Loading...
nl

How the mind works

gast
gast jan 5 '10
Het klinkt allemaal mooi. Maar als dit tot gevolg heeft dat je niet naar je eigen schaduw durft te kijken, is het dan niets meer dan een afweermechanisme om maar niet echt jezelf te zien?
Dus ook je vermeende "negatieve" kant.
Delen:
admin
admin jan 5 '10
Als... Gast?... maar het heeft dàt niet tot gevolg! wink
gast
gast jan 5 '10
Hoe weet je dát zo zeker? Ik krijg de indruk van wel.......maar dat zal je wel terug koppelen naar mijn eigen ik. En dan klopt het hoor, als ik niet mijn schaduw zou willen zien dan zou ik ook ieder defense system uit de kast trekken.
Het kan natuurlijk zo zijn dat jij je in een dimensie ophoud die ik bij vere van berijkt heb, als er als iets te berijken valt wink
Lena
Lena jan 5 '10
Origineel bericht van: gast
Het klinkt allemaal mooi. Maar als dit tot gevolg heeft dat je niet naar je eigen schaduw durft te kijken, is het dan niets meer dan een afweermechanisme om maar niet echt jezelf te zien?
Dus ook je vermeende "negatieve" kant.


nee geen afweermechanisme de schaduwkant is altijd aanwezig toch?
ik denk dat het een verdere ontwikkelling is in ieder geval voor belle..
en ik denk ook dat de een veel sneller gaat dan de ander
net zo dat al onze paden verschillend lopen....zoiets... crazy
het herkennen van wat belle schrijft is persoonlijks...iets wat je aanspreekt denk ik...maar altijd leerzaam om te kijken naar.... wink
gast
gast jan 5 '10
Natuurlijk is het "leuk" om te zien wat een ander er van maakt. Maar dat is het; wat de ander, in deze Belle, er van maakt. Het is niet iets dat door anderen dan Belle nagestreeft moet worden. En dat is wel een gevaar dat er in sluipt als je het op deze manier brengt. Het is voer voor de wannebe's.
Emuca
Emuca jan 5 '10
Dat maakt toch niet uit? Misschien halen die wannabe's er dan iets uit wat ze geen wannabe's meer maakt. Waarom zou je het geselecteerd houden voor mensen die wel 'echt' zouden zijn? Hoe bepaal je wie echt is?
gast
gast jan 5 '10
Ik bepaal niet wie echt is. Wat ik hier wel lees is een "verhaal" van iemand die zich duidelijk boven anderen plaatst met een beeld wat nog niet bestaat in de mind van de meeste mensen die dit lezen. Maar het is wel een soort van mind programming wat er gedaan wordt. Puur omdat daar waar iedereen zo graag naar toe wil helemaal nog niet bestaat in de mind en zodra je er een "verhaal" van maakt het al niet meer de "waarheid" is maar wel door anderen die zich niet bewust zijn van wat het wel is laten programeren met beelden van een ander. En dan zullen ze er ws als ze het goed gedaan hebben zelf ook als zodanig ervaren maar dan hebben ze niet de "waarheid" ontdekt maar alleen het "verhaal" van iemand anders tot zich genomen.
Net zo goed als religies dat doen met hun "verhalen".
De wannebe's zijn bijvoorbaad al onwetend en zullen alleen het "verhaal" van de ander kunnen herhalen, niet hun unieke eigen ervaring.
admin
admin jan 5 '10
Graag wens ik dat jullie deze discussie verder zetten op een ander topic;
dank je wel,

Bellefleur.
Emuca
Emuca jan 5 '10
Sorry Belle.

Weet je al hoe het staat met de andere banden?
admin
admin jan 5 '10
Ja, hoor, ook de rode band is geactiveert.
en de zilvergrijze is in wording.
gast
gast jan 5 '10
Isn't it fabulous how the mind works wink
admin
admin jan 5 '10
Gast, door het neer te schrijven zoals jij het schrijft, verander je m'n goede intentie's en de mooie energie, die hier al heerste.

discussie mag en kan altijd, doch vanuit respect, op een ander topic liefst.
Zodat het hier zuiver blijft...

Dank je wel,
Bellefleur
gast
gast jan 5 '10
Het is niet zuiver Belle. Het kan niet zuiver zijn als je het in woorden beschrijft.
Maar oké ik zal mijn mond verder houden, iedereen komt er toch op een gegeven moment zelf achter hoe de vork in de steel zit.
Cialara
Cialara jan 5 '10
Ik heb een nieuw topic aangemaakt, want deze discussie paste niet echt meer in het vorige topic.

Maar ga gerust verder hier wink
Lena
Lena jan 7 '10
Origineel bericht van: gast
Het is niet zuiver Belle. Het kan niet zuiver zijn als je het in woorden beschrijft.
Maar oké ik zal mijn mond verder houden, iedereen komt er toch op een gegeven moment zelf achter hoe de vork in de steel zit.



als is de leugen nog zo snel...de waarheid achterhaald het wel wink
snap wat je wil zeggen gast,maar een beetje vertouwen houden in .....kan op zijn tijd geen kwaad...
je mond houden heeft geen zin...je bent wie je bent..en een gezonde kijk op dingen kan nooit verkeerd zijn....
maar belle beschrijft haar proces en heeft geen enkele keer beweerd dat dit voor een ieder van ons zo zal gaan...
gast
gast jan 7 '10
Lena je hebt helemaal gelijk. Het is zo dat Belle haar proces beschrijft en nergens beweerd dat het voor iedereen zo zal gaan. Je hoeft niet alles letterlijk op te schrijven om wel iets over te brengen. En dat is nu precies die mind control waar ik het over heb.
Ik denk ook niet dat mensen gebaad zijn bij de uiteindelijke beeldvorming van de persoon die een proces gegaan is, maar meer bij hoe je tot dit proces kunt komen. En het proces waar het hier om gaat is een ascensie proces, ofwel het overstijgen van je bewustzijn van dit moment. Maar wat de uitkomst daarvan is, het bewustzijn dat dat tot gevolg heeft is puur persoonlijk en niet belangrijk voor wie dan ook dan de persoon zelf.
Het geven van jou beeldvorming is feitelijk de ander een kans ontnemen om zelf tot die unieke beeldvorming te komen.
Het vervuild de ander als het ware. En daamee wordt al een grote kans om tot dat andere bewustzijn te komen ontnomen. Alleen jou eigen zuivere geest kan daar komen, anders is het zieltjes winnen in een heel andere dimensie.
Cialara
Cialara jan 7 '10
In de andere dimensie worden geen zieltjes gewonnen. Daar zijn we veel sterker dan we hier voor mogelijk houden en veel meer autonoom smile

Ik vind het erg interessant om de ontwikkeling van een ander te mogen lezen, wetende dat ik mij op een andere manier ook ontwikkel. Je kunt de ontwikkeling van een ander ook anders bekijken; als een mogelijkheid... En inderdaad, het hoeft niet jouw mogelijkheid te zijn, maar daarom is het nog wel interessant.
gast
gast jan 7 '10
Jorine, ken je het vehaal van de grot van Plato?
Zo niet zoek het een keer op zo ja dan weet je wat ik bedoel.
gast
gast jan 7 '10
Om een voorbeeld te geven Jorine.
Jij bent op vakantie geweest naar een eiland waar niemand van je vrienden nog is geweest. Het is een heel apart eiland want er zijn daar dingen die jij nog nooit gezien hebt en die je vrienden dus ook nog nooit gezien hebben.
Je komt thuis met de meest fantastische verhalen. Je omschrijft op jou manier wat je daar gezien en ervaren hebt.
Je vrienden zijn helemaal verrukt van jou verhaal en nemen in gedachten een reis naar die plek die jij omschreven hebt. Ze vertellen erover tegen andere vrienden. Die besluiten naar deze fantastische plek te gaan want het is toch op z'n minst het aardse paradijs. Daar aangekomen gaan ze op zoek naar al die mooie dingen die die vriend beschreven heeft. Ze komen van alles tegen maar zien die niet, en wat ze willen zien uit al die verhalen komen ze niet tegen. Teleurgesteld komen ze terug en zeggen tegen die vriend die het allemaal verteld heeft dat hij maar wat verzonnen heeft en dat er niets van waar is want ze hebben het helemaal niet gezien of ervaren.
Cialara
Cialara jan 7 '10
Het verhaal van Plato ken ik niet, maar je tweede bericht begrijp ik volkomen. Daarom zeg ik nog niet dat je niet mag meelezen en genieten van andermans verhalen, en kunt leren van hun lessen.

Maar ik geef wel toe dat je er pas over mee kunt praten als je zelf op eigen benen zo'n reis hebt gemaakt. En dat je er alleen over kunt praten met anderen die ook zelf zo'n reis hebben gemaakt, en accepteert dat ieder daar zijn eigen autonome herinneringen aan heeft... zelfs als je in een groep reist wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki