Loading...
nl

Munay ki

admin
admin jan 4 '10
zoals je gisteren kon lezen, op het topic "hoe voelen wij ons vandaag"

schreef ik het volgende :

"Ik voel me heerlijk en toch.. kom ik aan een berg enormg pijn in m'n hart, oude pijn waar ik geen raad mee weet,
omdat ik daar de oorsprong niet van weet. Ik zeul het al levenslang mee, en telkens wordt er een stukje verwerkt,
dàt kennen we allemaal wel,
doch het blijkt zo véééél te zijn.
Als ik er naar voel...en het gewoon laat komen.. voelt het alsof..
ik iets draag in m'n hart. Of men er iets ingestoken heeft.
ER zit iets bij m'n hart.. buiten de gouden bol met vleugels, iets dat niet van mij is? of wel van mij is, maar er niet hoort? Of een opgestapelde energie ?
Hans.. ik denk dat ik je even een pb ga sturen!

en dat deed ik dus! Ik stuurde een pb naar Hans met de vraag of hij iets zwarts kon gewaarworden.
Delen:
admin
admin jan 4 '10
En Hans zag geen zwarte gat zoals Gast en ik even opperde,
maar een zwarte zwevende band ,van linksboven dwars naar onder rechts. Het was wat omgeven door een mistig iets.

Dankzij Poppy waar ik het tegen vertelde, kreeg ik al snel info.
over een onderdeel van Munay-ki inwijding. namelijk deze :


2. De Banden van Kracht: Chumpi Rite

Vijf energetische Banden van Kracht worden in elkaar in je energieveld geweven. Ze geven belangrijke spirituele bescherming. De Banden werken als filters, doordat ze zware energie die op je afkomt, uiteen laten vallen in de krachten van de vijf elementen: aarde, water, vuur, lucht en puur licht. De Banden zorgen ervoor dat je, verbonden met alle natuurlijke krachten, in je eigen natuurlijke kracht komt te staan. Deze Banden blijven altijd bestaan en zijn altijd actief.

De initiatie in de Banden van Kracht geeft een diepe verbinding met je eigen innerlijke kracht, door de verbinding tussen je ziel en wie jij hier en nu op aarde bent.


Al duizenden jaren voeren mensen overal ter wereld rituelen, initiaties en ceremonies uit bij een belangrijke persoonlijke overgang.

De initiaties van de Munay-Ki zijn gebaseerd op de traditionele inwijdingspraktijken van de sjamanen en de Inca's en van de volkeren uit de pre-Incatijd, van de Andes en de Amazone. Tot voor kort, nog geen zestig jaar geleden, waren deze initiaties alleen bestemd voor de medicijnmensen van de Inca's.

De inwijdingen zijn al duizenden jaren beproefd en effectief bewezen en met liefde op de oorspronkelijke manier overgedragen, en dat gebeurt nu nog, het is een nog levende traditie.

De initiaties van de Munay-Ki zijn terug te voeren tot de grote inwijdingen van de Hindoe-vallei. De oeroude volkeren (Laika, de Bewakers van de Aarde) daar zijn met hun sjamanen gaan reizen naar de Himalaya, Tibet, Mongolië. 30.000 jaar geleden zijn deze dappere reizigers via Siberië, de Beringstraat, toen de zee helemaal bevroren was, overgestoken naar Alaska en naar wat nu Noord- en Zuid-Amerika is. De negen inwijdingen van de Munay-Ki hebben daarom een overeenkomst met andere sjamanistische en spirituele tradities, hoewel ze in de verschillende culturen, in verschillende tijden, op een andere manier gestalte hebben gekregen.

Elkeen heeft de zaadjes in zich voor een lang en gelukkig leven in overvloed. De Munay-Ki inwijdingen helpen je om deze zaadjes te laten ontkiemen. Het is verder aan jezelf om deze zaadjes en kiemen tot volle wasdom te laten komen.

Bij herhaling wijzen de Q'eros er nadrukkelijk op dat de 9 initiaties niet enkel voor ons individueel bedoeld zijn, maar dat ze er zijn om met anderen te delen.
admin
admin jan 4 '10
Even kort herhaald

De banden van kracht (Chumpi karpay) :



deze inwijding bestaat uit veiligheidsgordels die in uw LEF (lightning energy field) geïnstalleerd worden. Het zijn 5 banden van kracht die alle negatieve energie die op je afkomt transformeert tot voeding voor je energielichaam. Deze banden zijn opgebouwd uit 5 energetische banden die aarde (zwarte band), water (rode band), vuur (gele band), lucht of wind (zilvere band) en zuiver licht (witte band) vertegenwoordigen. Zij doen dienst als filters die negatieve energie afbreekt tot één van de 5 elementen zodat deze energie je voedt ipv ziek maakt.

Deze info komt van de site van een reiki Master die Pascale heet en die inwijding heeft ontvangen.
Ik vond het zo boeiend dat ik deze persoon een brief schreef deze morgend, en ik wil jullie dat delen.
omdat ik weet dat hier nog oud-shamanen zijn op Merudi wink
admin
admin jan 4 '10
Omdat ik in vele levens Shamaan/se ben geweest, en deze kracht in mij draag, zou het kunnen zijn dat ik in die levens reeds de Munay Ki inwijding heb gekregen vanuit de Cosmos en dat deze opnieuw - op zeer korte tijd - wordt geactiveerd of heropend, vanuit de Cosmos.
Vandaar dat ik een mail stuurde naar Pascale van deze Site, met een vraag.

http://www.reiki-shamanic-pascale.be/Munayki.html
Cialara
Cialara jan 4 '10
Heel erg interessant Bellefleur smile
admin
admin jan 4 '10
Beste Pascale,

Is het moglijk om jou een vraag te stellen?

Ik ben Tinne, 49 jaar, shambala master, spiritueel therapeute wonende in de Ardennen.
Door bepaalde situatie's en ervaringen in het leven, de intense spirituele groei die ik meemaak, en tevens het contakt met de Lichtwezens en onze samenwerking daarin... word ik regelmatig geplaatst in tests, of word ik gebracht naar plaatsen, waar men mijn hulp nodig heeft.
Dat is het lichtwerk wat ik doe, ik heb geen praktijk.. ik volg het ritme van de stroom.

Op die plaats is er een persoon die me op energetische vrij lastige wijzen "openlijk" viseert.
Door wat van zijn energie binnen hebben gelaten, heb ik hierdoor wel vanuit het emotionele enkele uitzuiveringen bij me kunnen doen, doch voelde m'n hart ook verkrampt.

Ik ben hoog-sensitief en heldervoelend, en ervaarde een soort zwart iets aan m'n hart.
Een vriend van me kan via reiki en nog andere methodes, energetische voorwerpen zien. Die man zag bij me vroeger al een gouden bol met aan weers zijden mooie vleugels van lichtstralen. Die bol zat in m'n hart, en was omringt met een zuiver heel-licht fijn groen. Ik vroeg hem om te kijken, omdat hij iets zwarts ervaarde.
Hij zag een zwarte band schuin, beetje zwevend van boven rechts naar onderen links ( 1u richting 7 u) en een mist rondom, vlak vóór de gouden bol met vleugels. Ik kom terecht bij de info over shamanic-reiki-Munay-ki, en zo bij jouw interessante site terecht.
Ik ben vele levens shamaanse geweest, niets zou me verbazen als ik in die levens reeds vanuit Cosmisch niveau een Munay-ki inweiding heb gekregen, omdat ik mezelf herken in de tekst die er staat.

M'n vraag naar jou toe is,
Is het mogelijk dat de zwarte band die ik ervaar, de zwarte band is waarover wordt geschreven, en ik met een half afgewerkte Munay-ki activatie zit?
En kan het zijn dat door m'n vorige shamaanse levens, deze opnieuw activeert? Als u mij hier antwoord op kan geven, dan weet ik misschien wat te doen.
Dank je wel voor jou tijd.
In liefde
Tinne.


_________________________
ps, de plaats waarover ik spreek is niet Merudi.
admin
admin jan 4 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Heel erg interessant Bellefleur smile


juist daarom, jorine wilde ik het delen! grin
admin
admin jan 4 '10
Ik kreeg ook vrij snel antwoord, dat was wel leuk :

Hey Tinne,

één van de 9 rites van de munay-ki is de inwijding in de banden
van kracht. Dit zijn 5 banden die om je lichaam worden gesponnen
als het ware. De eerste band die van Aarde, is inderdaad een zwarte band.
De band die daar rond je hart wordt gedaan is die van vuur (gele).
Het is best mogelijk gezien je vele levens dat de munay-ki al
voor een stuk geactiveerd is.
Sommige mensen krijgen inwijdingen uit de kosmos.
Het lijkt me helemaal niet onlogisch wat je schrijft.
De banden van kracht zetten al hetgeen dat negatief
op je afkomt om in positieve voeding.
Hoe meer aandacht je ze geeft, hoe sterker ze worden.
De munay-ki was voor mij een zeer grote verrijking in mijn leven.
En de sjamaan in mij was wakker geworden,......
Ik heb zelf voor ik met munay-ki in contact signalen gekregen
over het sjamanisme, ik zag vb tijdens een inwijding heel de tijd een condor
voor me zitten. Bij de inca's als je de heilige ruimte opent is condor het
archetype voor het oosten.
Naar mijn gevoel is het gevoel dat je hebt over een afgewerkte
munay-ki je ziel dat je iets probeert duidelijk te maken...

Hopelijk verduidelijkt dit alles een beetje
en anders hoor (lees) ik het graag.
Bedankt voor je interessen en een liefdevol 2010 toegewenst.
In munay,
Pascale
admin
admin jan 4 '10
De eerste band die van Aarde, is inderdaad een zwarte band.
De band die daar rond je hart wordt gedaan is die van vuur (gele).Het is best mogelijk gezien je vele levens dat de munay-ki al
voor een stuk geactiveerd is.


Ik vroeg aan Hans vandaag of hij wilde kijken naar de gele band,
en inderdaad die is er nu ook! Dwars in tegengestelde richting dan de zwarte band.
Ik ga zeker Hans niet loslaten nu.. laughwil weten hoe het verder evolueert, en laat het jullie graag weten.
Cialara
Cialara jan 4 '10
Ik heb me nog nooit in het sjamanisme verdiept en ook nog nooit van Munay-ki gehoord. Maar het roept wel een bepaald gevoel op, weet alleen niet wat en waarom.
Cialara
Cialara jan 4 '10
Ik ben ook benieuwd hoe het bij je verloopt Bellefleur, fijn dat je ons op de hoogte wil houden smile
Lena
Lena jan 4 '10
ik ook vooral deze zin:
Sommige mensen krijgen inwijdingen uit de kosmos.
kun jij daar al meer over vertellen belle?
Emuca
Emuca jan 4 '10
Het klinkt als heel mooi, Belle. Ik wil dit zeker volgen. smileDenk je dat al je banden snel weer in je hart zullen zitten? smile
admin
admin jan 4 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Het klinkt als heel mooi, Belle. Ik wil dit zeker volgen. smileDenk je dat al je banden snel weer in je hart zullen zitten? smile


ja dat voelt zo aan, dat het snel geactiveeert wordt.
Emuca
Emuca jan 4 '10
En wat kan je daarna met deze banden doen?
admin
admin jan 4 '10
Origineel bericht van: Lena
ik ook vooral deze zin:
Sommige mensen krijgen inwijdingen uit de kosmos.
kun jij daar al meer over vertellen belle?


Wat ik weet is dat vanuit de cosmos (De Bron, het licht) inwijdingen gegeven worden, of opnieuw geactiveert worden.
Dit is omdat er al reeds een spirituele groei had plaatsgevonden, vele levens geleden.
Wie wel, en wie niet... daar kan ik niet over uitspreken, dat is niet mijn bevoegdheid.
Maar het gebeurt dus.
admin
admin jan 4 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
En wat kan je daarna met deze banden doen?


Zij doen dienst als filters die negatieve energie afbreekt tot één van de 5 elementen zodat deze energie je voedt ipv ziek maakt.
Emuca
Emuca jan 4 '10
Dat is handig. Maar is het niet de bedoeling dat iedereen zoiets krijgt, zodat iedereen beschermd wordt?
admin
admin jan 4 '10
Daar kan ik niet over uitspreken,Emmy , ik kan alleen over mezelf spreken.
En daarin delen.
Emuca
Emuca jan 4 '10
Ik snap. smileIk kijk uit naar je volgende verhaal. En ik ben benieuwd of meerdere mensen dit tegen gaan komen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki