Loading...
nl

Wat betekend......

gast
gast nov 10 '09
Wat betekend "respect" voor jouw.
Omdat niet alle woorden de betekenis hebben gekregen die ze in essentie zijn zijn er veel misverstanden over die betekenis ontstaan.
Een woord als "respect" wat betekend dit nu eigenlijk in essentie? Laat alles wat je denkt te weten over dit woord los en laat het woord zijn betekenis aan jou openbaren. Wel zo leuk als je ons laat weten wat het dan voor jou betekend.
Delen:
Cialara
Cialara nov 10 '09
Ik heb er over na zitten denken, want het woord "respect" wordt tegenwoordig nogal vaak gebruikt. Meestal in de context dat iemand iets goed vind. Maar dat betekent het voor mij niet. Respect betekend voor mij zoiets als eerbied hebben voor iemands mening, en dan niet zodanig dat je het zeg maar gedoogd en het alsnog als iets negatiefs ziet, maar op zo'n manier aanvaard dat je er nog negatief nog positief over bent, maar neutraal.

nou ik hoop dat ik hier enigszins duidelijk ben smile
Maryssa
Maryssa nov 10 '09
Respect betekent voor mij iemand zien als de unieke persoon die hij/zij is. Iemand niet willen veranderen maar accepteren dat iemand is zoals hij is compleet met diens mening, leefwijze, overtuiging etc. Er niet iets van vinden vanuit mijn ego, iemands ware zelf zien los van alle omhulsel en franje.
Pegasus
Pegasus nov 10 '09
Daar kan ik niets aan toevoegen, Maryssa. Mooi omschreven.
gast
gast nov 10 '09
Mooi maar is dit niet precies dat wat we denken dat het is. Dat het anders wordt gebruikt is wel duidelijk tegenwoordig en dat heeft bij mij het gevolg gehad dat ik me ben afvragen of respect niet eigenlijk iets heel anders betekend.
Naar mijn idee kun je ook alleen maar respect hebben en niet krijgen. Want het is iets dat vanuit jezelf moet komen. Voor mij betekend respect weer-zien, terug-zien of her-zien. Maar wat zien we; ons zelf in de ander.
Ik vraag mezelf dus af of dit woord niet op de verkeerde wijze gebruikt wordt en mensen die "respect" hebben voor anderen ook daadwerkelijk zichzelf terug zien in die ander.
Ik kan er natuurlijk falikant naast zitten met mijn verklaring van dit woord, maar alla, het is mijn zienswijze en hoeft niet ondersteund te worden door de Dikke Van Dale wat mij betreft wink
Helma
Helma nov 11 '09
Respect vind ik moeilijk te omschrijven. Ik kan niet zomaar klakkeloos respect hebben voor iedereen. Geert Wilders bijvoorbeeld zal nooit respect van me krijgen, maar ik accepteer hem wel als burger. Ik zal nooit zomaar respect hebben voor iedereen, maar de graadmeter is de woorden en daden van iemand. Daar hangt dan van af of iemand zomaar respect krijgt of geaccepteert wordt. Dat zijn voor mij twee verschillende dingen.
poppy
poppy nov 17 '09
"Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden"
Dat spreekwoord komt het eerst in me op als ik aan respect denk...
Ik ben het er absoluut mee eens dat je respect moet verdienen...
admin
admin nov 17 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Respect betekent voor mij iemand zien als de unieke persoon die hij/zij is. Iemand niet willen veranderen maar accepteren dat iemand is zoals hij is compleet met diens mening, leefwijze, overtuiging etc. Er niet iets van vinden vanuit mijn ego, iemands ware zelf zien los van alle omhulsel en franje.


Helemaal waar!!! Zo is het voor mij exact!!!

Liefs
Maryssa
Maryssa nov 17 '09
Maar tis niet altijd makkelijk dat ego mekkert er bij mij nog wel eens doorheen wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki