Loading...
nl

Geld probleempje

Richie Richard
Richie Richard nov 13 '09
Hallo,
Nooit gedacht dat ik hier last van zou krijgen. But enfin.
Sinds vandaag heb ik mijn Hi telefoonrekening binnen gekregen. En dit was.. Zeer hoog. Ik ben namelijk met de 420 belminuten over mijn belbundel gegaan dat 120 minuten bedroeg.
Dit grapje kost mijn ouders een ferme 132 euro.
Natuurlijk gaat dit niet ongestraft. Ik moet het terug betalen. Maar ik heb echt totaal geen geld meer. De koste van de reparatie van mijn scooter was 2 weken geleden zo hoog, dat ik nu nog maar een lullige 30 euro heb. Daarbij duurt het nog 2 weken voordat ik mijn loon binnen krijg, en dit zal ook maar 60 euro kunnen zijn. Mooi dan heb ik de 1e 90?
Dan, krijg ik deze zondag nog mijn zakgeld, wat 27,50 bedraagt.

Kom ik uit op een bedrag van 117,50.
Ik kom nog 12,50 te kort.
Nu kan ik zoals ik eerst deed om aan geld te komen, mijn games verkopen. Probleem is: Die heb ik niet meer. Enigste wat ik nog heb is een ongebruikte GameCube. En een GBA:SP KH Editie. Deze zijn wel veel waard. Maar de gamewinkel waaraan ik het wou verkopen, bied voor beide, totaal 30 euro.
Terwijl ik voor de gamecube zelf, 30 kan vangen. En voor de GBA:SP KH Editie ruim 80 euro.

Dit vind ik dus geen doen. Daarbij, wil ik ook nog de mogelijkheid hebben om mijn vriendin nog deze maand een keer te zien.

Nu moet ik dus, vrij snel aan vrij veel geld komen. Hoe wil ik dat ooit doen?
Verkopen is dus denk ik geen optie, want zoveel heb ik niet meer.

Enige suggesties?
Delen:
Helma
Helma nov 13 '09
Je kunt je ouders vragen om een betalingsregeling: 30 euro per maand.

Daarnaast: niet meer bellen!

En overstappen op pre-paid. En in december postbezorger worden, dit kan voor één maand.
Richie Richard
Richie Richard nov 13 '09
betalungsregeling kan..
bellen: kan ziewiezo niet, mijn mobiel is zojuist afgepakt.

overstappen op pre-paid. De abbo is net nieuw en zit vast aan een 2 jarig contract van 20 euro per maand. Dit wilt zeggen dat we nog 22 maanden te gaan hebben. Dus als ik het niet gebruik wilt het zeggen dat we 440 euro weggooien.
Ik kan geen postbezorger worden, gewoon weg omdat ik er totaal geen tijd voor heb.
Ik moet er al om half 6 er uit en dan over een half uurtje zo goed als klaar staan om te vertrekken.
2e baantje gaat dus niet lukken. Daarbij, houd ik dat never nooit vol. Als ik nu al verplicht thuis moet blijven vanwege stress, hyperventilatie en slechte ademhalings techniek. Hoe wil ik het dan met dat doen. Dat wilt zeggen meer stress, minder slaap, meer druk..
gast
gast nov 13 '09
Nou dan zeg je tegen je ouders dat je dit jaar geen kadootjes hoeft met de feestdagen maar dat ze dan de kosten van je telefoon over nemen.
En voortaan op je bel gedrag letten. Ga skypen met je vriendin dan kost het je niets. (niet naar haar mobiel dan hè)
Helma
Helma nov 13 '09
De betalingsregeling is dan dus de enige optie op dit moment.

Misschien is het handig om uitgaven en inkomsten eens te onderzoeken?
Ik heb een fantastisch excell-bestand gemaakt, waarin ik precies kan zien wat er maandelijks in en uit moet. Hiermee weet ik telkens wat er over blijft. Of niet over blijft.
Cialara
Cialara nov 13 '09
Nou dat lijkt me simpel hoor, het advies van Helma opvolgen: niet meer bellen of bellen via internet winken met je ouders een regeling treffen.

En het ff uitzitten...

Sterkte.

Mag ik ook nog zeggen dat ik niet begrijp waarom je dan zo'n duur abo hebt?? Ik heb zelf gewoon prepaid, dan weet je tenminste wat je uitgeeft...

Oh ja, ook even nakijken of je geen vreemde sms-jes krijgt die je zo'n 1,50 euro per stuk kosten winkDeze moet je blokkeren, is mij ook een keertje overkomen.
Richie Richard
Richie Richard nov 13 '09
@gast: Skype haat ik zowiezo, daarbij heeft mijn vriendin geen vast huis telefoon. En haar vader ook. Dus dit gaat ook niet. Want dan kan ik net zo goed msn gebruiken niet waar? Kado'tjes krijg ik zowiezo niet. Ik moet bijna alles zelf betalen. Daarbij, betalen ze de abbo, maar wat ik er over heen ga, moet ik terug betalen. Maar dat gebeurt zo verrekt makkelijk.. Ik bedoel, je krijgt geen bericht niets als je er over heen bent. En zelfs het opvragen van je beltegoed kost geld.

@helma: ik weet niet of dat nou wel echt van toepassing is?

@Eniroj: Tja het uitzitten, makkelijker gezegt dan gedaan. Ik heb het nodig voor school en werk. Want voor school moet ik ook telefoontjes plegen naar klasgenoten voor de projecten. Ik krijg geen vreemde smsjes, het gaat puur om het bellen.

En het heeft GEEN nut om over te stappen naar pre-piad. Dat is 1. Duurder. 2. Ik zit al met een contract van 2 jaar dus er moet zowiezo betaald worden.

Ik heb voor, ik meen 10 euro, 120 minuten. Dan de andere 10 euro is het internet op dat ding, aangezien ik dat ook nodig heb. Normaal gesproken betaal je een kleine 10 euro per half uur.

En met deze oplossingen heb ik, sorry, niet zo veel aan. Ik moet het betalen, daar gaat het om. En dat kan ik niet. Zelfs een betalingsregeling is te duur.

Daarbij, kunnen mijn ouders het vergeten dat ik zonder mobiel naar school ga. Dat is ruim 50 km van huis af, en als ik weer een beroerte krijg en er kan niemand bereikt worden, zit ik met een erg groot probleem.
Beschermengel
Beschermengel nov 13 '09
(even off-topic)
Lieve Denzil je zegt steeds beroerte, ik schrok toen je dit vorige keer schreef want volgens mij is dat een hersenbloeding....ik denk dat je flauwte bedoeld..of hyperventileren?

Hyperventilatie dit zijn de symtomen Benauwdheid
Verstijfde spieren
Duizeligheid
Beklemming op de borst
Tintelingen (handen/ gelaat)
Transpiratie
Flauwvallen
admin
admin nov 13 '09
ja hij zal bedoelen " ik was er beroerd aan toe" wink
Richie Richard
Richie Richard nov 13 '09
uhhu, wat bellefleur zegt tongue.
Hyperventilatie
duizeligheid
beklemming op de borst
tintelingen
transpiratie
en flauwvallen, daar heb ik last van.

Geen spierpijn though. Nja, in de ochtend wel, maar dat is normaal.
admin
admin nov 13 '09
Wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten.
Je ouders betalen behoorlijk veel voor je lees ik, dus het is tijd om je eigen handjes uit de mouwen te steken.
In december heb je twee weken vrij, dan zou je extra uren kunnen maken.
Het is raar om te zeggen dat je niet kan checken wat je hebt verbeld, inderdaad dat kost ook geld, maar als je dat niet wilt dan zet je een kookwekker aan, simpel.
Maareh 420 minuten zijn heel wat uren en ik kan me haast niet voorstellen dat je niet door hebt dat je zowat 7 uur meer hebt gebeld dan dat je bundel aangeeft.

Je hebt zelf vele malen aangegeven dat je met weinig slaap toe kan dus dat hoeft geen probleem te zijn, verkeerde ademhalingstechnieken daarvoor ga je naar een peut, maar je zult beslist bij de ha geweest zijn dus die zal dat wel geadviseerd hebben. Yoga helpt je ook met ademhalingstechnieken.
Het spijt me als mijn reactie fel overkomt, dat is niet zo bedoelt, maar je zit een klein beetje te jengelen als een klein kind.

De enige oplossing is werken Denzil, zoals wij dat ook allemaal moeten doen.
gast
gast nov 13 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
ja hij zal bedoelen " ik was er beroerd aan toe" wink


Hoe beroerd je je ook mag voelen, het is geen beroerte! Gelukkig maar, want dan was ie er nog beroerder aan toe geweest.
Heidelroos
Heidelroos nov 13 '09
Tsssssssssss..
Je klinkt als een verwend joch..

Gewoon een bijbaan zoeken..
Moet mijn dochter ook om alles te kunnen bekostigen..
Sweetammy
Sweetammy nov 13 '09
Ik denk inderdaad ook dat wat Karin oppert de beste oplossing is. Gewoon in de kerstvakantie als je meer tijd hebt bij werken. Het is niet leuk dat je je vrije uren dan moet opgeven. Maar dat is het gevolg van je eigen gedrag. Ook dit is een les. De volgende x denk je wel beter na voordat je zolang belt.
Maryssa
Maryssa nov 14 '09
Mijn inkomsten zijn door WW uitkering ook drastisch veel minder geworden maar dan moet je de boel goed in kaart brengen en WETEN wat er inkomt en wat er uitgaat. Het heeft te maken met keuzes maken. Bijvoorbeeld:Ga je naar je vriendin toe met de trein of koop je een gadget voor je scooter? Dat soort afwegingen moet je leren maken, dat is leren om met geld om te gaan. Als je het met je geld niet redt moet je bij gaan stellen. Dus OF minder uitgeven OF zorgen dat er meer geld in het laatje komt. Wat denk je van een krantenwijk? Computerles geven in bijvb een wijkcentrum in jouw buurt? Of bij jou thuis? Ik noem maar even wat.. Kijk of je je vaardigheden en kwaliteiten ten gelde kunt maken. Wees creatief daarin. Enneh kan jouw vriendin niet een keer naar jou toe komen? Ik lees geloof ik vooral dat je naar haar toegaat.
Richie Richard
Richie Richard nov 14 '09
het was geen gadget voor mijn scooter. Vele onderdelen waren helemaal versleten en als ik ze niet verving kon ik mijn scooter bij het grofvuil zetten. En ik heb over een kleine 3 maanden mijn scooter nodig om naar school te gaan, om inderdaad, te bezuinigen. Was een idee van mij aangezien de trein abbo's zeer duur zijn. Namelijk 209 euro per maand. En vanaf maart zou ik met de scooter kunnen. Normaal kost het nog ruim 800 euro aan trein abbo's t/m de examens. Maar als ik met de scooter ga, misschien 2 a 300 euro aan benzine. Dus mijn scooter moet tiptop in orde zijn.

Het was ook niet de bedoeling dat ik het daar aan uit zo geven.

Ik bedoel, voor school moest ik een laptop kopen, zelf betaald, weg 600 euro, dat was in september. Plots kreeg ik een hoge loon. Ik had namelijk in de zomervakantie erg veel uurtjes gemaakt. Ik vond dat ik mezelf mocht belonen, dus ik kocht Guitar Hero voor op de pc. Normaal koop ik nooit spelletjes, omdat ik het zonde vind van mijn geld. Daarna heb ik vrijwel niets meer ingekocht. Ik had ruim 300 euro over. En dat is veel als je het mij vraagt. Tot dat me scooter raar begon te doen. Kwamen knal geluiden vanaf. Laten na kijken: krukas vesleten, rollen versleten, v snaar versleten, cilinder versleten, zuiger versleten. Koste me 230 euro.

Nah en dan mijn vriendin he. De 1e 2 keer ben ik naar haar geweest. Dat is dus 4x 11 euro. Dus, 44 euro.
nog 30 over. Mijn loon wordt gestort, dit is 60 euro.
Ik zit weer op de 90.
Mijn vriendin wilt naar mij toe. Maar dit is veel duurder dan als ik naar haar ga. Dus we betalen beide de helft. kost me 18 euro. En vorige week ook 18.
We zijn beide 16 jaar, moeten niet denken aan kinderen dus dan koop je ook.. je weet wel. Die zijn ook niet goedkoop.
Dus uiteindelijk is je geld gewoon op.
Niet gek natuurlijk..

Desondanks krijg ik nog zakgeld. Hiermee koop ik vaak mijn eten mee voor school. En mijn shag.

Het is niet omdat ik te beroerd ben om te werken, echt niet. Maar nooit tijdens kerst, andere vakantie weken kan me niets schelen. De 2 kerst weken zijn zowat heilig voor mij.
En ik zou graag extra uurtjes willen werken. Maar dat is haast niet mogelijk. Door de weeks kan ik alleen op woensdag van 17.00 tot eind. en op vrijdag van 17.00 tot eind. MCD is normaal tot 20.00 open en op vrijdag tot 21.00. Zaterdag kan ik gewoon werken.

Maar dan moet er wel werk zijn. Ik ben nu ingeroosterd op woensdag van 18.00 tot 20.00 en op zaterdag van 18.00 tot 20.00.

Ik vraag al weken om meer uren, maar die krijg ik niet omdat er meer mensen zijn die problemen hebben met de uren en die moeten ook aan de minimum aantal komen.
Richie Richard
Richie Richard nov 14 '09
Het is trouwens opgelost. Het wordt een betalingsregeling van 25 euro de maand. Dat moet mij met de huidige situatie nog lukken. Mocht ik het geld eerder hebben, betaal ik het natuurlijk eerder af.
Ik bedoel, ik had vorig jaar nog een 'rekening ' bij mijn ouders liggen van 250 euro. Ze hadden me een pc scherm gekocht, maar ik had het geld nog even niet. Regeling zou 50 euro de maand zijn. Toen had ik meer uren dus dat ging wel.
Maar uiteindelijk had ik in de 2e maand, meer dan genoeg om terug te betalen, en dat heb ik ook gedaan.

Het is echt niet omdat ik verwend ben o.i.d. Ik bedoel, bijna alles wat hier staat, wat ik heb, behalve kleding etc. heb ik zelf betaald.
Takhihiii
Takhihiii nov 16 '09
Voor mij klinkt het zeker niet alsof je verwend bent. Je moet bijna al je spullen zelf betalen, ook die je gewoon nodig hebt.

Als je jong bent, doe je veel dingen voor het eerst, en dat gaat dan wel eens fout, dat hoort erbij. De kunst is om (snel) te leren van die fouten. Waarom is je scooter bijvoorbeeld zo grondig stuk gegaan? Zal dat je een volgende keer overkomen? En over je bellimiet gaan, zal dat je nog een keer gebeuren?

Twee dingen die ik zou doen; msn-en en stoppen met roken. Telefoon alleen gebruiken voor sms-berichten en om gebeld te worden.

10 condooms voor een euro
Richie Richard
Richie Richard nov 16 '09
Scooter kon ik niets aan doen, dat was gewoon puur slijtage.

Bellimiet zal vast wel een keer voor komen, maar niet meer zo veel als nu..

En bedankt voor de link. smile
Emuca
Emuca nov 16 '09
Denzil... sorry voor dit, maar nu zeg ik wel: eigen schuld. Je hebt zoveel gesleuteld aan je scooter.. hoe kan die nu al kapot zijn!? Dingen verslijten ja, maar zoveel tegelijk is wel heel erg veel...

Ennuh... heb je internet op je mobiel wel zo heel erg nodig?

Ik weet dat je niet verwend bent.. maar sommige dingen moet je handiger aanpakken. Probeer nu eens echt te stoppen met roken meneer 'ik raak niet verslaafd hoor' en neem eten mee van thuis, i.p.v. dat je het koopt.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki