Loading...
nl

Droom over 2 geiten en mijn eigen hond

Frank
Frank jan 24 '10
Ik heb op internet gezocht over de uitleg van een geit of een hond in een droom, maar kan het niet plaatsen in de context van mijn droom.

Zou iemand me hier bij kunnen helpen?

Ik heb nu al 2 nachten achter elkaar dezelfde droom en heb het gevoel dat het iets is wat belangrijk kan zijn. Ik kan het met de uitleg die ik op internet terugvind alleen niet verklaren.

De droom gaat als volgt:
Ik sta in mijn eigen achtertuin net voor de tuindeur en in mijn tuin lopen 2 geiten en mijn eigen hond. Mijn hond, een Border Collie, doet wat dit ras graag doet en dat is dieren opdrijven. In mijn droom is mijn hond de 2 geiten aan het opdrijven naar een nachthok achter in mijn tuin. Ik geef mijn hond de commando's, alleen niet door praten maar via mijn gedachten.
Dan. net voordat de geiten in hun hok gaan, schiet mijn hond ze voorbij en loopt zelf naar binnen waarop het geitenhok verandert in een hondenhok. Als ik dan de hond weer naar buiten roep/denk verandert het hok weer in een nachthok voor de geiten en drijft mijn hond de geiten naar binnen en komt dan naar mij toe.

Daar eindigt de droom en ik vind vanalles terug over honden en geiten in een droom, maar kan die uitleg niet plaatsen in mijn droom. De geiten zijn overigens heel mak en maken geen geluid.
Delen:
admin
admin jan 24 '10
Hoi Frank,

Als ik je droom zo lees, dan heb ik het volgende idee erbij:

De tuindeur staat symboliek voor jouw gevoelens van het gezin en huiselijkheid. Je hond, een deel van jezelf. De twee geiten staat wrs. symbool voor het partnerschap, iets waarvan je zonder twijfel aan had genomen dat deze situatie zo zou zijn zonder dat er in de loop van je leven ooit nog verandering in zou komen. (Makke geiten of schapen op het droge). De hond (dat stuk van jezelf) begint te beseffen dat er wel wijziging kan zijn, waarin jij de hand in hebt. Jij kan situaties veranderen, zonder het te makkelijk berusten in "zoals het hoort". Het in hand nemen van je eigen gevoelens.
admin
admin jan 25 '10
Ik vind je uitleg heel helder, Bart. Ik had dezelfde gedachten. Het voelt voor mij dat je mag opkomen voor een verandering die jij voor ogen hebt. En dat het ook goed is als je dicht bij jezelf blijft daarin, zonder dat je een ander hoeft te kwetsen.

Liefsss

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki