Loading...
nl

QTX Guitar

Richie Richard
Richie Richard dec 24 '09
Hey hey,
Eindelijk heb ik dan mijn gitaar. Ik heb hem net 2 dagen.. En ik bleef maar wat proberen. En uiteindelijk kwam er wel wat leuks uit. Hier mee ben ik verder mee gegaan.
Dit is wat er uit gekomen is.
Waarschijnlijk moet ik mijn gitaartje wel beter stemmen, maar ik vind het niet slecht.. Zeker omdat ik het net 2 dagen speel xD
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 dec 24 '09
Ik heb bijna de zelfde gitaar alleen andere kleur
Richie Richard
Richie Richard dec 24 '09
Haha grappig smile
Ik heb het eergister gekregen van een maat van me. Die had het jaren terug gekregen en deed er nooit wat mee dus.. En hij had iets van, als ik er iemand blij mee kan maken ^^

Dusja..
Met kerst, morgen dus, krijg ik als het goed is een akoestische gitaar erbij. En in januari een mooie Black Knight gitaar.
Deze:
http://www.gear4music.com/Guitar-and-Bass/Black-Knight-CL203-F-Satin-Black-New-2009-Model/A77

Komt een mega mooi jank geluid uit ^^
Natalie1986
Natalie1986 dec 24 '09
Zo beter dan! wel vet!!

Ik ga deze binnenkort halen feedback
Heeel goedkoop maar het geluid wat eruit komt niet normaal !!
Richie Richard
Richie Richard dec 24 '09
Ibanez is 1 van de weinige fabrikanten die al hun gitaren met de hand maakt. Vandaar dat er een geweldig geluid uit die gitaren komt. smile

Maar ze zijn een tikkie aan de dure kant voor mij smile
Natalie1986
Natalie1986 dec 24 '09
de meeste zijn inderdaad heeeel duur maar lang leve feedback winkDaar staat nu bijna alles in de aanbieding..
Richie Richard
Richie Richard dec 24 '09
lang leve feest dagen laugh
admin
admin dec 24 '09
Toch gekregen Denzil, helemaal goed, veel plezier ermee, en we horen snel meer van je ?!
Natalie1986
Natalie1986 dec 24 '09
Ik neem aan dat denzil de nieuwe slash van guns & roses wordt natuuurlijk laughwink
Richie Richard
Richie Richard dec 25 '09
@bart: Yup, alsnog gekregen smile. Beter laat dan nooit natuurlijk smile

@natalie: Gege, dat denk ik niet. BFAL heeft zijn eigen hard rock/metal stijl smile. En het sluit lekker aan bij mijn stijl smile
Richie Richard
Richie Richard dec 25 '09
@natalie: volgens mij is gear4music goedkoper.. of lijkt dat alleen zo? Wel is waar zijn hun in ponden, maar hun ponden-euro verhouding is best raar.. Meestal zit er maar een kleine 10 a 20 boven op.. dus in verhouding ben je met euro's goedkoper uit xD
Natalie1986
Natalie1986 dec 25 '09
Hihi nee hoor was een grapje gewoon de denzil rockstar!

Ja precies misschien is gear4music wel goedkoper hoor! dat kan maar dan moet je denk ik nog extra geld betalen om het hierheen te laten komen.. Of tenminste bij de meeste winkels is dat zo
Richie Richard
Richie Richard dec 25 '09
Volgens mij zat de verzendkosten erbij.. Ik heb geen idee, ik ga er in januari bestellen..
Natalie1986
Natalie1986 dec 25 '09
dat zou dan heel mooi zijn!

veel plezier ermee in ieder geval
Richie Richard
Richie Richard dec 26 '09
bedankt smile

Heb je misschien tips voor mij?

Ik bedoel, ik heb veel moeite met het plaatsen van mijn vingers, al zet ik me duim wel netjes recht met de lengte van de nek.. Ik krijg de C en de G akkoorden niet..

Ook het stemmen blijf ik lastig vinden..
Natalie1986
Natalie1986 dec 26 '09
heb je geen stem aparaat?
die kan je al heel goedkoop kopen. Dan kan je misschien ook een gitaar boek voor beginners halen daar heb ik alles vandaan! Ik weet echt niet waar ik het boek heb gelaten. ik weet wel dat ik m bij donner heb gehaald. Het boek heet gitaar voor beginners en daar zit ook een cd bij.
Misschien heb je daar wat aan?

Liefs
Helma
Helma dec 26 '09
Denzil, mijn dochter heeft precies dezelfde gitaar! Op internet zijn veel sites om je gitaar te stemmen, echter is het het handigst om een site te vinden waarbij het geluid niet aangetikt hoeft te worden, maar een doorlopend geluid laat horen, zodat je niet steeds je hand van de gitaar hoeft te halen. Het is een kwestie van ontwikkelen van je gehoor, en dit heeft wat tijd nodig.

Wat betreft de grepen die je noemt: vooral C en G zijn erg lastige grepen. Het zijn heel vreemde houdingen waarin je je vingers moet plaatsen. Ver uit elkaar, en je vingers moeten daar enorm aan wennen. Mijn oudste dochter heeft hele kleine handen en moeite met die grepen: de jongste daarentegen heeft nogal lange vingers, en dan is het iets makkelijker. Het blijft lastig. Soms heb je het gevoel alsof je je vingers bijna moet breken om een onmogelijke snaar goed in te drukken, maar ook dat is een kwestie van oefenen. Je hand iets kantelen richting de klankkast wil ook wel helpen.
Neem er een paar weken voor om het onder de knie te krijgen, of begin eerst met de eenvoudige grepen zoals D en E. Het komt vanzelf goed!

Oh, trouwens: de snaren van een akoestische gitaar doen minder zeer dan die van een elektrische gitaar. Er zal op den duur eelt ontstaan op je vingertoppen, en dan wordt het minder gevoelig, als je maar geduld hebt met jezelf en af en toe blijft oefenen.
admin
admin dec 26 '09
Mijn zoon heeft ook een gitaar gekregen. Heb je voor mij de links van de sites waarvan daan je de gitaar goed kan stemmen en waar de grepen goed op uitgelegd staan?
Helma
Helma dec 27 '09
http://www.onlinemuziekschool.nl/muziekles/gitaar-stemmen.html

Als je op de letter op de snaar klikt, wordt het geluid telkens herhaald, totdat je weer op de snaar klikt en dan stopt het weer.

En op deze sites http://www.popschoolmaastricht.nl/college_gitaar_akkoorden_machine.php#_top

en

http://www.degoeje.nl/ONDERBOUW/2e%20KLAS/popsong/gitaar/gitaar.htm

vind je alle mogelijke soorten grepen. Mijn dochter heeft veel aan deze sites gehad.
Maar ik zie nu bij het proberen, dat die van popschoolmaastricht ietsje lastiger is, omdat het verschuivende balkje steeds onderaan verschijnt, en soms niet alles volledig weergeeft. Ik zoek nog ff verder: http://www.vanvlietmuziek.com/Gitaarakkoorden/tabid/81/Default.aspx , deze is ook eenvoudig, en ze staan op alfabetische volgorde. helaas staat nergens bij hoe en welke vingers je neer moet zetten. Succes!
poppy
poppy dec 27 '09
Leuk! Al die gitaren! grin

Mijn vriend is gitaarleraar en die zegt idd hetzelfde...Véél oefenen is het belangrijkste, pijnlijk maar nadat je eelt "gekweekt" hebt gaat het een stuk simpeler...
Sommige accoorden zijn zeker moeilijk (weet ik ook uit ervaring met mn kleine handjes) maar worden makkelijker naarmate je oefent...

Om te stemmen kun je het beste een stemmer aanschaffen en die hoeven helemaal niet duur te zijn...
Mijn vriend heeft deze...http://www.feedback.nl/gitaar-accessoires/korg/ga-30
Gewoon een hele goede stemmer en makkelijk te gebruiken...

Veel succes en speelplezier allemaal! grin
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki