LOL!
Wat leuk, hartelijk dank voor je feedback
Ok, 'winterdip' kwam als eerste in me boven, maar dat heb ik snel weggeschoven...hou het in de eerste instantie maar daar op wat betreft de kriegeligheid
Veel paarden hebben daar last van, is zelfs al weer een therapie voor verzonnen: lichttherapie...Nu ja, als het helpt...hihi.
Ook 'wedstrijden'. Daar houdt ze van. Alleen...ze kent het riedeltje nu wel.
Kom ik zo nog op terug.
Rustig is ze voor mijn gevoel van nature uit. Sensibel, ok, is ze ook, sterk ook inderdaad. Maar kan het soms zijn dat ze wat nerveus wordt van jou?
Omdat ze heel snel jou oppikt, ze is echt op jou gericht.
Ontspanning zou voor beiden goed zijn
Ik heb zelf eens een clinic gevolgd van Corine Vogelaar (
http://www.centaurvogelaar.nl/), en er erg veel van geleerd, vooral lichaamstaal van en naar het paard.
Ook heeft ze inderdaad nog wat pijn, ik zou je echt een osteopaat willen adviseren, kost rond de 75 euro voor een consult, hier althans.
Maatje. Kun je ze wellicht NAAST elkaar zetten? Of in dezelfde weide met een draadje ertussen? Soms gaat het er inderdaad hard aan toe, net wat je zegt, maar misschien stelt het je moeder wat meer gerust
Poetsbeurt. Ik had een regel getypt: "Ze geniet ervan om naast je te staan en 'gekroeld' wordt. Poetsen?"
Echter heb ik die weggehaald omdat ik er niet zeker van was, zag haar ook inderdaad een beetje kwaaiig. Grappig dit
Ok. Dus het komt er zo'n beetje op neer dat ze nu MOET werken he?
Je zou misschien af en toe gewoon lekker met haar kunnen lopen, aan het touw. Saampjes, geen stress, geen werken, gewoon lekker ontspannen. Alsof je een hond uitlaat
Of na het werk leuke dingen doen, speel je wel eens met 'r? Join up? Of gewoon grondwerk oefeningen gecombineerd met een lekkere massage over het hele lichaam.
Dan wordt ze beloond voor het werk, ook al zijn het maar een paar rondjes geweest. Ze gaat dan 'werken' weer associëren met iets leuks.
Wedstrijden. Ja. Vindt ze erg leuk om te doen, maar het lijkt wel alsof ze nu zoiets heeft van: Ja daaaag, doe het lekker zelf.
Ze kent wedstrijden, en weet wat er van haar verwacht wordt. Ze weet precies wat ze moet doen, vandaar: riedeltje.
Maar juist de drang om voor JOU hard te werken, en jou blij te maken, dat is voor haar het allerbelangrijkste.
Heeft ze misschien 'gefaald' ergens in? Een fout gemaakt? Heeft haar dat pijn bezorgd, of boosheid bij jou? Dat soort zaken trekt ze zich namelijk erg aan. Gevoelig paardje
Ik denk, dat dat de grootste bottleneck is van haar gemoedstoestand van nu. Wat ik al zei: het is een paard wat prestatiegericht is, graag beloond wordt, en graag voor dr baasje werkt, en deze blij maakt.
Ze gaat dan graag nog harder werken! Ze is perfectionistisch ingesteld.
Gestraft worden voor iets wat zij leuk vindt om te doen, kan haar volledig naar beneden halen. Dat heeft niet zozeer te maken met onzekerheid, maar...ik kan er niet zo goed op komen...meer met 'vertrouwen'.
Ja, je moet haar weer het vertrouwen teruggeven, dat ze het wel degelijk kan, en dat het helemaal niet zo erg is dat ze af en toe een foutje maakt. Beloon haar dan ook voor haar inzet
Ze werkt namelijk graag voor je, en wat voor jou een klein beetje is, kan op dit moment erg veel zijn voor haar.
Kun je hier wat mee?
Dat is dan 75 euro
Nah, grapje eheh.
Maar jij en je paardje zijn wel een echt team, leuk is dat
Knuffel voor je lieve, dappere viervoeter, en knuffel voor jou!