Loading...
nl

Zoekers en Vinders

Precious1
Precious1 dec 28 '09
William GIJSEN en Joke DEWAEL (200ç): ‘Wat zoekers niet vinden - wat vinders niet zoeken’, AKASHA, ISBN 978 94 6015 009 8

Ben je een Zoeker? Of ben je een Vinder? En is je partner, je kind of je collega een Zoeker of een Vinder? Zoekers en Vinders benaderen de wereld op een heel verschillende manier wat grote gevolgen heeft voor onze omgang met elkaar. Zoekers willen groeien, Vinders willen met hun talenten aan de slag. Zoekers willen een beter mens worden, Vinders willen een beter leven leiden. Zoekers blijken onder andere zelfredzaam, mededeelzaam, rusteloos en filosofisch te zijn, terwijl Vinders onder andere behoedzaam, materialistisch, eigengereid en praktisch zijn.
Deze door Meester Anthon nieuw geopenbaarde kennis, geeft je een verbluffend inzicht in je eigen en andermans doelstellingen. Dit boek laat je het verschil zien tussen Zoekers en Vinders, zodat je kunt begrijpen waarom ‘de andere groep’ niet dezelfde bedoelingen en verwachtingen heeft als jij.
Delen:
Cialara
Cialara dec 28 '09
Ja, daar zit een groot verschil in.

Mijn man had het vroeger altijd over Stralers en Zuigers. Mensen die energie uitstralen en mensen die die energie graag opzuigen... Vroeger moest ik daar altijd erg om lachen, nu weet ik beter wink
gast
gast dec 28 '09
Ik denk dat ze meer met elkaar te maken hebben dan je denkt en dat iedereen een zoeker én vinder tegelijk kan zijn.
Takhihiii
Takhihiii dec 28 '09
Ik ben van een zoeker vinder geworden. Ik zocht naar een manier van geloven en ontdekte dat elk geloof de waarheid verduistert.

Wanneer men de wereld in twee delen wil verdelen, wordt het vaak wij en zij, of erger nog; wij tegen zij.

Ja, het geeft wat duidelijkheid en een zeker inzicht, maar ik vind dat je tijdens het verdelen nooit moet vergeten dat er onder de sluier van tweeheid eenheid ligt.
Cialara
Cialara dec 28 '09
Ik denk dat het uitgaan van vinder of zoeker de dualiteit van de aarde tekent. Je kunt allebei zijn of geen van beiden. Of je bent toeschouwer...
gast
gast dec 28 '09
Ook als zoeker of vinder kun je toeschouwer zijn....
Muin
Muin dec 28 '09
Zoeker, vinder en toeschouwer zijn één.
gast
gast dec 28 '09
Alles is één wink
Precious1
Precious1 dec 29 '09
Voor je geboorte kies je of je een zoeker of vinder wilt zijn, in overeenkomst met je levensopdracht.
Tuurlijk is alles 1, maar het heeft gewoon met je levensopdracht te maken. En die verschild bij ieder mens.
Heb het boek nog niet uit, maar wat ik tot nu toe lees is het wel erg herkenbaar.
De 1 staat nou eenmaal anders in het leven dan de ander. De 1 wil zich niet verdiepen in diepe filosofische zaken maar gewoon praktisch aan de slag zonder "moeilijk gedoe". De ander wil het hoe en waarom weten.

In het vorige boek van deze schrijver (DNA-code van de ziel) staat een test die je kan doen om te kijken of je een zoeker of een vinder bent.
Ik ben zelf een zoeker.
In dit boek wordt er dieper ingegaan op de materie.

Ik denk ook dat de meeste mensen die zich met deze materie bezig houden zoekers zijn. Vinders zijn namelijk helemaal niet bezig met het hoe en waarom en met dieper innerlijk inzicht.
Vinders hebben een doel voor ogen (meestal uiterlijk succes) en dat streven ze na. Staan eigenlijk veel simpeler in het leven dan de zoeker.
Psychologische en esoterische boeken zullen ze ook nooit lezen.
Ik als zoeker kan daar soms weleens jaloers op zijn. Lekker eenvoudig leven en niet zo moeilijk overal over na moeten denken. Haha! maar dat hou ik maar een paar dagen vol en dan begint het weer te kriebelen en wil ik weer het hoe en waarom weten.
gast
gast dec 29 '09
Dus zoekers leven vanuit hun denken en vinders met vanuit hun gevoel.
Ik denk dat die scheidslijn echt niet zo makkelijk te zetten is tenzij je je nog geheel vanuit de dualiteit van de derde dimensie leeft.
Precious1
Precious1 dec 29 '09
Nee andersom. Vinders zijn rationeel en leven vanuit hun instinct en geweten (als ze bewust zijn). En Zoekers leven vanuit hun gevoel en intuitie.
Maar misschien is het beter eerst het boek te lezen en dan pas te oordelen.
admin
admin dec 29 '09
Als ik het goed begrijp:

Vinders leven vooral op 3D niveau. Ze streven naar bezit en macht en als ze dat bereikt hebben voelen zij zich succesvol. Zij stellen alleen waarom-vragen om hun materiele doelen te bereiken. Beslissingen zijn rationeel en zien gevoelens en emoties als 'lastig'. Net als toeval, dat zien zij als een risico dat afgevangen moet worden.

Zoekers zijn mensen die leven op 5D niveau. Zij willen spirituele inzichten en willen graag weten waarom het leven is zoals het is. Hechten niet aan materiele zaken en maatschappelijk succes streven ze niet na als hoogste doel. Zijn bewust van intuitie en gevoelens en hanteren die als leidraad bij beslissingen. Toevallige gebeurtenissen worden gezien als belangrijke aanwijzingen en worden dankbaar aanvaard.

Zo interpreteer ik deze uitleg. Al zal ik het niet helemaal juist zien. Zal kijken of ik het boek te pakken kan krijgen.
Precious1
Precious1 dec 29 '09
Juist Hans! Helemaal goed verwoord! Al is dat 3D en 5D niet echt van toepassing. Althans, daar wordt in die zin niet over gesproken in het boek. Wel wordt verteld dat de mensheid maar een klein percentage aan zoekers heeft, maar dat dat met de tijd, richting het 5D tijdperk, aanzienlijk zal veranderen. Dus dat verhouding zoekers-vinders het tegenovergestelde wordt. Meer zoekers en minder vinders dus.
Cialara
Cialara dec 29 '09
Dat wordt dan een mooie tijd smile
Precious1
Precious1 dec 29 '09
Ja inderdaad, maar dat duurt nog even. wink

Paar bladzijden uit het boek in PDF
Hier kun je alvast iets lezen.
gast
gast dec 29 '09
Hoezo Jorine, als zoeker zal je die tijd nooit vinden wink
admin
admin dec 29 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Ja, daar zit een groot verschil in.

Mijn man had het vroeger altijd over Stralers en Zuigers. Mensen die energie uitstralen en mensen die die energie graag opzuigen... Vroeger moest ik daar altijd erg om lachen, nu weet ik beter wink


Zo had ik het vroeger altijd over " je hebt GEVERS en je hebt NEMERS "..
Cialara
Cialara dec 29 '09
Origineel bericht van: gast
Hoezo Jorine, als zoeker zal je die tijd nooit vinden wink


Jij vind dat heerlijk hè, die woordgrapjes en raadseltjes. Een zoeker blijft eeuwig zoeken en een vinder zal altijd vinden...

De tijden veranderen al, recht onder onze neuzen, je moet het willen zien, dan hoef je niet te zoeken nog te vinden alleen maar te ervaren smile
admin
admin dec 29 '09
Inderdaad, Just BE..
gast
gast dec 29 '09
Juist ja Jorine, we hoeven alleen te zien en ervaren. Zonder een zoeker of vinder te zijn, zonder te geven of nemen, zonder zuigen of stralen......
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki