Hey Paula
Haha, je lijkt wel een wervelwind. Impulsief?
Je loopt jezelf en anderen vaak voorbij is het niet... En pas later kom je een beetje bij zinnen. Doe je vaak 'gekke' dingen die eigenlijk niet bij je passen? Die indruk krijg ik een beetje van je! Alsof je teveel 'geleefd' wordt door je omgeving. Maar hee...het is niet zo belangrijk hoe anderen over je denken, maar belangrijker hoe jij over jezelf denkt.
Het ziet er naar uit, dat je vaak jezelf niet bent, maar je wilt doen voorkomen zoals jij wilt dat anderen je zien.
Je kleed je en gedraagt je niet zoals jij bent.
De onafhankelijke, sterke en brutale vrouw die zich de kaas niet
van het brood laat eten...
Maar zo zit jij niet echt in elkaar, wel dan?
Je doet vaak maar wat, omdat het 'zo hoort', of omdat je jouw vriendenkring ZO hebt uitgekozen, dat je je wel anders moet voordoen dan jij bent.
Alsof je continue een masker opzet, om vooral je eigen IK niet te laten zien. Ik vermoed dat je behoorlijk wat meegemaakt hebt, en vooral op vertrouwensgebied lijkt het alsof je veel gekwetst bent.
Maar nu begin je wat meer bij jezelf te komen. Wat meer bij je gevoel
Wees niet bezorgd, dat je je nu bij bepaalde vrienden niet meer prettig voelt. Die ben je vroeger tegengekomen, omdat ze bij je pasten. Nu zullen andere mensen zich weer aandienen, waar je je prettiger bij zult voelen. Hoe mooi
Weet, dat we in elke periode in ons leven bepaalde mensen nodig hebben om verder te kunnen, en deze mensen elkaar zullen afwisselen.
Ja meis, zucht maar eens even een paar keer goed, en laat achter je wat je achter je moet laten.
Probeer wat meer bij jezelf te blijven, en niet achter de feiten aan te lopen, zoals je dat vroeger deed. Je bent jezelf volledig voorbij gelopen, en daarmee ook anderen die dicht bij je staan/stonden.
Probeer wat meer vanuit je gevoel te handelen. Want continue blijven voldoen aan de verwachtingen van een ander, ja, daar wordt je moe van!
Don't do that
Kijk de wereld weer in, met die blik die je als klein meisje had, en voel. Als je boos bent, voel je dan ook boos, en uit dat. Als je vrolijk bent, voel je dan ook echt vrolijk, en uit dat. Niks mis mee! Opkroppen is veel minder prettig!
Je zal nu wel behoorlijk wat stormachtige emoties doormaken, maar ook dat is niet erg, het hoort erbij. Dat hoort bij groei. Dat wat je gemist hebt al die tijd, komt er nu in het kwadraat uit. Je leven vervalt nu soms in extremen. Maar deze storm zal ook weer voorbij gaan.
Weet dat, en blijf vertrouwen (in jezelf) hebben
Probeer overigens de melkproducten wat meer te laten staan, ik heb het idee dat je een soort koemelk-intolerantie hebt.
Dat uit zich voornamelijk door geïrriteerde slijmvliezen, schimmelinfecties, verstoorde darmen.
En verder...doe maar gewoon eens lekker NIKS op een dag. Neem voor jezelf een dag, die je volledig aan jou eigen ikje besteedt.
Noem het Paula-Tijd. Dat is jouw tijd, jouw dag, telefoon uit, pc uit, gewoon helemaal lekker niks doen! Alleen die dingen die JIJ wilt doen. Zonder inmenging van de buitenwereld.
LEKKER.