Loading...
nl

Handen

Hypnose
Hypnose nov 19 '09
Zolang ik mij al kan herinneren, heb ik het idee dat ik pijn kan ''wegnemen'' met mijn handen. Hoofdpijn gaat bij mij vanzelf weg als ik m'n hand er een tijdje opleg. Als mijn vriend hoofdpijn heeft, gaat het altijd van ''Leg je hand is op m'n hoofd'', waarna de hoofdpijn weg trekt. Ik vind dit wel bijzonder, maar zal dit nou echt door mijn handen komen?

In andere gevallen gebeurd het wel eens, dat ik de pijn overneem. Dan zit ik dus met de hoofdpijn, en is de ander er vanaf tongue
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 19 '09
Dit heet magnetiseren en is iets wat de meesten van ons hier volgens mij ook kunnen. Ik kan het ook smile. Maar je moet er voor zorgen dat je het niet zelf overneemt. Dus gebruik alleen universele energie om te magnetiseren, in plaats van je eigen energie.
Hypnose
Hypnose nov 19 '09
Ja, maar het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik er voor zorg dat ik het niet zelf overneem shocked. Hoe maak je onderscheid tussen universele energie en je eigen energie?
Cialara
Cialara nov 19 '09
Door goed te aarden en de energie die je overneemt af te laten vloeien naar de aarde (visualiseren) blijft de pijn niet bij je.

Je weet dat je je eigen energie gebruikt als je er moe van wordt. Als je via je kruinchakra de universele energie naar je handen laat vloeien zul je merken dat je minder moe wordt. Je bent dan als het ware een doorgeef kanaal van de universele energie.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 19 '09
Je kan ook universele energie binnenhalen via je vleugelchakra (die tussen je schouderbladen zit). Via die chakra kan je energie naar binnen laten stromen die je dan weer doorstuurt via je handen. Zo komt er een stroom op gang, die jou niets kost.
Magique
Magique feb 18 '10
Hey Hypnose,

ik heb dat ook, precies hetzelfde als jij. Mijn vriend vraagt nu ook al regelmatig of ik mijn hand even ergens op wil leggen!
Meestal heb ik daar geen geduld voor, maar ik weet wel dat ik het kan.
Ik doe er verder ook niks mee, omdat het me net iets te weinig interesseert denk ik tongueIk neem gewoon een pil haha.
Maaar, ik denk dat je de energie bij de ander houdt als je goed in je eigen kracht staat. Als je weet waar je 'schakelaar' zit, kan je hem als het ware omzetten voor je je hand ergens oplegt. Het kan wel ff duren voor je weet waar die schakelaar zit, maar áls je weet waar die zit, zou je ook meteen goed in je kracht staan, net wat eniroj en NiMs zeggen, dan zou je aarden en gewoon sterk en goed in je vel zitten. Zelfverzekerd worden over je eigen kunnen qua gaves, dan lukt het wel.
Komt wel goed laugh

Liefs
Monica
Monica mrt 1 '10
He, wat grappig dat ik je hier ook tegenkom.
(ik ben monica, moderator van je forum)
Ik herken dit trouwens heel erg! heb het zelf ook.
Ik kan de energie van mijn eigenhanden ook voelen zeg maar, als je ze tegenover elkaar houd bijvoorbeeld.
admin
admin mrt 1 '10
Ik ga ook voor de kruin.
Dan bedoel ik energie binnenhalen via het kruinchakra.
Zo doe ik het ook en daar wordt je zeker minder moe (eerder energieker smile) van.
Dat zal voor iedereen anders zijn, ik geloof niet dat er een universele wet is voor op welke plek jij je energie moet binnenhalen.
Ik zou zeggen doe zoals het voor jou goed voelt.
Probeer de adviezen uit (als je wilt) en doe zoals het voor jou goed voelt.

Om te aarden zijn vele technieken.
Jorine heeft het over de boom meditatie.
Voor mij werkt ook deze het beste (om te aarden).
Simpelweg tegen een boom aan gaan zitten werkt zowat hetzelfde.
Heb je die wel eens geprobeerd?

Meer advies kan ik je niet geven smile
Helma
Helma mrt 2 '10
Vergeef me als ik niet goed oplet hoor, maar ik vind het een beetje verwarrend.

Want met magnetiseren haal je iets van pijn weg bij iemand, de energie (hoofdpijn o.i.d.) stroomt dus richting de magnetiseur;

bij het géven van energie daarentegen stroomt het juist richting de hulpvrager: welke kant moet het nu eigenlijk opstromen?

Botst het tegen elkaar aan?
admin
admin mrt 2 '10
Geven is voor mij vanuit de kruinchakra door de handen naar de persoon toe.
Weghalen is via de handen door de benen de Aarde in.
admin
admin mrt 2 '10
Er is een systeem waarbij je "weghaalt", zonder dat het via jouw lichaam weg moet vloeien.
Je haalt het dan weg via je energetisch lichaam, en neemt het niet in je op maar geeft het aan de Engelen/lichtwezens.
Kan het verder niet uitleggen, hoor.
Of.. iets wat ikzelf liefste doe, is Engelen zelf het werk te laten doen, zodat ik alleen maar hoef te assisteren!
Lekker makkelijk, en geen moeheid naderhand.
Helma
Helma mrt 2 '10
Maar moet je dan wel bewust de 'klik' in je hoofd maken, of de intentie er aan geven om te 'kiezen' wat je gaat doen? Of leg je gewoon je handen op en wordt de keuze hoe het stroomt buiten je eigen 'wil' gemaakt?
admin
admin mrt 2 '10
Grappig ik kan dat inderdaad ook...
Geef ook regelmatig energie en het schijnt bij anderen echt te helpen want krigj positieve reacties terug
En bij mezelf kan ik ook hoofdpijn wegnemen!
paula39
paula39 mrt 13 '10
Ik wou dat ik het ook kon zeg!!
Duifje
Duifje apr 6 '10
Ik kan dit ook, al jaren, sinds ik Reiki 1 gedaan heb besef ik me pas dat ik er nu niet moe meer van wordt. (hoewel aarden altijd belangrijk blijft uiteraard)
Nu ben ik benieuwd of je met engelen ook de energie op afstand kan sturen naar iemand anders?
admin
admin apr 7 '10
Origineel bericht van: Duifje
Nu ben ik benieuwd of je met engelen ook de energie op afstand kan sturen naar iemand anders?

Ja en dat is heel heerlijk om te doen!. Je voelt de engel achter, of naast je. Ze/hij is meestal vele malen groter dan jezelf. Het is een licht-energie, en er is steeds een warmte en een rust dat je voelt.
Innerlijk krijg een vreugdegevoel, en dat is het teken dat je echt contakt hebt met de engel.
je legt het probleem aan de engel uit, maar in heel weinig woorden, meer in gevoel en in energie. (moeilijk uit te leggen)
Echt mooi om zien wat ze dan energetisch, vanuit het gebied waar zij zijn, werk kunnen doen op het etherisch lichaam van de mens,
en om te zien en te ervaren, welks effect dat dit heeft.
probeer maar, doe, ervaar!! grin
Duifje
Duifje apr 20 '10
Kan het zijn dat iemand die ik goed ken, (een echt mens dus die nog leeft) een engel is?. Het gevoel wat je beschrijft is een gevoel wat ik herken. Tis geen verliefdheid, maar wel liefde, niet als man en vrouw of broer en zus of vader kind, tis anders maar wel heel mooi en bijzonder. ......
Duifje
Duifje apr 20 '10
P.s. ik zal het eens uitproberen of ik wat kan zien als ik doe wat je met uitgelegd hebt Bellefleur.

Ik laat het wel even weten hoe het gegaan is.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki