Loading...
nl

Geen foto's plaatsen van andere mensen!

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '06
Lieve lezer,

Het lezen van foto's is een geliefde bezigheid op dit forum. Toch komt het nog regelmatig voor dat mensen de foto van een ander persoon willen laten lezen. Helaas kunnen wij dit in verband met de privacy niet langer meer toestaan.

Wil iemand zijn foto laten lezen, dan is dat prima en kan deze zijn / haar EIGEN foto gewoon plaatsen. Wil iemand anders de foto gelezen hebben, laat deze persoon dan registreren en zelf het verzoek doen.

Het is voor ons niet te doen, om te controleren of iemand daadwerkelijk hiervoor toestemming heeft gegeven. Tenslotte zou je zelf ook niet willen dat iemand ongevraagd informatie over je zit in te winnen zonder dat je er iets van weet.

Wij rekenen op jullie begrip hiervoor.
Delen:
Charlie
Charlie nov 29 '06
NiMS, Hoe zit dat dan als je een foto wilt laten lezen van een dierbare die is overleden??
Beetje moeilijk om dan toestemming te vragen, he.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Dat is inderdaad moeilijk om dat te vragen. Maar eerlijk gezegd zie ik niet echt in wat het nut is van het lezen van de foto van de overledene, behalve voor degene die hem laat lezen wat meer aflsuiting te geven en te helpen bij het verwerken van de dood. De overledene zelf zal niets zoveel aan onze lezing hebben denk ik. Kan jij vertellen of er nog meer nut zit in het laten lezen van de foto van een overledene?
Charlie
Charlie nov 29 '06
Nou, mij gaat het om wat je zelf al aan geeft, het helpen bij afsluiten. Krijg namelijk als het goed is binnenkort de foto van Mieke en Johan. Dus, vandaar mijn vraag.
LPChip
LPChip nov 29 '06
Ik weet sowieso niet of foto's van overledenen gelezen kunnen worden omdat er toch vaak een "link" ontstaat bij het lezen, maar derhalve zie ik geen problemen om dit soort foto's te lezen. Ik denk wel dat het handig is om bij zo'n foto te vermelden wanneer die persoon overleden is.
Charlie
Charlie nov 29 '06
Wat bedoel je met een link??
LPChip
LPChip nov 29 '06
Als iemand mijn foto leest, dan voel ik dat. Ik kan voelen dat iemand een link/connectie met mij tot stand brengt.

Ik weet daarom niet of deze link vereist is bij foto lezen en of deze link nog werkt bij overleden mensen of dat de link dan anders opgezet moet worden.
Charlie
Charlie nov 29 '06
Maar er kan toch wel van een foto afgelezen worden hoe die personen waren toen ze nog leefden???
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Nee lpchip,

Een foto van een overledene kan prima gelezen worden. De geest van de overledene is niet weg, dus daar kan gewoon nog contact mee gemaakt worden. Toch lees ik liever niet de foto van een overledene, omdat er veel emotie bij vrij komt van gemis en soms ook wanhoop. Een link is ook niet persee nodig om gelezen te worden.
LPChip
LPChip nov 29 '06
Ik kan zelf geen foto's lezen, dus was gewoon een inschatting. :)
Charlie
Charlie dec 4 '06
Zodra ik die foto heb, mag ik hem dan plaatsen??
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 4 '06
Van mij hoeft het niet omdat ik liever foto's lees van levende mensen. Ik weet niet of onze andere fotolezers hier anders over denken, dus als zij dat geen probleem vinden vind ik dat niet erg. Ik wil echter voorkomen dat dit forum een rouwcentrum wordt bij het lezen van foto's. Ik help liever levende mensen bij het ontdekken van zichzelf. Maar goed, dat is mijn mening. Kortom, van mij mag het, maar ik zal hem niet lezen.
Heaven
Heaven dec 8 '06
Eventjes een vraagje, als je een klein dochtertje heb... mag het wel dat je daarvan de foto plaatst?

Groetjes

Heaven
LPChip
LPChip dec 8 '06
In principe is het zo, dat we graag jouw foto willen lezen omdat jij opzoek bent naar jezelf, en dit daarbij kan helpen.

In verband met privacy schending hebben we besloten om dat scherper toe te passen.

Ik weet niet hoe Kath en Nims er over denken, maar dit is mijn bescheiden mening. Mag ik vragen waarom je haar foto gelezen wil hebben?
Ayasha
Ayasha dec 8 '06
Voor mij was het inderdaad met privacy. Bij het fotolezen zie je de persoon zoals hij werkelijk is. En hoe hij zich voor doet, maar je (of ik zie dit nog niet) ziet niet waarom hij of zij dat doet.
Als je dan gaat vertellen hoe die persoon in elkaar zit kan er van geprofiteerd worden en dan kan de persoon in kwestie er helemaal niets aan doen, want hij of zij weet natuurlijk niet hoe he komt. En als je hem of haar er mee confronteerd, ga je hem nog meer laten verwarren en onzeker laten worden. Want was zijn toneeltje dan zo doorzichtig?
Jij begrijpt waarom je het weet, ik begrijp waarom fotolezers het weten, maar als je niets van de gelezen foto weet is het erg moeilijk.

Ieder heeft het recht om te beslissen of hij of zij wel of niet gekent wil zijn en dus ook of hij of zij wel of niet gelezen wil worden. Wanneer jij andere zonder toestemming of tegen hun zin laat lezen, ontneem je sommige dus eigenlijk dat recht...
admin
admin dec 8 '06
Kath? nu vraag ik me eigenlijk een klein beetje af... ik zou graag mijn 2 jarige dochtertje willen laten lezen... alleen omdat ik heel ongerust ben over haar oortjes.. ik ben ontiegelijk bang dat ze dezelfde ellende krijgt met haar oortjes als ik heb gehad... Zou je dat dan wel doen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 8 '06
Als je daar bang voor bent, ga dan ajb naar een dokter! Fotolezers zijn geen dokters, kunnen geen medische analyses doen etc. Verder hebben wij het ook regelmatig niet goed.
admin
admin dec 8 '06
dokters zien niets ... maar misschien is of komt er wel iets... het is gewoon mijn angst als overbezorgde moeder ;)
Heaven
Heaven dec 8 '06
ì¬k was gewoon nieuwschierig wat jullie in haar zagen... ze is nog maar 2 dus zegt overal ja op.. hihihi dat versta ik niet onder toestemming.. als ouder ben ik denk ik verandwoordelijk voor haar. Maar het hoeft niet", het was een open vraag... en ben al blij genoeg dat jullie mij helpen met de zoektocht naar mijzelf...
Heaven
Heaven dec 8 '06
hahahaha toaval allemaal 2 jarige dochtertjes... allemaal dezelfde gedachte.. maar snap de beheerders hun standpunt
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420