Vandaag zag ik dat er op verzoek een topic werd gesloten omdat degene die het topic was begonnen hier om vroeg. Ik ging hier over nadenken en vroeg me af wat ik hier nu eigenlijk van vond. Nu wil ik hier niet oordelen over de maker van het topic en over de moderator die op dit verzoek was ingegaan want dat was helemaal goed zoals het is gegaan.
Waar ik over ging nadenken ging juist meer over de functie die een willekeurig onderwerp, op dit forum eigenlijk heeft. Ook dacht ik na over het feit of een topic eigenlijk een eigenaar heeft, of niet?
Ik wil daarom even mijn mening weergeven en ook weten hoe jullie hier eigenlijk over denken.
Ik ben van mening dat een topic geen eigenaar heeft en dat het iedereen vrij staat om te reageren en aan deel te nemen. Juist de mogelijkheid om te reageren (ook op oude topics) kan ineens er voor zorgen dat er invallen komen, die geheel onverwacht, maar juist briljant zijn. Iemand begint naar mijn mening een topic niet enkel voor zichzelf, maar ook voor de lezers en schrijvers. Interactie is hiermee het gevolg en zorgt juist voor een groter inzicht.
Als ik dit weer plaats in het licht van topics wel of niet op slot zetten, krijg ik hier een negatief gevoel bij. Want door een topic op slot te zetten (tenzij het natuurlijk om administratieve redenen zijn: dubbel topic, ongepast, etc.) ontneem je eigenlijk andere mensen hun stem die nog iets willen bijdragen aan dat onderwerp. Ook al is het misschien maanden later.
Wat vinden jullie?