leuk om te doen!
Marenubium
Marenubium feb 2 '10
"ja, het ging al zeker om de weide, en iets van "ergens blijven staan, waar ie niet wilde staan wachten" Kan het zijn dat ie s'avonds dan weer vroeger binnen moet? En daar moet wachten..?
maar heel zeker het wachten op jou voel ik dan, nu."

ooooooooh ik weet het al! Hij moet vaak "wachten" totdat ik de stal heb schoongemaakt! Ik zet 'm dan altijd in een weiland, welke vrij is.
LOL en daaaaar is meneer het niet mee eens. Soms roept ie gewoon om aandacht ja, of begint ie heen en weer te rennen tongue
Dat vindt ie maar niks, even buiten gezet worden en 'wachten'.
Zou dat het zijn???
Eheh...volgende keer zet ik 'm eens op de gang, kan ie toekijken. Dat gebeurde op de vorige stal, of stond hij in de stal, terwijl ik uitmestte. En dan samen het schone stro/krullen verspreiden.
Dat kan nu niet zo goed.
Hihi, ik ga het echt uitproberen!
admin
admin feb 3 '10
Origineel bericht van: Marenubium
"ja, het ging al zeker om de weide, en iets van "ergens blijven staan, waar ie niet wilde staan wachten" Kan het zijn dat ie s'avonds dan weer vroeger binnen moet? En daar moet wachten..?
maar heel zeker het wachten op jou voel ik dan, nu."

ooooooooh ik weet het al! Hij moet vaak "wachten" totdat ik de stal heb schoongemaakt! Ik zet 'm dan altijd in een weiland, welke vrij is.
LOL en daaaaar is meneer het niet mee eens. Soms roept ie gewoon om aandacht ja, of begint ie heen en weer te rennen tongue
Dat vindt ie maar niks, even buiten gezet worden en 'wachten'.
Zou dat het zijn???
Eheh...volgende keer zet ik 'm eens op de gang, kan ie toekijken. Dat gebeurde op de vorige stal, of stond hij in de stal, terwijl ik uitmestte. En dan samen het schone stro/krullen verspreiden.
Dat kan nu niet zo goed.
Hihi, ik ga het echt uitproberen!

ja, dat is het, hij vind daar in die wei staan en dan op je wachten enzo, niet zo fijn.
als je dat verandert, zal je zien, dat ie heel blij zal zijn..ook omdat het begrepen werd, nu denk ik. grin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki