Loading...
nl

meer zien en angst....

taro
taro nov 4 '09
Ik wil graag even jullie hulp, gedachttegang, tips, ervaringen hier over horen.

Mijn zoon(10 jaar) ziet meer, aura's, schimmen(witte en snel weg schietende zwarte(schaduw van een schim denk ik)deze laten hem schrikken, bij de witte is hij rustiger...zonder benen zijn ze, zegt ie), hij hoort een stem zijn naam roepen, er wordt met electriciteit gespeeld bij ons...lichten die aan gaan, lichten die knipperen, bewegen/kloppen van kast deuren...wordt alleen gedaan als er iemand even de aandacht wilt...is niet een klopgeest of wat dan ook...die had ik vroeger thuis maar dat is dit niet(denk ik)...dus wat er gebeurt is goed bedoelt alleen ze laten ons erg schrikken. is ook niet elke dag hoor....zo af en toe gebeurt er is wat.
dochter(8 jaar), ziet soms kleuren zegt ze(is ook wel erg fantasierijk , dus weet niet of het echt is)...is ook heeeel erg bang...durft nu niet meer alleen te slapen...broerlief moet dus ook boven zijn maar die wil nog niet want die gaat later naar bed omdat hij ouder is.

Hoe krijg ik mijn zoon beter ontwikkelt zonder mijn dochter banger te maken...want als ik er over praat met hem, vind zij dat helemaal niets.
Heb al haar kamer in het licht gezet, haarzelf zetten we samen in een lichttent...elke avond bewust afsluiten en toch blijft ze heel erg bang...snap het ook wel hoor...was vroeger zelf ook bang...zeker als ik alleen naar bed moest...was ook de jongste.

Mijn zoon is er wel rustig onder maar laatst waren ze samen boven en toen begonnen de lichten heel erg te knipperen en waren ze daarna zooooo bang...hij wilde het niet meer, wilde dat hele paranormale weg hebben etc...dan probeer ik wel uit te leggen dat er gewoon iemand even op bezoek is en probeer ook uit te leggen dat het bij hem hoort...maar de angst neemt overhand...begrijpelijk maar erg moeilijk.
Mijn dochter denkt dat ze van alles kunnen doen. en is dus bang dat ze iets met haar kunnen uit halen...ook al zeg ik van niet toch blijft ze het eng vinden.

Dus mijn vraag hebben jullie tips, ervaringen of wat dan ook...waar ik wat aan zou kunnen hebben.
Hoor het graag.....
Delen:
sly
sly nov 4 '09
Wat vervelend voor jou, en je kinderen, dat ze hier angstig door worden, hoop dat iemand je kan helpen met tips, of dat iemand jullie hulp kan bieden,je kids hier nog even wat meer voor af te schermen tot ze er meer begrip voor kunnen opbrengen wat er eigenlijk gebeurt!

Ik heb er helaas geen voor jullie!
Succes,liefs Sly
Cialara
Cialara nov 4 '09
Blijf er over praten en vraag eventueel de hulp van een goed medium. Hij of zij kan je kinderen helpen en "handvaten" geven of je huis te "reinigen". Ik geloof namelijk niet zo dat het goedbedoeld is als ze je laten schrikken...

Ook kunnen je kinderen hulp vragen aan hun gidsen, ze laten vragen om hen geen angst meer aan te jagen en om hen te helpen met het te begrijpen.

Bij ons gebeuren dat soort dingen in huis helemaal niet, en mijn zoon is ook gevoelig en wordt beschermd. Deze bescherming kunnen jou kinderen ook krijgen, vraag er gewoon om aan je eigen gids en die van hen.

Je dochter is nog wel wat jong om het een beetje te begrijpen en de dingen die jij noemt, die zou ik ook eng vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er angstig van wordt. Maar angst voedt juist die nare dingen die er gebeuren.

Misschien kan Hans jullie ook helpen met Reiki op afstand, om je huis te bekijken en te zuiveren.

Liefs Jorine
taro
taro nov 4 '09
Origineel bericht van: sly
Wat vervelend voor jou, en je kinderen, dat ze hier angstig door worden, hoop dat iemand je kan helpen met tips, of dat iemand jullie hulp kan bieden,je kids hier nog even wat meer voor af te schermen tot ze er meer begrip voor kunnen opbrengen wat er eigenlijk gebeurt!

Ik heb er helaas geen voor jullie!
Succes,liefs Sly


ja leuk is anders...probeer alles om mijn weg en die van de kinderen erin te vinden.
Dankjewel voor je reactie.
taro
taro nov 4 '09
Quote:
Blijf er over praten en vraag eventueel de hulp van een goed medium. Hij of zij kan je kinderen helpen en "handvaten" geven of je huis te "reinigen". Ik geloof namelijk niet zo dat het goedbedoeld is als ze je laten schrikken...


Praten doe ik...probeer elke keer weer wat op een speelse manier over te brengen. En als hij weer wat meemaakt bespreek ik het hoe en waarom ervan. Mijn cursusleidster is een medium en heb haar erover gesproken en die zegt dat dat hun manier van contact maken is...die zegt ook dat het niets negatief is of met iets negatiefs te maken heeft...bv: als er in ene een grote spin voor bij schiet dan schrik je ook...het is een manier om zich herkenbaar te maken.

Quote:
Ook kunnen je kinderen hulp vragen aan hun gidsen, ze laten vragen om hen geen angst meer aan te jagen en om hen te helpen met het te begrijpen.

Dit laat ik ze ook al doen...en zelf vraag ik ook nog eens bescherming voor ze...plaats ons hele huis in een lichtkoepel etc.

Quote:
Bij ons gebeuren dat soort dingen in huis helemaal niet, en mijn zoon is ook gevoelig en wordt beschermd. Deze bescherming kunnen jou kinderen ook krijgen, vraag er gewoon om aan je eigen gids en die van hen.

Ziet jouw zoon ook schimmen/overleden mensen? en hoe gaat hij daarmee om?

Quote:
Je dochter is nog wel wat jong om het een beetje te begrijpen en de dingen die jij noemt, die zou ik ook eng vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er angstig van wordt. Maar angst voedt juist die nare dingen die er gebeuren.

Ja vind het ook erg voor haar...weet heel goed hoe ze zich voelt...heb het zelf meegemaakt.

Quote:
Misschien kan Hans jullie ook helpen met Reiki op afstand, om je huis te bekijken en te zuiveren.

Zal het eens vragen of hij daar tijd en zin in heeft.

Dankjewel voor je reactie.
susie14
susie14 nov 4 '09
hai tarootje,

Wat bij ons heel erg heeft geholpen is een lampje aanlaten op de slaapkamer of vlakbij de slaapkamer. Wij lieten onze dochters ook samen op 1 slaapkamer slapen dat hielp ook. Mijn oudste dochter is bijna 8 en haar kan ik al behoorlijk wat uitleggen.
Ik heb haar uitleg gegeven over beschermengels en dergelijke, dat sprak haar heel erg aan. ook beschermt zij zichzelf door zichzelf in wit licht te zetten. Maar dan op een kindermanier alsof de zon op haar schijnt en haar in een wit zonnetjeslicht zet.

Ik weet dat het erg moeilijk is. wij hebben ook periodes gehad dat we 6x per nacht ons bed uit moesten omdat 1 van de 2 doodsbang was.

Ik hoop datg het snel beter gaat en dat je kids weer lekker kunnen slapen!

liefs sies
taro
taro nov 4 '09
Origineel bericht van: sies
hai tarootje,

Wat bij ons heel erg heeft geholpen is een lampje aanlaten op de slaapkamer of vlakbij de slaapkamer. Wij lieten onze dochters ook samen op 1 slaapkamer slapen dat hielp ook. Mijn oudste dochter is bijna 8 en haar kan ik al behoorlijk wat uitleggen.
Ik heb haar uitleg gegeven over beschermengels en dergelijke, dat sprak haar heel erg aan. ook beschermt zij zichzelf door zichzelf in wit licht te zetten. Maar dan op een kindermanier alsof de zon op haar schijnt en haar in een wit zonnetjeslicht zet.

Ik weet dat het erg moeilijk is. wij hebben ook periodes gehad dat we 6x per nacht ons bed uit moesten omdat 1 van de 2 doodsbang was.

Ik hoop datg het snel beter gaat en dat je kids weer lekker kunnen slapen!

liefs sies


Dankjewel Sies,

Bij ons staan de slaapkamer deuren al open, overloop licht staat aan...maar omdat er soms met het licht gespeeld wordt vertrouwen ze dat ook niet meer. gisteravond zelfs de babyfoon weer tevoor schijn gehaald zodat ze ons kon horen en dat we zo tegen elkaar konden praten...Maar gisteren werkte niets...vandaar dus nu ook even deze vraag.
Ik weet zelf hoe naar het is en mijn ouders zeiden altijd...stel je niet zo aan joh...bestaat allemaal niet...dus ik wil er voor haar wel zijn...ik weet dat ik dat wel ben...maar zoek even hulp...want misschien zie ik iets over het hoofd wat ik nog niet doe.
Mijn zoon gaat later naar bed en dat is het probleem...ze wil niet alleen boven zijn...maar ze heeft haar slaap zo hard nodig en mijn zoon weer minder...anders zou ik haar wel iets langer ophouden maar dat red ze niet.
Soms gaat mijn zoon wel boven tv kijken of even op de ds...en als hij naar bed gaat dan is het goed en slapen ze wel de nacht door hoor...ze zijn heel soms 's nachts wakker.
Het gaat dus echt om de avond dat ik problemen er vaar...de keren dat er wat gebeurt is dus in de avond en soms 's nachts maar daar heeft mijn dochter nog geen last van gehad...was bij ons op de kamer en het ging toen via de discolamp bij mijn zoon verder...hij nam het toen gelukkig luchtig op.
En ik wil het voor hem duidelijk maken wat er allemaal met hem gebeurt.
Misschien komt er nog een gouden tip...en anders zal de tijd het leren. laugh

Liefs,...
admin
admin nov 4 '09
Kijken jouw kinderen mee naar programmas als het zesde zintuig of zo?
Mijn kinderen vinden het heel interessant maar ik heb gemerkt dat sommige info echt nog te veel is en dat ze voor sommige dingen te jong zijn omdat ze dat nog niet zo goed kunnen begrijpen.
Misschien iets minder de nadruk op dit soort dingen leggen en proberen de sfeer savonds minder gespannen te krijgen.

Brand witte salie overdag als de kids er niet zijn, dan heb je de boel al redelijk schoon en wellicht helpt dat bij het flikkeren.
Brand zelf kaarsjes voor degene die flikkert, wellicht geeft dat die persoon ook rust en is het idee dat er wel aan hem of haar wordt gedacht op een positieve manier ook effect.

Ik zou zelf niet teveel op de schouders van de kinderen leggen, ik weet niet of je dat doet of dat je juist omdat je ze wilt geruststellen teveel verteld.
Als jij gespannen bent omdat je bang bent dat de kinderen gespannen, pikken ze dat prima op, kids hebben daar een antenne voor.

Ik hoop dat de rust snel terugkeert!
Sterkte xxx
taro
taro nov 5 '09
Origineel bericht van: Karin
Kijken jouw kinderen mee naar programmas als het zesde zintuig of zo?
Nee dat mogen ze niet van me...vind ik ze nog te jong voor...ze liggen dan al lang op bed
Mijn kinderen vinden het heel interessant maar ik heb gemerkt dat sommige info echt nog te veel is en dat ze voor sommige dingen te jong zijn omdat ze dat nog niet zo goed kunnen begrijpen.
Misschien iets minder de nadruk op dit soort dingen leggen en proberen de sfeer savonds minder gespannen te krijgen.
Sfeer probeer ik al zo ontspannen mogelijk te houden, douchen, even jeugdjournaal kijken, even lezen en dan slapen
Brand witte salie overdag als de kids er niet zijn, dan heb je de boel al redelijk schoon en wellicht helpt dat bij het flikkeren.
Brand zelf kaarsjes voor degene die flikkert, wellicht geeft dat die persoon ook rust en is het idee dat er wel aan hem of haar wordt gedacht op een positieve manier ook effect.
ja dit kan ik wel even doen, ben een tijd geleden mijn huis rond geweest met de salie maar misschien wordt het daar weer eens tijd voor.

Ik zou zelf niet teveel op de schouders van de kinderen leggen, ik weet niet of je dat doet of dat je juist omdat je ze wilt geruststellen teveel verteld.
Dat is het laatste wat ik wil...mijn kids wil ik vrij en ontspannen laten opgroeien...alleen is dat soms moeilijk omdat je wel eens ergens tegen aan loopt en dan vragen ze het hoe en waarom ervan...en dus probeer ik het zo goed mogelijk op hun niweau uit te leggen.
Als jij gespannen bent omdat je bang bent dat de kinderen gespannen, pikken ze dat prima op, kids hebben daar een antenne voor.


Ik hoop dat de rust snel terugkeert!
Sterkte xxx
dankjewel.
poppy
poppy nov 5 '09
Ik ben pas net nieuw hier, ken nog vrijwel niemand en hoop dus dat ik niemand tegen het verkeerde been stoot... blush

Wat ik wilde vragen aan tarot76 is;
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je dochter het zó prettig vind om tegelijk met haar grote broer naar bed te gaan dat het een beetje inbeelding/fantasie is geworden om alsnog te zorgen dat ze samen gaan?
Ik weet nl nog dat mijn broertje vroeger écht vanalles "verzon" om maar tegelijk met mij naar bed te kunnen...


Liefs, poppy
Cialara
Cialara nov 20 '09
Hoi Tarot76,

Ik was even benieuwd hoe het nu gaat met je kids... Heb je nog wat aan onze tips gehad?

Liefs Jorine
Talleke
Talleke feb 5 '10
Hi Tarot76,

Ik herken jouw hele verhaal enorm goed!

Bij ons in huis gebeuren sinds een paar weken voor kerst ook heel veel dingen die mij vooral in het begin heel erg angstig hebben gemaakt, ik zag er iedere avond tegenop om weer te moeten gaan slapen, ik bleef ook iedere dag zo lang mogelijk op om maar niet zo lang boven te hoeven zijn, maar dat breekt je op een gegeven moment echt op.

Ik heb 2 kinderen 1 van 5 en 1 van 6. Mijn dochtertje van 5 wil niet meer naar bed, we hebben haar nu bij haar broertje op de kamer gelegd omdat ze dan toch een beetje kan slapen.

Wat mij enorm geholpen heeft is er heel veel over praten, mijn kinderen weten niets van dit alles, ze zien natuurlijk wel lampen aan en uitgaan en horen ook de deuren wel dichtklappen, maar ik probeer daar zo luchtig mogelijk over te doen.

Als ik alleen ben gebeurd er het meeste, ze proberen me iedere dag opnieuw wel weer bang te maken, ik ben op een gegeven moment gewoon hardop tegen ze gaan praten, ik heb gezegd dat ik best met ze wil praten maar dat ik nog niet weet hoe ik dat moet doen en dat ik ook niet snap wat ze willen dat ik doe, ik heb ze gevraagd om me wat tijd te geven om erachter te komen wat ik moet doen

Ook heb ik gezegd dat ik het helemaal niet erg vind dat ze er zijn maar dat ik het alleen niet prettig vind dat ze me bang maken, door aan me te zitten en me steeds weer zo te laten schrikken.

Ik doe dit nu een aantal weken zo en ik merk dat ze er nog wel zijn, maar dat ze wel begrijpen dat ze me niet helpen door me zo bang te laten zijn. En dat ze mijn kinderen wat meer rust geven.

Hoop dat het snel wat rustiger bij jullie wordt.

Liefs Chantal.
Goud
Goud feb 5 '10

Poeh he, heel herkenbaar dit, alleen dan een stuk dreigender dan bij mij thuis. Wat ik ook heel treffend vindt is het stuk over je dochter. Je zoon ziet of voelt wat en 'weet' dus dat er IETS is. Dat kan natuurlijk heel belastend zijn, maar je dochter ziet en voelt helemaal niets. Alleen die knipperende lampen en een doodsbang broertje. Lijkt me minstens net zo bedreigend.

Dat Salie-gebeuren heb ik nog niet geprobeerd; dat ga ik vandaag nog wel uitproberen.

Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar ik zit op dit gebied zelf nog in de luiers...;))).

Sterkte!
Talleke
Talleke feb 5 '10
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar je moet proberen het niet als dreigend te zien, probeer er een positieve wending aan te geven.

Ik had bv laatst dat ik in het donker naar boven ging en vergat het ganglicht aan te zetten, toen ik dat dacht ging het licht vanzelf aan, vervolgens liep ik de badkamer in en dat licht ging ook aan, natuurlijk schrok ik wel maar zei meteen tegen mijn dochtertje die erbij was, "dat is handig, dan hoeven we het zelf niet meer aan te zetten".

Als je iets als dreigend ziet, wordt je er meer angstig van en angst zorgt ervoor dat de beleving nog heftiger wordt, en dan kom je als het ware in een visuele cirkel terecht.

Nogmaals het is makkelijk gezegd, maar ik heb zelf ervaren dat het een positieve werking heeft als je je angsten onder controle hebt.

Veel liefs Chantal.
taro
taro jun 1 '10
Tijdje niet op het forum geweest.

Gaat goed hier thuis.
Er is rust gekomen.
Zoon ziet nog steeds maar er gebeuren minder dingen in huis.
Probeer mijn huis zo gereinigd mogelijk te houden wink
En dat werkt, heb ook duidelijk laten merken dat we er niet van gediend zijn. En er wordt rekening mee gehouden dus erg prettig.
Mijn zoon kan er inmiddels goed mee omgaan en accepteert wat hij ziet.
Dochter vind het alleen nog steeds erg eng allemaal. Wil er ook niets van weten.

Maar het belangrijkste voor de kinderen is dat er rust is.
Er gebeuren nu geen gekke dingen meer waar ze van schrikken.
taro
taro jun 1 '10
Hoi Chantal,

Is er een verandering gekomen vlak voor kerst? of gebeuren er altijd al dingen in huis bij jullie?
Cialara
Cialara jun 1 '10
Wat fijn om te lezen dat bij jullie de rust is teruggekeerd Tarot76 smilegeweldig!
admin
admin jun 1 '10
mooi zo.. das een hele vooruitgang!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki