Loading...
nl

janusbananus, help!!

janusbananus
janusbananus jan 4 '10
Wie wil mijn foto lezen?
Zijn er mensen die mij zouden willen helpen?

Delen:
admin
admin jan 4 '10
Hoi,

Jouw foto heb ik al eerder gezien, maar dat geeft niet, je mag altijd plaatsen ! Heb je een speciale vraag?

Een aardige meid, zacht en gevoelig. Staat open voor anderen, maar hebt moeite jezelf te laten zien, alsof het niet mag, alsof je het niet gewend bent. Maar dit is iets waar je overheen moet groeien en dat zal op den duur ook gebeuren.

Slim, kan mensen goed doorzien. Je kunt goed studeren. Mentaal scherp.

Dit zijn even snel mijn eerste indrukken.

Groetjes,
Bart
janusbananus
janusbananus jan 5 '10
Hallo Bart,

Bedankt voor je reactie! Mijn vragen gaan voornamelijk over mijn familie en of ze eerlijk tegen mij zijn. Ik weet op dit moment niet welke kant ik op moet, zowel qua familie als studie enz. Heb heel veel problemen gehad met mijn ouders en mijn jongere zusje is ervan overtuigd dat ik niet bij de familie hoor.
Mijn andere belangrijke vraag is of de dingen voor mij nog zullen veranderen. Ik hoop al jaren dat er dingen ten goede veranderen, maar ze pakken telkens door omstandigheden negatief uit. Wanneer ik mensen help, kom ik er zelf continu mee op de koffie. Misschien kun je hier wat meer over zien? Ik heb zelf het idee dat er nog meer voor mij is, maar ik kan er niet bij en ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen. Heb je misschien hier een tip voor of weet je hoe ik dat zou op kunnen lossen?

Liefs
admin
admin jan 5 '10
Dank voor je bericht Nims.

Janusbananus, mooie naam :-)

Zelf heb ik het idee dat onder andere onzekerheid je parten speelt, en dat komt ook door je omstandigheden. Maar dit is iets wat uiteindelijk in jezelf is gaat zitten en aan gewerkt moet worden. Waarom wil je de goedkeuring van de ander... hoewel het wel logisch is, want iedereen wil over het algemeen graag een goed contact met zijn familie. Wat is je zusje voor aparte meid om dit zo tegen je te zeggen? Wat zeggen je ouders hierover? Hebben ze iets te verbergen waarom ze zo tegen je doen? Ik vind het vervelend dat zo een lieve meid zoals jij met zulke zaken moet zitten. Hoe bedoel je dat je op de koffie komt als je andere mensen helpt? Verwacht je iets terug, wil je een behoefte in jezelf vullen met de acceptatie van een ander? Je wilt liefde die je bij de mensen om je heen probeert te vinden. Ik zie het als een laagje stof wat op een mooi meubelstuk zit. Dit ben jij, er moet wat vrij worden gemaakt om dat mooie te zien.

Focus je even op datgeen je graag opgelost ziet. Kies voor jezelf. Kun je het niet alleen op eigen benen, zoek dan hulp, een luisterend oor, want ik begrijp dat je niet gelijk op iedereen terug kan vallen. Je hoeft je hier echt niet voor te schamen, want kan me voorstellen dat je je inkapselt, omdat je je niet begrepen voelt, en dan ook nog de belangrijke mensen om je heen niet voldoende kunt vertrouwen. Praat met een vertrouwenspersoon, schrijf het op! Uit jezelf en blijf niet teveel in je hoofd zitten en nadenken over van alles. Uit je boosheid wanneer dit nodig is en wanneer jij dingen kwijt moet.

Sterkte ermee, en als je vragen hebt, stel ze !

Groetjes,
Bert

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske