Loading...
nl

wie wilt me even de kaarten leggen

sabine32
sabine32 dec 17 '09

Hallo

eerst wil ik iedereen prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toewensen,
en dat alle dromen mogen uitkomen en een goede gezondheid

nu wilde ik nog eens vragen of iemand voor me de kaarten wilde leggen
ik wil graag weten als we dit jaar nog een telefoontje krijgen van onze adoptiebureau dat er een kindje voor ons is.
ik weet dat ik dit al gevraagd hebt maar de situaties veranderen altijd he

ik hoop dat iemand dit nog eens voor me wilt doen ;-)

lieve groetjes sabine ;-)
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '09
Hoi Sabine,

Ik wil graag even mijn gevoel uitspreken, maar ik krijg een beetje het gevoel alsof dit een obsessie voor je is. Op mij komt het over alsof jouw hele leventje draait om het krijgen van een adoptie kindje. Klopt dit? Of heb ik hier een verkeerd gevoel over?
sabine32
sabine32 dec 17 '09
ach mens

antwoord me dan niet he als ik u stoor
en nog vragen staan vrij he, dan moeten ze niet zo'n forum opstarten

ik denk dat gij zelf gefrustreed zijt ja
en mensen hun mening niet laat zeggen

en nog mijn leven draait niet alleen om het adoptie maar het hoort in mijn leven ja en dan
als je problemen ermee heb negeer me dan
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '09
Hoi Sabine,

Ik wil je graag bewust maken van je eigen reactie hierboven en dat dit erg overeenkomt met een afweerreactie de valse macht:
Valse Macht wordt gekenmerkt door gedrag die varieert van irritatie tot razernij en alles daartussen, zoals woede. Deze vorm van afweer werkt meestal tamelijk intimiderend en zorgt dat andere mensen in opstand komen of, en dat gebeurd vaker, zich schikken. We hebben allemaal weleens kennisgemaakt met gedrag dat machtswellustig, autoritair, streng, veeleisend, wraakzuchtig, en snelbeoordelend en bestraffend was. We hebben misschien ouders of bazen die zich zo gedragen.

Iemand die vaak de afweer van de valse macht hanteert, heeft wel het gevoel dat er iets mis is, maar niet met haarzelf. Ze geeft de mensen om zich heen de schuld en beticht ze ervan dom, nonchalant, immoreel, lui, oneerlijk, gemeen of waardeloos te zijn, haar te willen beschadigen. Met mij is niks mis, maar met jou (en de rest van de wereld) is van alles aan de hand, als jij/jullie/de wereld maar zou veranderen dan zou het goed zijn, denkt zo iemand, die er meestal van overtuigd is dat haar oordelen totaal gerechtvaardigd zijn.

Ze twijfelt niet aan haar ideeën over de slechtheid of het waardeloos zijn van anderen. Ze ergert zich aan anderen of wordt boos of zelfs razend op hen, maar ze probeert haar eigen kwetsbaarheid en pijn niet te voelen, kwetsbaarheid en pijn die naar boven zouden komen als ze erkent dat haar behoeften niet vervuld worden of waren. De boosheid geeft mensen die deze afweer gebruiken een gevoel van macht, het gevoel sterk te zijn, sterker dan de ander.

Onder de oppervlakte is er echter een gevoel van onbehagen. Degene die woede als afweer gebruikt, heeft vaak conflicten. Ze is geneigd de mensen die haar na aan het hart liggen van zich te vervreemden door hun te zeggen dat zij ze niet meer in haar leven wil hebben als ze niet meegaan met haar idee van de waarheid.

Bron: Uit het boek "De herontdekking van het ware zelf-Ingeborg Bosch". Pagina 53

Zie: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/71999/Afweermechanisme_Valse_Macht.html#Post71999

Ik wilde je alleen maar bewust maken van je eigen gedrag. En gezien je heftige reactie, wordt hier duidelijk een gevoelige snaar bij je geraakt.

Groetjes Julien.
admin
admin dec 17 '09
Origineel bericht van: sabine32
ach mens

antwoord me dan niet he als ik u stoor

als je problemen ermee heb negeer me dan



Hoe zou het voor jou voelen, mochten mensen je daadwerkelijk negeren?
Maryssa
Maryssa dec 17 '09
Quote:
Sabine32: ach mens

antwoord me dan niet he als ik u stoor
en nog vragen staan vrij he, dan moeten ze niet zo'n forum opstarten

ik denk dat gij zelf gefrustreed zijt ja
en mensen hun mening niet laat zeggen

en nog mijn leven draait niet alleen om het adoptie maar het hoort in mijn leven ja en dan
als je problemen ermee heb negeer me dan

Tsja Sabine je laat jezelf nu wel erg in de kaart kijken...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki