Loading...
nl

Wat is je beroep/studie?

Jasper123
Jasper123 jan 29 '10
Waar ik heel erg geintresseerd in ben is wat voor beroep mensen hier doen. Zijn er bijvoorbeeld ook mensen die van hun gave hun beroep hebben gemaakt? Of werken er bijvoorbeeld veel mensen in de zorg? Of zijn het vooral mensen die een alledaagse baan hebben en hier op het forum hun ei kwijt kunnen?

Kortom: Wat is je beroep? En voor de studenten: Wat studeer je?
Delen:
Emuca
Emuca jan 31 '10
Ik studeer aan de kunstacademie; illustratie!
admin
admin jan 31 '10
Ik heb biologische gezondheidskunde gestudeerd,
en heb een opleiding gedaan tot natuurgeneeskundig therapeut.

Ik heb in beide richtingen nooit werk gevonden (of praktijk begonnen).

Ik ben nu weer op zoek naar een nieuwe baan.
admin
admin jan 31 '10
Ben 40 uur in de week Accountcontroller, maar werk ook een paar uur in de week via een telefonische hulplijn.
Othela
Othela jan 31 '10
ik begeleid studenten gedurende hun studie, als een soort mentor/probleemoplosser.
Cialara
Cialara jan 31 '10
Ben fulltime moeder... maar heb een HEAO opleiding in de commerciële economie. Altijd handig toch?
tomo
tomo jan 31 '10
heb een opleiding sociaal werker gevolgd
maar nu werk ik als zelfstandig modeontwerper
AV999
AV999 jan 31 '10
Ik heb een jaar economie gestudeerd, heb voor de Koninklijke Marechaussee gewerkt op Schiphol. Ik ben een aantal jaar Militair geweest (medisch en verkenning) en werk nu bij de Politie.. en studeer hierbij Politiekunde..

Ik denk dat, net als ik, een ieder op welke manier dan ook gebruik maakt van hun "gave". Niet alleen op het werk, maar gewoon in het leven zelf.
admin
admin jan 31 '10
Ik ben al sinds 1988 verbonden aan de zorgsector. Momenteel heb ik een baan als verzorgende in een zorgcentrum in Groningen Stad.
Marenubium
Marenubium feb 2 '10
Grinn...hierbij mijn ceevee:
Goudsmid, technisch en grafisch ontwerper, webdesigner, boekhouder, dtp-er en eigen zeefdrukkerij, toen in de ICT belandt tot op heden smile
Laatste baan was projectleider ict/open source.
Ik ben altijd bezig geweest met het begeleiden en coachen van mensen; studenten, collega's, teams, etc., waar ik heel veel plezier aan beleefde.
En hierin ook een HBO opleiding Management gevolgd, gericht op coaching en leidinggeven.

Na een fikse burnout een eigen bedrijfje gestart, die ik nu aan het uitbouwen ben.
En dus maar eens mijn hart aan het volgen, wat ik naast en door mijn werk altijd gedaan heb; mensen begeleiden, adviseren en coachen.
In combinatie met natuur; dieren/kristallen/planten.
'De boeg omgooien' heet dat volgens mij smile
Nu eens kijken waar het schip heen vaart, en wat voor havens deze allemaal aan gaat doen!
Altijd leuk laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '10
Mijn beroep is Software & Solution Architect in de IT. Verder heb ik ook nog een eigen bedrijf in websites maken en webhosting. Ik volg daarnaast ook een opleiding tot holistisch therapeut.
Richie Richard
Richie Richard feb 5 '10
Zelf doe ik de opleiding Mediatechnologie die echt bagger verloopt. Eerste periode 9 onvoldoendes van de 11. En de tweede 12 onvoldoendes van de 23. Nu ben ik in verhouding er op voor uit gegaan.. Maar ik heb het echt lastig met bijhouden.

Daarnaast werk ik als een vakkenvuller in een supermarkt (MCD). En heb ik samen met een klasgenoot een bedrijf in web en software design.
Natalie1986
Natalie1986 feb 5 '10
Ik doe de opleiding mmz-vig de oude spw bbl in een huis voor verstandelijk gehandicapten
Eruan
Eruan feb 7 '10
Ik zit op dit moment in het laatste jaar van vwo. Ik wil straks heel erg graag geneeskunde gaan doen.
Ik werk op dit moment als weekendhulp in de zorg, en ik hoop in ieder geval later iets met mensen te kunnen doen. smile
admin
admin feb 7 '10
Ik ben sinds 25 januari begonnen met de opleiding verpleegkundige niveau 4! smileEn werk daarbij 32 uur in de zorg

@ peejay klinkt erg moeilijk en ingewikkeld jou studie! wat houdt het precies in?
Precious1
Precious1 mrt 31 '10
Leuk topic!
Zo krijg je een goed beeld van de mensen zelf!

Ik ben momenteel secretaresse voor de HBO-opleiding Fooddesign.
Fantastische werkgever en een erg sociale sfeer.
Daarvoor een aantal jaar als telefoniste gewerkt en daarvoor in een kroeg en modellenwerk.
En in september ga ik weer 4 jr studeren (opleiding psychodynamica) zodat ik over 4 jr therapeut ben en dan dus eindelijk mijn ei kwijt kan.
Anke
Anke mrt 31 '10
Ik heb 1 jaar engels gestudeerd aan de universiteit Utrecht,
toen anderhalf jaar middeleeuwenkunde aan dezelfde universiteit.
Vervolgens heb ik een jaartje in de financiele sector gewerkt en ben daarna begonnen aan de opleiding Image Synthesis and Computer Animation aan de Hogeschool voor de kunsten Utrecht. Die heb ik met een master-degree afgerond.
Alle opleidingen heb ik achter me gelaten. Ik heb een jaar gewerkt als web-developer en nu werk ik part-time in de horeca.
Daarnaast teken, schilder en illustreer ik en ik ontwerp en bouw websites. Allemaal onder noemer van een eigen bedrijfje. Verder volg ik de opleiding tot Spiritueel Alchemistisch Therapeut en ben ik bezig met het opzetten van een eigen praktijk.
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 31 '10
Anke
wat houd dat in Spiritueel Alchemistisch Therapeut.Sorry ik ben hier echt niet in thuis maar wil dat soort dingen wel altijd weten
Pultje
Anke
Anke mrt 31 '10
Euh, ik ben nog op zoek naar een korte omschrijving, haha.
Woorden die nu bij me opkomen zijn:

Een therapeut die helpt om iemands patronen, ervaringen, dogma's e.d. om te vormen tot een levend iets. Het gaat er niet om iemand vanuit het donker naar het licht te brengen. Het gaat er om iemand sterk genoeg te maken dat hij/zij het spel van licht en donker kan gaan spelen. Zo lang je leeft, zul je ook ervaringen op doen. Dat kan als slachtoffer, maar het kan ook als krachtig en leergierig persoon. Die keuze moet steeds opnieuw gemaakt worden. Een SAT-therapeut helpt je om die keuze telkens weer opnieuw te kunnen maken. Dat je stukje bij beetje geen slaaf meer bent van wat je overkomt, maar dat je leert om vanuit zowel gevoel als bewustzijn het spel van het leven te spelen. Je hebt altijd een keuze.
Een SAT-therapeut heeft een holistische benadering. Ik leer o.a. gebruik maken van lichaamswerk (chakra's, biodynamische oefeningen), tarotkaarten, numerologie en uiteindelijk ook regressie en innerlijk-kind-therapie.

Misschien nog steeds een beetje vaag, maar ik heb even geen betere woorden.
admin
admin jul 8 '10
Mijn eerste beroep was kapster, daarna maatschappelijk werk, daarna, ziekenverzorging, daarna, laborant, en nu wil ik het roer omgooien en een praktijk voor mezelf beginnen, en gedeeltelijk voor een baas werken, daarnaast hoop ik genoeg geld te hebben om ook de nodige tijd aan mensen te geven die geen financiele middelen hebben om naar een alternatieve genezer te gaan.

Ik heb ook gemerkt dat we best dingen zonder geld uit te geven kunnen doen voor elkaar, de kosmos voorziet daarin.

Zo wie zo zijn er veel dingen gratis verkregen dus mag ik ze ook weer gratis doorgeven
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki