Loading...
nl

Levensboom

Beschermengel
Beschermengel jan 20 '10



Dagtekst van 20/01/2010.

"De studie van de sefirotische Boom, de Boom des Levens, geeft een
zeer helder beeld van het spirituele werk dat moet worden
verricht, en het is een methode die je kan begeleiden gedurende
heel je leven. Volg haar, je gedachten zullen ophouden met
willekeurig rond te dwalen en, naarmate je erin zult slagen voort
te gaan op deze weg, zullen zegeningen je deel worden.
Door dikwijls terug te keren bij de Boom des Levens, zal je
telkens nieuwe lichten ontsteken, die je niet alleen zullen
verlichten, maar ook zuiveren, versterken, verlevendigen en
mooier maken. Misschien begrijp je deze heilige afbeelding nooit
helemaal, en juist daarom zal het je niet lukken om de deugden en
vermogens waar hij voor staat te realiseren, maar hij zal er zijn
als een weergave van een ideale wereld, en je steeds naar omhoog
zal trekken. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov

Delen:
admin
admin jan 20 '10
Ik heb er een nieuw onderwerp over gemaakt

ok, alle info over de Boom des Levens is welkom.
admin
admin jan 20 '10
ik zie de boom helemaal voor me.......!
Cialara
Cialara jan 20 '10
Mijn zoon heeft hem in het echt gezien smiletijdens een van zijn visioenen... hij staat in de hof van eden naast de boom van kennis...
admin
admin jan 20 '10
ok, dan ken ik die ook grinen begrijp de tekst.
M'n Gids heeft eens via een Medium mij als de levensboom getekent en uitgelegd dat m'n spirituele groei daar op gebaseerd is.
admin
admin jan 20 '10
Mooie dagtekst >> levensboom ... ben ermee verbonden, al mijn hele leven. Prachtig!! Je kan je ook aan je levensboom vasthouden als je het even niet ziet zitten in het Leven. Je boom trekt je inderdaad weer omhoog. Had deze tekst even nodig om me weer op de plaats te zetten. Dank je!!
gast
gast jan 20 '10
Butterfly
Butterfly jan 20 '10
De levensboom of boom des levens wordt in het Bijbelboek Genesis in vers 2:9 genoemd als de boom die samen met de boom van de kennis van goed en kwaad door God werd geplant in de Hof van Eden (het Paradijs) en waarvan de vruchten eeuwig leven (onsterfelijkheid) geven. Nadat Adam en Eva van de boom van de kennis van goed en kwaad hadden gegeten, schrijft de Bijbel dat beiden werden verbannen uit de Hof van Eden om hen ervan te weerhouden om van de vruchten van de boom des levens te eten:
"Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven."
(NBV, Gen 3:22)
Volgens het Bijbelverhaal werden Adam en Eva zo dus gescheiden van de levensboom en sterfelijk gemaakt. In het christelijke Nieuwe Testament wordt deze verbanning van de Hof van Eden gecompenseerd door het 'planten' van de nieuwe levensboom (Jezus) aan de kant van de mens. In het boek Openbaring van Johannes wordt driemaal (2:7, 22:2 en 22:19) de Koinè-Griekse frase xylon zoës gebruikt, die in Nederlandse vertalingen letterlijk als 'levensboom' of 'boom des levens' wordt vertaald (22:19 wordt in sommige vertalingen ook als 'boe(c)k des levens' vertaald).
De levensboom wordt in verschillende voorbeelden van de sacrale geometrie weergegeven en vormt een centraal punt in de Kabbala (de mystieke studie van de Thora), waar deze wordt weergegeven als de sefirot.


Bron: Wikipedia

admin
admin jan 20 '10
ja,Butterfly dank je.. die gegevens zijn me zeker bekend.

Othela
Othela jan 20 '10
Yggdrasil, de boom die de wereld draagt. Uit de Noorse traditie. De kroon reikt in de bovenwereld, de stam manifesteert zich in deze wereld en de wortelkluit bevindt zich in de benedenwereld. De boom staat synoniem voor het leven, wordt ook wel de levensboom genoemd. En visueel vertegenwoordigt hij ook het principe: " zo boven zo beneden', omdat kroon/bladerdak een spiegelbeeld is van de wortels.
Ook wel wereldboom, kennisboom, levensboom genoemd.

Othela
gast
gast jan 20 '10
De kerstboom is er trouwens ook een symbool van.
Pegasus
Pegasus jan 20 '10
Aartsengelen van de boom des levens

12 Bekende aartsengelen behoren tot de Boom des levens. Dit is een oeroud symbool voor de cirkel van leven, dood en verrijzenis.
We vinden de Boom des levens in de Joodse mystieke leer die de kabbala genoemd wordt.
De Boom creëert een "kroon" aan de bovenkant die de spirituele kracht voor groei en ontwikkeling geeft. Vanuit deze "kroon" stroomt de energie door twee kanalen een mannelijk en een vrouwelijk, actief en passief, yin en yang naar beneden naar de voet van de Boom - het "koninkrijk"

De cirkels van de Boom worden de "sefiroth" genoemd en zij stellen de verschillende kwaliteiten van Het Goddelijke voor.
De bovenste sefira, Kether is met de Goddelijke Bron verbonden en daardoor stroomt de levenskracht, de prana. Deze prana stroomt in de kanalen en vult elke sefira.

Bron: http://www.thangkalucia.nl/cursussen/aartsengelen-van-de-boom-des-levens
Butterfly
Butterfly jan 20 '10
Een goed boek is dit uit de Grote Klassieken van Ankh-Hermes:
Kabbalah - Charles Poncé.

Hierin staan veel illustraties en wordt de opbouw van de Kabbalah of Levensboom stap voor stap toegelicht.

Wordt niet meer gedrukt. Misschien wel tweedehands te vinden.
admin
admin jan 20 '10
ik leg een link met Aartsengel Metatron.
en de metatron kubus..
en ook een link met de flower of life " de levensbloem ".
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=21150






Sundance
Sundance jan 6 '11
voel je de behoefte om dat weer te tekenen?
we dragen zelfs een prachtige boom in onze hersenen.
ps; mooie afbeeldingen en lekker buikske toch he smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '11
Wat leuk dat dit topic weer naar boven komt. Een vriendin had het laatst over de levensboom. Ik ben benieuwd welke rol hij gaat spelen in de komende tijd.
Emuca
Emuca jan 6 '11
De levensboom brengt werelden bij elkaar. smile
Sundance
Sundance jan 6 '11
ja, zo binnen zo buiten, vice versa. en dit geldt voor nog veel meer laugh
Mooi kunstwerk van jouw kind! trotse mams smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki